تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

بهانه‌ای برای تیشه زدن به ریشه‌ی نحیفِ جذب بومیان در پارس‌جنوبی

  • کد خبر : 11471
  • 08 آبان 1402 - 7:45
بهانه‌ای برای تیشه زدن به ریشه‌ی نحیفِ جذب بومیان در پارس‌جنوبی
خبر شوکه کننده بود، جذب 100 درصدی بومیان استان بوشهر در آگهی استخدام ٨۵٨ نفری شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی(SPGC)

به گزارش امواج خبر؛ ٣١ شهریورماه سال جاری علاوه‌بر آغاز هفته‌ی دفاع مقدس، روزی مهم برای دفاع استان بوشهر از حقانیت خود بود. محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی، از بندهای اصلی تعهدات شرکت‌ها در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به مناطق پیرامونی استان خصوصاً پارس‌جنوبی است که می‌بایست خروجی ملموسی برای مردم پایتخت انرژی ایران آن‌هم در مسئله‌ی مهم و حیاتی اشتغال داشته باشد!

جذب ١٠٠ درصدی!

این اتفاق در حالی برای استان بوشهری‌ها عجیب و غریب و باور نکردنی بود که برای ٣٠ استان دیگر کشور یک اتفاق معمولی، ساده و البته پیش پا افتاده محسوب می‌شود و بدین صورت مقرر گردید شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود تعداد ٨۵٨ نفر از بومیان استان بوشهر را از طریق آزمون، جذب نماید.

در ابتدا مخالفت‌هایی از استان‌های مجاور بوجود آمد که آنان نیز حق السهمی برای خود متصور بودند و جالب این بود که به طرز عجیبی استان بوشهر توانست برای اولین بار از حق جوانان جویای کار خود دفاع نماید و آن‌هم چیزی نبود جز جذب صد درصدی بومیان استان بوشهر، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر، و البته این سؤال در ذهن بصورت لاینحل باقی ماند چگونه این امر محقق گردید، تا این‌که نتایج اعلام شد:
“از ٣٢٠٠ نفر شرکت‌کننده فقط ١۵ نفر از بومیان حد نصاب نمره‌ی قبولی آزمون کتبی را کسب نمودند یعنی ۰٫۰۴درصد(چهار صدم درصد) از نیاز ٨۵٨ نفری شرکت مجتمع گاز!

اینجا جواب سوال لاینحل، پیدا و البته حل شد! جوانان استان بوشهری تحصیلات، تخصص، تجربه، علم و… کافی برای جذب در پارس‌جنوبی را ندارند و باید از غیربومیان استفاده شود!

حال دو مسئله اینجا مطرح می‌شود:
۱) این موضوع درست است که بومیان نمی‌توانند:
اگر چنین چیزی را فرض قرار دهیم که بومیان استان بوشهری توانمندی لازم را ندارند، باید به این سوالات پاسخ داده شود:

ابتدا از مسئولان استان بوشهر پرسید که با گذشت حدود ربع قرن از شروع فعالیت پارس‌جنوبی(به غیر از حضور قریب به ۴٠ ساله پالایشگاه ولی‌عصر کنگان قدیم و فجر جم کنونی) شما برای توانمندسازی جوانان استان بوشهر چه کاری کرده‌اید که خروجی اش این‌چنین است؟

دوم از شرکت‌های مستقر در پارس‌جنوبی پرسید شما به غیر از آلودگی، تورم، بیکاری و بیماری و…. چه آورده‌ای برای بومیان داشته‌اید؟ مگر نه این است که شما وظایفی در قبال محیط‌های پیرامونی دارید؟ یکی از آن هزاران وظایف؛ آموزش،امکانات، توانمندسازی و اشتغال در راستای محرومیت زدایی است! می‌دانید چه تعداد از این ١۵ نفر قبولی از شهرستان‌هایی هستند که بیشترین تاثیرات مخرب را از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارند؟

سوم این‌که چگونه در آزمون‌های سال جاریِ چند پتروشیمی پارس‌جنوبی، که آگهی استخدام کشوری زدند بالای ۵۰ درصد بومیان جذب شدند! و اگر به سال‌های گذشته و آخرین آزمون وزارت نفت در دهه‌ی ٩٠ هم نگاهی بیندازیم به آزمون استخدامی سال ٩٢ می‌رسیم که از ٧٠٠ نفر جذب شده در همین شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی آمار نزدیک به ۵٠درصدی بومیان استان بوشهر ثبت شده است که دلالت بر توانمندی بومیان داشته که اتفاقاً آزمون آن‌هم به نحوی شایسته در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار گردید.
ولی اکنون چه اتفاق عجیبی برای ضریب هوشی(IQ) جوانان این استان افتاده است که در اولین آزمون استخدامی ١٠٠ درصد بومی تاریخ استان بوشهر(که باید در کتاب گینس ثبت شود) به رقم زیر نیم درصد انسان صلاحیت‌دار استخدام در SPGC رسیدیم؟

بد نیست بدانید؛

در آزمون پتروشیمی صدف که البته طبق معمول کشوری هم برگزار گردید، ٣٣٣٩ نفر شرکت کردند که بالای ٧٠ درصد جذب بومی را خواهیم داشت(سند بماند تا اعلام نتایج).
یا این‌که در آزمون هلدینگ باختر ١٢٠٠ نفر از سراسر کشور شرکت کردند و صد در صد آن بومی جذب شد و آمار سراسری ثبت‌نام ١٧٠٠نفری کیمیا صنایع دالاهو و حضور ٩١٠ نفری بوشهری‌ها و حداقل ۵٠ درصد جذب بومی بماند…

۲) این موضوع درست نیست و بومیان توانمندند:
و حقیقت این است که بومیان توانمند هستند و وجود انسان‌های مدیر و مدبر بومی در پارس‌جنوبی نشانگر تایید همین موضوع است، پس چرا نتیجه‌ی آزمون این بود؟
همه می‌دانیم که نمره‌ی خام آزمون ملاک اعلام نتیجه نهایی نیست، پس چرا برخی نظرشان این است که نمره‌ی خام، ملاک و اعلام گردد؟ چه چیزی عایدشان می‌شود؟

این‌که برخی با این حربه و آب گل‌آلود قصد دارند نمره خامِ آزمون، را ملاک قرار دهند و آزمون را سراسری نمایند و یا حداقل استان‌های همجوار را اضافه نمایند، بدانند که این راه به ترکستان می‌رود…

و البته باید از مسئولان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خصوصاً دکتر مدرسی رئیس محترم این دانشگاه بخاطر برگزاری خوب این آزمون قدردانی نمود.

و مسئولان استانداری هم بدانند که شرایط احراز بومی که استعلام از کلانتری و فرمانداری با استشهاد محلی و… است را می‌بایست حذف، و شرایط محل تولد/محل اخذ دیپلم/کدملی ملاک عمل بومیان استان بوشهر قرار گیرد./ انتهای پیام

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11471
  • منبع : پایتخت انرژی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. تا این‌که نتایج اعلام شد:
    “از ٣٢٠٠ نفر شرکت‌کننده فقط ١۵ نفر از بومیان حد نصاب نمره‌ی قبولی آزمون کتبی را کسب نمودند یعنی ۰٫۰۴درصد(چهار صدم درصد) از نیاز ٨۵٨ نفری شرکت مجتمع گاز!

    میشه بگین دقیقا کجا نتایج اعلام شده؟؟چرا ما داوطلب ها در جریان قرار نمیگیریم؟ چرا هیچ جایی برای پیگیری وجود نداره؟ ماهمیشه حقمون خورده شده الان هم انتظاراتی که داریم بیش از حده.. گذشته از این ها شرکت کیمیا صنایع دالاهو کی نتایج رو اعلام کرد؟؟ ما که چیزی ندیدیم.. پیامک زدن رزومه بفرستید.. بعدش هم خبری نشد ک نشد.. از همون اول با رزومه استخدام میکردن خیلی سنگین تر بود.. صحبت اخر اینکه ما مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی رو نمیبینم که صحبت کنیم باهاشون.. شما اگر دیدید با استناد به مصاحبه روز ۱۸ مهر ماه با خبرگزاری شانا بهشون بگین که جناب باهوش فقط تا ۱۸ مهر ماه و چند روز بعدش جناب باهوش بودن..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.