تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
امام جمعه دیر

ازدواج سالم و آسان در بین جوانان فرهنگ‌سازی شود

  • کد خبر : 6488
  • 10 آذر 1397 - 17:27
ازدواج سالم و آسان در بین جوانان فرهنگ‌سازی شود

حجت‌الاسلام سید علی حسینی گفت:برگزاری اینگونه مجالس و مراسم در کنار قبور مطهر شهدا می‌تواند در زندگی مشترک آنها تاثیر گذار باشد، جوانان سبک زندگی شهدا را ملاک و معیار زندگی خود قرار دهند.

به گزارش امواج نیوز، حجت‌الاسلام سید علی حسینی جمعه‌شب در حاشیه جشن ازدواج زوج جوان در جوار مزار شهدا اظهار داشت: زندگی سالم اسلامی و معنوی، در پرتو الگوگیری زوج های جوان از شهیدان انقلاب اسلامی است و باید با همکاری مردم و مسئولان شاهد شروع زندگی مشترک جوانان در فضایی معنوی باشیم.

وی با بیان اینکه ایثار و فداکاری شهدا، قطعا در زندگی زوجین تاثیر گذار خواهد بود، گفت: آن‌ها که با سادگی تمام، به دور از هزینه‌های گزاف، سنگ بنای زندگی‌شان را خدایی می‌گذارند، نه تنها خود را از مشکلات اقتصادی رها کرده‌اند، بلکه با آرامش و سبکبالی و با تأسی از شهدا به خانه بخت می‌روند.

امام جمعه دیر با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، خاطر نشان کرد: امروزه اگر خانواده ها به جای برگزاری مراسم ازدواج جوان‌ها در تالارهای مجلل و هزینه کرد های گزاف، آن ساده زیستی و سبک زندگی اسلامی که در گذشته در جامعه وجود داشت را رعایت نمایند بسیاری از مشکلات ازدواج جوانان کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مجالس و مراسم در کنار قبور مطهر شهدا می‌تواند در زندگی مشترک آنها تاثیر گذار باشد، گفت: جوانان سبک زندگی شهدا را ملاک و معیار زندگی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سید امیر هاشمی نیز در این آیین با ابراز خرسندی از اقدام ارزشمند زوج‌ دیری، گفت: این زوج جوان با این ازدواج علاوه بر متبرک کردن زندگی خود، به خاطر شرایط سخت و موانع پیش رو برای ازدواج، با نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه،خانواده ها را برای چنین مراسمات پر خیر و برکتی تشویق خواهند کرد.

هاشمی اظهار داشت: جوانان باید از این زوج‌های جوان الگو گرفته تا ازدواج سالم و آسان در بین جوانان فرهنگ‌سازی شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر در حاشیه این مراسم گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه های مختلفی وجود دارد که قطعا برگزاری مراسم ساده ازدواج در جوار قبور شهدا بسیار موثر است.

داریوش محمدی تصریح کرد: برگزاری آیین ازدواج در این فضای معنوی و به دوراز تشریفات و هزینه های اضافی زمینه ساز ازدواج آسان برای جوانان بوده و این اتفاق مبارک نشان از آن دارد که می‌توان در جوار مزار شهدا و بدون ارتکاب گناه شادی کرد.

عروس و داماد این مراسم با ابراز علاقه از برگزاری جشن ازدواجشان در کنار مزار مطهر شهدا، ترویج فرهنگ ازدواج آسان را از مهمترین اهداف خود از برگزاری این جشن عنوان کردند.

طالب عاشوری از یادگاران جبهه و جنگ در حاشیه این مراسم گفت: ارزشهای دینی و الهی و آرمان های شهدا باید در جامعه نهادینه شود و در میان جوانان ترویج داده شود چرا که شهیدان برای آغاز زندگی مشترک خود کارت دعوتی را برای حضور حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج)، ارسال کرده بودند تا ائمه میهمان و شاهد مراسم آنها باشند و از این رو، ما نیز با تاسی از گمنامی مزار حضرت زهرا(س)،و همه شهدای گمنام مراسم آغاز زندگی را در جوار شهدای گمنام آغاز کرده‌ایم.

مصطفی عاشوری از حقوقدان استان بوشهر نیز در حاشیه این مراسم  گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه های مختلفی وجود دارد که قطعا برگزاری مراسم ساده ازدواج در جوار قبور شهدا بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: گلزارشهدا در حقیقت تداعی گر یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و امروز آرامش و امنیت ما مرهون خون شهدا بوده و باید ادامه دهنده راه آنان در نظام جمهوری اسلامی باشیم.

امروز برای نخستن بار یک زوج جوان دیری در فضایی آکنده از معنویت پس از تجدید میثاق و ادای احترام به شهدا، زندگی مشترک خود را در جوار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در بندر کنگان آغاز کردند.

در روزهایی که مسائل و مشکلات اقتصادی بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم سایه افکنده و برخی از جوانان نگران تشکیل زندگی مشترک و هزینه‌های بالای آن هستند، برخی دیگر با گره زدن آغاز زندگی مشترک‌شان با مسائل معنوی، به سادگی و با یک توکل پای سفره عقد می‌نشینند و مرحله تازه‌ای از زندگی‌شان را آغاز می‌کنند.

سنت زیبای برگزاری مراسم عقدکنان و عروسی در کنار مزار شهدا، کار فرهنگی زیبایی است که روز به روز در حال گسترش است. در صورت فراگیر شدن می‌تواند مشکلات زیادی را از سر راه جوانان در آغاز زندگی مشترک بردارد و مفاهیم تازه‌ای را وارد زندگی‌شان کند و  نشان می‌دهد که ازدواج بدون خرج و مخارج اضافه هم امکان دارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=6488

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.