تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

باز هم یک شوی تبلیغاتی جدید از شیخ جنوب و بازی با احساسات مردم/جانمایی کارشناسی نشده مکان اورژانس هوایی

  • کد خبر : 11521
  • 06 دی 1402 - 11:24
باز هم یک شوی تبلیغاتی جدید از شیخ جنوب و بازی با احساسات مردم/جانمایی کارشناسی نشده مکان اورژانس هوایی
با توجه به اینکه منطقه‌ ویژه‌ خود اورژانس هوایی و‌ حتی بالگرد دارد چرا نماینده مردم پروژه مهم وحیاتی‌ اورژانس هوایی در کنگان و دیر را به فراموشی سپرده؟

اختصاصی امواج نیوز، با انتشار خبر استقرار اورژانس هوایی در محل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آنهم بزودی و البته با تاکید فراوان رسانه شیخ موسی احمدی نماینده مردم کنگان بر جمله ( با پیگیری دکتر احمدی ) ؛ بدیهی است که در نگاه اول و بدون علم به مسائلی که در ورای آن است از این موضوع بسیار شادمان می شویم اما لازم است چند نکته اساسی و مهم را در این خصوص جهت روشنگری هر چه بیشتر موضوع مطرح کنیم:

۱-مساله استقرار پایگاه اورژانس هوایی اولین بار در دوران نمایندگی دکتر عسکر جلالیان مطرح شد و با رایزنی های این نماینده بودجه ای نیز برای تحقق این امر در نظر گرفته شد.

۲-از همانزمان تا دوره های بعدی مجلس پیگیری هایی هم توسط هر دو نماینده وقت در مجلس در آنزمان ( جلالیان و احمدی ) در این خصوص صورت گرفت.

۳- در همان دوران نمایندگی دکتر جلالیان کلنگ اورژانس هوایی نیز در محدوده ای بین دوراهک و دیر زده شد و بودجه ای نیز برای ساخت آن به پیمانکار پرداخت شد ( ۵ میلیارد ریال در یک دوره و مبلغی قابل توجه هم در دوره های پیشین).

۳- جانمایی مکان بر حسب مطالعات دقیق علمی و تیم کارشناسی بسیار قوی در همان زمان و با همکاری مدیرعامل وقت منطقه ویژه صورت گرفته بود ؛ بنابراین این مکان یک مکان مناسب و کارشناسی شده جهت استقرار پایگاه بوده است .

۴-طبق اخبار موجود از سال های پیشین، یک خیر نیز هزینه زمین و ساخت این پایگاه را به عهده گرفته و مقرر شد که پس از ساخت ، آن محل تحویل هلال احمر گردد .

۵-فلسفه وجودی یک پایگاه اورژانس هوایی در اصل اینست که : مکانی باشد که دسترسی مناطق حساس به آن هم از نظر حوادث دریایی هم جاده ای و … وجود داشته باشد برای مثال نزدیکی به محدوده دریایی حادثه خیز مطاف و دسترسی بیمارستان های منطقه و …

۶-با توجه به اینکه منطقه ویژه خود از گذشته تا کنون دارای زیر‌ساخت های لازم و حتی بالگرد هایی برای این منظور در محدوده اطراف بوده ، آیا شایسته تر نبود که این امکان را از محدوده جانمایی شده قبلی سلب نمی کرد ؟

۷-چرا منطقه ویژه باید به جای همکاری و کمک به اجرایی شدن یک پروژه مهم و حیاتی در منطقه که سالهاست راکد مانده ، همان پروژه را در خود منطقه ویژه احیا کند !؟

حال با وجود مطالب فوق دو سوال اساسی مطرح است :آیا زیبنده و البته منطقی است که پس از گذشت سالیان و با وجود پیگیری ، تلاش و رایزنی های مکرر جهت استقرار و ساخت این پایگاه در محلی نزدیک به بیمارستان های مهم و کلیدی منطقه ( بیمارستان کنگان ) که پذیرای بیماران از سراسر منطقه است ؛ و همچنین مکانی جانمایی شده و کارشناسی شده از نظر علمی، یکباره باید خبر استقرار آن را در مکان و محلی ببینیم که خود دارای تمام این زیرساخت ها بوده است بشنویم؟

چرا باید مکانی که هم از نظر علمی و تحقیقی جانمایی شده هم بودجه آن در سالهای پیشین دریافت شده و هم سالها پیگیری در خصوص آن صورت گرفته به محلی منتقل شود که هیچ برنامه ریزی در خصوص جانمایی و سایر موضوعات مربوط به آن صورت نگرفته است ؟

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11521
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.