تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

آقای استاندار ؛ به کجا چنین شتابان ؟

  • کد خبر : 10992
  • 25 دی 1400 - 8:14
آقای استاندار ؛ به کجا چنین شتابان ؟
اندکی آهسته تر ، سهم ناچیز مردم جنوب استان نباید بیش از این پایمال شود !

به گزارش امواج نیوز: اینروز ها تغییرات عجیب و غریب و البته پر سرعت از سوی استاندار بوشهر، جنوب استان را به شدت غافلگیر کرده است.

از جمله این اخبار دور از تصور باید به : برکناری فرماندار عسلویه از نمایندگی استاندار در شورای راهبردی پتروشیمی ها در عسلویه و انتصاب یک دشتستانی در همین پست اشاره کرد !

نکته حائز اهمیت این است که : می بایست در ورای این عزل و نصب های پی در پی ، تفکرات منطقی همراه با آینده نگری باشد و چه بهتر است اگر فردی از چنین جایگاه های حساسی کنار گذاشته می شود عدم توانمندی او به استناد مدارک معتبر و شفاف به اثبات رسیده باشد و در عین حال برای انتصاب شایستگی فرد دیگر نیز دلایل کافی جهت اثبات توانمندی ارائه شود .

دیر زمانی است سهم بومیان جنوب استان از صنعت تنها شامل آسیب های ناشی از آن است :
آسیب هایی که از انواع خطرات زیست محیطی و بهم خوردن اکوسیستم منطقه گرفته تا انواع بیماری های پوستی و سرطان ها و آسیب های اجتماعی و … را شامل می شود .

نکته مهم و مسلم این است است که قطع به یقین برای هر منطقه انتخاب مسئولانی از همان دیار و آشنا با منطقه و مردمان و حواشی آن در موفقیت و پیشبرد بیشتر و بهتر اهداف در جهت بهبود شرایط حاکم ، نیکو تر است ، نه مسئولی که از کیلومترها دورتر و از شمال استان به یکباره حکمش برای جنوب استان به مرحله اجرا در می آید ، آنهم به قیمت برکناری شخصی از همین دیار !

این مساله در خصوص پست ها و مناصبی با این حساسیت که بطور مستقیم در سرنوشت مردمی که در جوار همین صنایع زندگی روزمره خود را ( هر چند دشوار و با محرومیت های فراوان‌) می گذرانند قطعا صادق تر است .
سوال :
آیا شایسته است همین اندک سهم جنوب استان از مجموع مناصب مختلف نیز نادیده گرفته شد ؟

حال با اینکه نمی دانیم چه تدبیری در پس این اقدام عجیب و غیر قابل تصور از سوی استانداری بوشهر است اما باید این نکته را هم معترف شویم هر چند امیدی به بهبود اوضاع نیست اما ما را همین بس که بیش از این به آلام این مردم و بی عدالتی های موجود نیفزایند هر چند این عزل و انتصاب به خودی خود نمونه بارز یک بی عدالتی محض است !

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10992
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.