تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

کشاورزان و باغداران کنگان و بنک را دریابید!

  • کد خبر : 11023
  • 12 بهمن 1400 - 12:44
کشاورزان و باغداران کنگان و بنک را دریابید!
کاشت درختان بومی از جمله کنار و نخل توسط باغداران و کشاورزان این منطقه اقدامی ارزشمند است که نباید روند آن متوقف شود.

به گزارش امواج نیوز: اگر بخواهیم مزایای این حرفه ارزشمند را بر‌شمریم ، قطعا به موارد مثبت و ممتاز بی شماری باید اشاره کنیم .

باغداری و‌ کشاورزی علاوه بر اینکه یک شغل صد البته دشوار و با موانع خاص خود است، یک فعالیت اقتصادی بسیار ارزشمند در جهت رشد اقتصاد در این شرایط بحرانی است.

شغلی که با حل مشکلات معیشتی قشر وسیعی از جامعه تاثیری بسزا در اقتصاد دارد. و شاید مهم ترین تاثیر آن کمک به حل مشکلات ناشی از آلودگی های زیست محیطی ناشی از صنایع و تاسیسات فراوان مستقر در منطقه می باشد.

قطعا این روزها با این حجم وسیع از آلودگی، کاشت هر نهال کمک شایانی به زدودن این آلودگی هاست، و در این مسیر باغداران با این عمل ارزشمند نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.

این نکته را باید متذکر شد که: قطعا روز هوای پاک را نیز در شرایطی می توان گرامی داشت که، از این قشر حمایت شده باشد! در واقع حمایت از این قشر، حمایت از هوای پاک و زمین سبز نیز می تواند باشد.

عواملی از جمله: میران کم بارش ها در سال های اخیر، توسعه یافتگی شهر‌ها و به تناسب آن انحراف آب ها به سمت دریا به جای زمین های کشاورزی تقریبا تمام باغات کنگان و بنک در پایین دست به علت بی آبی از بین رفتند.

خوشبختانه با وجود این شرایط تاسف‌بار باز هم عده کثیری از بومیان منطقه در یک اقدام فوق العاده به احیای باغات پرداخته، هر چند که طبیعتا در این راه نیز مشکلات فراوانی سد راه آنها شده است اما تا به امروز قدرتمندانه به این حرکت ارزشمند ادامه داده اند.

حرکت ارزشمند بعدی نیز که در ادامه این اقدام ارزشمند صورت گرفته است احیای حرفه دامپروری و تولید شغل برای عده ای دیگر است.

مجموع این اقدامات سبب : تولید خرما و رطب ، لبنیات و گوشت نیز شده است که این اقدام نیز خود به تنهایی می تواند یک کارآفرینی بزرگ و کمک به معیشت جامعه باشد .

در پایان یادآور می شوم که می بایست ، مسئولان امر با توجه به برشمردن این مزایا و کم لطفی هایی که متوجه این قشر است هر هثچه زودتر در مسیر کمک و توسعه این حرکت ارزشمند برآیند ، باشد که کاشت هر نهال آینده ای باشد برای فرزندان این خطه .

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11023
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. درود بر خانم محمدی
    ان شاء الله مسئولین با توجه به موقعیت این منطقه و آلودگی های فزاینده پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، باغداران این منطقه را دریابند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.