تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

تجار و بازرگانان از خدمات ۲۴ ساعته گمرک بوشهر بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 6172
  • 09 آبان 1397 - 18:00
تجار و بازرگانان از خدمات ۲۴ ساعته گمرک بوشهر بهره‌مند می‌شوند

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: تجار و بازرگانان از خدمات ۲۴ ساعته گمرک بوشهر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش امواج نیوز، منصور بازیار ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان بوشهر افزود: گمرک بوشهر به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل آماده ارائه خدمت به صادرکنندگان است و مسئولین گمرک نیز شبانه‌روز آماده پاسخگویی هستند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه صادرات کالا در تمامی گمرکات استان در حال انجام است، گفت: استان بوشهر هم اکنون ۱۵ گمرک دارد که صادرات کالا از طریق این گمرکات در حال انجام است و در صورت توسعه زیرساخت‌های لازم بندری  زمینه افزایش صادرات نیز فراهم خواهد شد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به بسته حمایتی گمرک به واحدهای تولیدی برای تسریع در امر صادرات اشاره کرد و گفت: این بسته حمایتی در راستای تقویت تولید برای صادرات به بنگاه‌های اقتصادی ارائه شده است.

بازیار خاطرنشان کرد: تلاش گمرک رونق تولید و تقویت صادرات است و در همین راستا گمرک در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین پیروی از بیانان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی سعی دارد زمینه تقویت صادرات را برای واحدهای تولیدی کشور فراهم کند.

وی تاکید کرد: صادر کنندگان این مسئله را در نظر داشته باشند کنترل اسنادی کالاهای صادراتی در اختیار گمرک است و کنترل کیفی کالا بر عهده سایر دستگاه ذی ربط در امر تجارت است که متاسفانه بعضاً تأخیر در صدور مجوز صادرات از برخی از دستگاه‌های مجوز دهنده به نام گمرک نوشته می شود.

احیای کمیته فنی در گمرک بوشهر

معاون صادرات و ترانزیت حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر نیز در این نشست به درخواست اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر مبنی بر احیای کمیته فنی در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: پیگیری هایی برای احیای کمیته فنی گمرک به عنوان یکی از درخواست های جدی فعالان اقتصادی استان در گمرک بوشهر صورت گرفته است.

بهروز قره بیگی افزود: با توجه به پیچیدگی قوانین و مقررات و بخشنامه های متعدد کمیته فنی گمرک ظرفیت خوبی برای حل مشکلات این بخش بود که خود گمرک ایران نیز موافق این موضوع است.

وی  در ارتباط با منطقه ۲ ویژه اقتصادی بوشهر گفت: این مهم به عنوان یکی از خواسته های بحق فعالان اقتصادی در دستور کار گمرک بوشهر قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=6172

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.