تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024

ناگفته های یک پرستار در کنگان

  • کد خبر : 9452
  • 05 اردیبهشت 1399 - 10:11
ناگفته های یک پرستار در کنگان

نزدیک سحر، سکوت و آرامش نسبی بخش فرصت لحظه ای نشستن را به پاهای بی رمقش داد، تکیه بر صندلی ناموزون بخش، ناخوداگاه دوباره دلش را به جوش و خروش درآورد. دلش خیلی بزرگ بود ولی قصه تکراری غم، خنده را از لب ها و برق را از چشمانش بریده بود.

امواج نیوز – توفیق خلیفات: نزدیک سحر، سکوت و آرامش نسبی بخش فرصت لحظه ای نشستن را به پاهای بی رمقش داد، تکیه بر صندلی ناموزون بخش، ناخوداگاه دوباره دلش را به جوش و خروش درآورد. دلش خیلی بزرگ بود ولی قصه تکراری غم، خنده را از لب ها و برق را از چشمانش بریده بود. در آن لحضات تنهایی، ناگاه سنگین کوله بارغمش باز می شود و همچون سیل با دانه های اشک، برگونه هایش جاری می شود .
اشک و اشک واشک…
اشکی برای گریه های مدوام و نگاه ملتمسانه کودک دوساله اش که موقع خداحافظی از خانه بدرقه راهش بود .
اشکی برای نگرانی پدر و بی قراری مادرش ، برای مخاطره کردن با جانش در بیمارستان
اشکی برای کمر درد و پادرد همکار با سابقه اش که نجیبانه پذیرای بی احترامی بیمار اتاق اول و توهین و بی حرمتی همراه او بوده
اشکی برای غصه و ناله دیگر همکار هم شیفتی اش از نبود جایگزین، برای مراقبت از فرزند بیمار در خانه اش، فکر کفش و لباس و تنهایی همسر و دو فرزندش، دلمشغولی شام امشب خانواده و ناهار فرداشون، اضطراب درس و مشق و دیکته فردای دخترش همه و همه آسمان نگاهش را بارانی تر می کرد .
بغض گلویش را می خورد و آرام آرام آه سینه را بیرون می دهد و دوباره تمرین صبوری می کند، خیلی وقته که دلش شکسته ولی این قدر بزرگوارو صبور بوده که اصلا دم برنیاورده هیچ شکایتی نکرده همیشه دیگران را برخود مقدم دانسته انگار اورا برای همین ساخته اند.
راستی به نظر شما امروزه ممکن است کسی کار کند و دیگری دستمزدش را ببرد و او همچنان به کارش ادامه دهد؟ اون هم کاری که خطر کردن باجانش باشد؟ دیوانگی است نه؟  شاید باور نکنید ولی وضعیت، الان دقیقا همین است.
بیشتر از سیزده سال از تصویب قانونی به نام تعرفه گذاری خدمات پرستاری (یعنی درآمد کار پرستاری برای پرستار) می گذرد . ولی هنوز این قانون به حق، عملی نشده است.
یعنی به اندازه عمر پرستاری در این خاک ،حاصل رنج و تلاشش و کار همین پرستار را خوردند و می خورند و تا الان هم دم بر نیاوردند .
چند صباحی هم طرح پرداختی را به نام قاصدک در برهوتی پرورش دادند و در بوق و کرونا شد که با این قاصدک به اوج احقاق حقوق پرستار پروازخواهد شد. می دانستیم و می دانید که متاسفانه این قاصدک امروز بی ثمر برای پرستار و پرستاری خشکید.
علی ای حال بدانید پرستار از این بی عدالتی ها دلش شکسته، پرستار مظلوم واقع شده و می شود ولی آه مظلوم در پیشگاه کبریایی او جواب می گیرد.
به نمایندگی از جامعه پرستاری روی سخنم به تمام آنهایی است که در این پایمالی حق و تضییع حقوق پرستاران به هر نحو چه در سیستم سابق چه در سیستم اخیر قاصدک به فنا رفته، موثر بوده و هستند می باشد. جهت اتمام حجت ، بدانید و آگاه باشید که اینها تمام به مثابه حق الناس است، بر لبه تیغ قدم می گذارید و فردایی چو درآید باید به ریز و دقیق پاسخگوی تک تک پرستاران باشید .

ان الله يمهل ولا يهمل
آرزومند توفیق

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9452

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.