تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

شوخی بانک‌ها با مردم‌ ایران/ برای یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی سفته، چک و ۲ ضامن کارمند بیاورید!

  • کد خبر : 11231
  • 16 شهریور 1401 - 13:46
شوخی بانک‌ها با مردم‌ ایران/ برای یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی سفته، چک و ۲ ضامن کارمند بیاورید!
مدت زمان نسبتا زیادی از انتشار خبر اعطای وام های زیر ۱۰۰ میلیون (بدون ضامن) توسط بانک ها به مردم می گذرد.

به گزارش امواج نیوز – راضیه محمدی : مدت زمان نسبتا زیادی از انتشار خبر اعطای وام های زیر ۱۰۰ میلیون (بدون ضامن) توسط بانک ها به مردم می گذرد.

به عبارتی بنا بود چنین وام‌هایی که عملا مبلغ کلانی نیز ندارند، راحت تر و بدون طی کردن برخی روال اداری (از جمله حضور ضامن در بانک، تهیه مدارک ضامن مانند: فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق و …) باشد.

نکته این است که با توجه به اینکه زمان زیادی از انتشار این خبر می‌گذرد و بانک‌ها همچنان از پذیرش این موضوع سرباز می زنند، بانک مرکزی هم هیچ سامانه ای مبنی بر راه اندازی این سیستم نداشته و هیچ اقدامی برای ملزم کردن بانک ها به پذیرش این موضوع صورت نداده است.

همچنین با توجه به اینکه در شرایط کنونی و در این مقطع زمانی به دلیل مشکلات فراوان اقتصاد کشور، ارزش مالی چنین مبالغی به شدت کم و قدرت خرید با این چنین مبالغی نیز بسیار پایین است، می طلبد که دولت راه های راحت تری برای اعطای چنین وام هایی پیش روی مردم بگذارد.

آنچه تعجب مردم را برانگیخته است این است که با وجود انتشار بخشنامه عدم نیاز به ضامن برای وام های زیر ۱۰۰ میلیون، بانک ها همچنان درخواست ۲ ضامن و چک و سفته دارند!

این مغایرت اینروزها مردم را برای تهیه پولی با ارزش کم به شدت به دردسر انداخته است و از آنجا که خود دولت این وعده را به مردم داده بود تناقض در آنچه اعلام شد و آنچه اعمال شده است خاطر مردم را آزرده و پرچم اعتراض آنها را نسبت به این موضوع به اهتراز درآورده است .

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11231
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.