تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
اختصاصی:

استیضاح شهردار کنگان و توقف قطار توسعه شهری در میانه راه!

  • کد خبر : 11459
  • 02 آبان 1402 - 8:44
استیضاح شهردار کنگان و توقف قطار توسعه شهری در میانه راه!
خبر استیضاح شهردار کنگان ، بازتاب گسترده ای در رسانه شهر و البته سراسر استان داشته است .

امواج خبر: مهندس جمالی دانش آموخته شهرسازی دانشگاه تهران و از نخبگان حوزه شهرسازی استان است . در حدود ۶ سال بعنوان شهردار شهر کنگان خدمات بی شمار و ارزنده ای را زمینه های مختلف مدیریت شهری ارائه کرده است .

اما در خصوص استیضاح شهردار و اقدامات موثر ایشان در سالهای گذشته باید چند نکته را یادآور شد:
۱- شورای شهر کنگان ، ترکیب مناسبی برای توسعه شهری نیست . توسعه ، پیش نیازهای فراوان خود را دارد ، اغلب اعضاء تجربه زیادی در حوزه شهری و معماری ندارند یا در صورت مدرک مرتبط تجربه کافی در این خصوص ندارند . همراهی با شهردار یا لیدر توسعه شهری همواره با اما و اگر و کند کردن این مسیر همراه ست و بعبارتی در این خصوص شهردار دست تنهاست . پرسش های مطرح شده در روند استیضاح یک هفته ای شهردار ، نشان از عدم اشراف و عدم همراهی در روند توسعه و عمران شهری بود .

٢- ارتقای کیفیت مبلمان شهری ، کمک به گرافیک شهری و حذف صدها تابلو از پیاده روها ،کمک به تسهیل روند ساخت و ساز ، زیباسازی شهر و پیاده سازی طرح های مهندسی ، انجام اصولی پروژه های عمرانی و احداث دهها پل بزرگ و کوچک نظارت فنی بر نحوه اجرای این پروژه ها ، الکترونیک کردن امور شهرداری ، توسعه دوربین های نظارتی و ترافیکی ، …. و بطور کلی ، کار علمی را شهردار در شهر و شهرداری کنگان باب نمود .
٣- داشتن نقشه راه و پایبندی به این نقشه ایجاد شریان های جدید شهری ، جهت کنترل بهتر ترافیک شهری و حذف نقاط حادثه خیز و روانی ترافیک در مدت زمانی کوتاه با تلاش ایشان بدست آمد .
۴-توسعه فضای سبز ( احداث حدود ٢٠ پارک محله ای ، دهکده گردشگری ، پارک چشمه و پارک جنگلی و …) و …اقدام ارزشمند دیگری ست که شاید کمتر به آن پرداخته شده است .امروز کمتر محله ای در کنگان است که صاحب یک پارک محله ای نباشد . همه اینها در ۶ سال گذشته بدست آمده است .
۵- نکته حایز اهمیت اینکه سالهای تصدی مهندس جمالی سالهای تحریم و بی پولی شهرداری ها بود . مدیریت منابع ، صرفه جویی و جلوگیری از هرج و مرج مالی در این دوره اتفاق افتاد .
۶- شهرکنگان همواره شهری خطی بود ، اقدامات موثر و احداث شبکه های مناسب و توسعه مناسب محلات ، به مرور کلیت زیبایی از شهر را به نمایش گذاشت . و همه نقاط شهر را ارزشمند و قابل اسکان نمود . پیدایش محلات جدید در این دوره اتفاق افتاد .

اما نکته آخر
در حالی که شورای شهر کنگان به کرات دم از اجرای جلسات در اتاق شیشه ای و با حضور خبرنگاران می زند ، بسیار مبهم است که در طول این مدت اکثر جلسات و تصمیمات مهم شورا بدون حضور اصحاب رسانه و برعکس پشت درهای بسته صورت گرفته است . و اتاق شیشه ای همواره ادعائی بیش نبوده ست.
تصمیم مهم استیضاح شهردار کنگان طی یک هفته ، علیرغم تاکید و در خواست شهردار ، نهایتا عدم حضور ایشان ، در خفا و همچنان پشت درهای بسته صورت گرفت . این مخفی کاری مداوم ، ادعای تاثیر وجود گروههای ذینفع در روند شهرسازی و تاثیر گذار بر شورا را ، که طی سالهای طولانی فضای شهری کنگان را به قهقرا بردند بیشتر اثبات می نماید .

علی ایحال ، با وجود اقدامات اولیه جهت استیضاح شهردار باید دید نظر فرماندار شریف و شجاع کنگان در این خصوص چیست و آیا فرمانداری کنگان مقابل زیاده خواهی و نقض متعدد قوانین موجود در روند استیضاح شهردار را در جهت ابقای شهردار و تداوم امور شهرسازی در شهر کنگان ، از طریق اهرم های قانونی و هیأت تطبیق قانون شوراهای اسلامی خواهد گرفت ؟

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11459

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. به جز ضرر کاری برا شهر نکرده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.