تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

محدودیت واردات کالای «ته‌لنجی» به درخواست ملوانان اصلاح شد

  • کد خبر : 11508
  • 21 آذر 1402 - 12:35
محدودیت واردات کالای «ته‌لنجی» به درخواست ملوانان اصلاح شد
نماینده بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحاتی در مصوبه سابق کالای همراه ملوان نسبت به تعداد اقلام و حجم کالا صورت گرفته که جزییات بعد از طی مراحل قانونی توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام خواهد شد.

عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که با رئیس جمهور، رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکل ترخیص کالای همراه ملوان صورت گرفت، روز گذشته جلسه‌ای به دستور آقای مخبر تشکیل و نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: اصلاحاتی در مصوبه سابق کالای همراه ملوان نسبت به محدودیت در تعداد اقلام و حجم کالا صورت گرفته که جزییات بعد از طی مراحل قانونی توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام خواهد شد.

جمیری بیان داشت: تصمیم گیران باید توجه داشته باشند که ملوانی و لنج‌داری، معیشت و زندگی مردم شمال استان بوشهر است و بارها تکرار کرده‌ام که با توجه به اقتضائات زندگی و معیشت مردم تصمیم کارشناسانه گرفته شود.

پس از مصوبه مجلس در خصوص محدودیت در واردات کالای همراه ملوانی، بازاریان بندر گناوه و دیلم درخواست اضافه شدن تعداد اقلام وارداتی ملوانان و برداشتن محدودیت وزن کالاهای «ته‌لنجی» به بنادر استان بوشهر را داشتند.

«ته‌لنجی» یا کالای همراه ملوان، نوعی از واردات کالا است که ملوانان شناورهای تجاری (لنج) در جنوب کشور، بدون پرداخت عوارض به بنادر کشور وارد می‌کنند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11508

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.