تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

منتخب بانوان، به عنوان یک عضو کم اثر در شورای شهر کنگان

  • کد خبر : 9974
  • 19 مهر 1399 - 11:12
منتخب بانوان، به عنوان یک عضو کم اثر در شورای شهر کنگان
جایگاه بانوان در طرح های و پروژه توسعه ای و زیربنایی شهر کنگان کجاست ؟

امواج نیوز – راضیه محمدی: جایگاه بانوان در طرح‌های و پروژه توسعه ای و زیربنایی شهر کنگان کجاست؟

کدام حریم برای گذران اوقات فراغت خانم‌ها خصوصی شده است؟

موقعیت جغرافیایی شهر کنگان و همجواری آن با صنعت، این شهر را به شدت مهاجر پذیر کرده است، تا جایی که رشد جمعیتی این شهر طی سال‌های اخیر به شکل نا متعارفی افزایش پیدا کرده است.

این جمعیت افزایشی غالب که عموما جنسیت مذکر داشته است، باعث‌ شده است تناسب جمعیتی بین زن و مرد در این جامعه از بین رفته و زندگی روزمره را برای بانوان در شرایط سختی قرار دهد.

سوال اینست که : آیا مسئولین این شهر تا کنون پروژه، طرح و سند چشم اندازی برای بهبود زندگی اجتماعی این قشر در این شرایط نابه سامان فراهم کرده اند.

بانوانی که با علم به این شرایط و به امید بهبود وضعیت موجود، در انتخابات مجلس و شورای شهر کنگان تابو شکنی کردند و از دو بانو هم در پارلمان شهری و هم در بهارستان حمایت کرده اند.

باید دید، پس از گذشت سه سال از حضور سرکار خانم دیانی، بعنوان مسئول کمیسون بانوانی که به جرات می توان گفت عملا تا کنون هیچ فعالیت ملموسی نداشته است، تا چه اندازه در این مسئولیت خطیر و جلب رضایت این قشر موفق بوده است ؟!

قشری که در پروژه‌های شهری و حقوق اولیه خود به شدت مورد بی توجهی قرار گرفته اند و دست کم حتی انتظارات آنها در خصوص طرح‌هایی از قبیل : بوستان بانوان که تقریبا در اکثر شهرهای ایران، حتی شهرهای کم جمعیت نیز اجرایی شده است یا پلاژ بانوانی که سالهاست وعده و وعیدش داده شده است، یا حتی یک مرکز ورزشی و فرهنگی مختص بانوان در بین اینهمه پروژه‌های مختلف، یا مطالبات بانوان این شهر در بحث اشتغال وکار آفرینی و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر که حقوق مسلم آنها بوده است و محقق نیز نشده است.

و یا اینکه حتی دریغ از اینکه از جانب این نماینده بانوان : صحبتی، مقاله ای، دفاعیه ای، گرامیداشتی و … برای ارج نهادن به شان بانوان این منطقه ارائه شده باشد.

جای بسی تامل است که توجیه این بانو برای اینهمه کم کاری در سه سال گذشته چه می‌تواند باشد؟

تنها با کمی عقب‌گرد به سه سال اخیر و وضعیت کنونی، به این نتیجه خواهیم رسید که : هیچکدام از مطالبات حامیان دیروز و منتقدان کنونی برآورده نشده است و حتی شاهد رکود نا امید کننده ای نیز هستیم.

بانوان انتظار داشته اند : این نماینده منتخب، در شورای شهر با داشتن این مسئولیت سنگین، بیش از اینها در بهبود توسعه شهر، اثر گذاری خود را در این عرصه ی مهم به نمایش می‌گذاشت، که متاسفانه سکوت و کم اثر بودن ایشان در شورای شهر کنونی، جایگاه بانوان و شرایط آنها را به شکلی نا مطلوب و غیرقابل قبول مبدل کرده است.

در آخر انتظار میرفت، حداقل در این ریاست‌های چرخشی و دوره ای شورای شهر فرصتی یکساله نیز به بانوان این منطقه داده شده بود، تا به شکل نمادین هم که شده ارزشی به بانوان این منطقه داده میشد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9974
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.