تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

احداث خوابگاه پزشکان، نیاز مبرم برای بیمارستان کنگان/ لزوم ورود نماینده مردم جنوب استان بوشهر

  • کد خبر : 9972
  • 18 مهر 1399 - 12:58
احداث خوابگاه پزشکان، نیاز مبرم برای بیمارستان کنگان/ لزوم ورود نماینده مردم جنوب استان بوشهر
بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان است. این مرکز درمانی دارای 192 تخت مصوب وزارت بهداشت و درمان می باشد.

امواج نیوز: مطالبه عموم مردم و رسانه های شهرستان کنگان؛ بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان است. این مرکز درمانی دارای ۱۹۲ تخت مصوب وزارت بهداشت و درمان می باشد.

این مرکز درمانی به واسطه  حجم خدمات گسترده ای که در جنوب استان بوشهر ارائه می دهد، از طرف وزارت بهداشت و درمان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر انتخاب شده است و لذا بیماران شهرستان های اطراف و حتی برخی نقاط استان فارس و هرمزگان نیز به این بیمارستان مراجعه می کنند. این موضوع در کنار حجم بسیار گسترده از مراجعین صنعت( و خانواده محترم آنان) که عمده مراجعین به این مرکز درمانی را تشکیل می دهند، نشان از حجم فوق العاده فشار به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان دارد.

در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های بیمارستان امام خمینی کنگان، موضوع کمبود شدید خوابگاه ( پانسیون) برای متخصصین و پزشکان می باشد. هم اکنون بیمارستان کنگان دارای ۲۰ پانسیون( واحد مسکونی) در محوطه بیمارستان است که عمدتا مربوط به زمان احداث این مرکز درمانی می باشد و در واقع فرسوده شده است و در شان یک پزشک و نخبه کشوری نیست.

تهیه خوابگاه( پانسیون) مناسب برای این پزشکان که عمدتا خانواده خود را به همراه دارند، امری بدیهی و لازم است. در این راه مسئولیت را نباید فقط بر گردن بیمارستان انداخت زیرا بیمارستان کنگان یک مقوله حیاتی است که از یک طرف پدافند غیر عامل، از طرفی شورای سلامت شهرستان و از طرفی دیگر شورای تامین امینیت شهرستان منطقه جنوب استان نیز با آن گره خورده است. لذا برای حل کمبود پانسیون بیمارستان کنگان،  همه دستگاه ها مسئول هستند و مسئولیت آنها فقط روی کاغذ و فرمالیته نیست. حل این مسئله بزرگ و چندین ساله، نیازمند عزمی همگانی است که ان شاءالله گامی اساسی و دائمی جهت حل این معضل برداشته شود.

بیمارستان کنگان در حال حاضر حدود ۴۰ متخصص و کمتر از ۱۰ پزشک عمومی دارد. تعداد پانسیون های بیمارستان کنگان حدودا  ۲۰ واحد می باشد که در داخل بیمارستان قرار دارد و عمدتا قدیمی می باشند.

بدیهی است که بیمارستان امام خمینی برای جبران کمبود پانسیون های خود، به ناچار، چندین واحد مسکونی را در سطح شهر اجاره کند.

با توجه  به تورم چند برابری موجود در کنگان به نسبت اکثر شهرستان های استان- بخاطر وجود صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، لذا قیمت املاک و اجاره ها در این شهر به شکل وحشتناکی بالا است.  از این رو بیمارستان امام خمینی برای اجاره کردن واحدهای مسکونی در سطح شهر برای پزشکان خود، ناچار است ، ماهانه  چند ده میلیون تومان هزینه (بدون بازگشت) خرج کند.

این رقم در طول سال ممکن است به یک میلیارد تومان هم برسد؛ البته چنانچه پول »پیش« برای اجاره پانسیون، را نیز حساب کنیم، رقم تامین پانسیون در سطح شهر بسیار بزرگ تر خواهد بود.

در این شرایط بسیار نابسامان و بد اقتصادی، این میزان از هزینه برای بیمارستان امام خمینی یک هزینه کمر شکن است. متاسفانه در این راه هیچ نهاد و دستگاهی از شهرستان کنگان خیال و توان کمک کردن به این موضوع را ندارد؛ شاید دلیل آن آگاهی کم مسئولین از مقوله سلامت باشد و این جای گلایه شدید دارد که چرا مسئولین ما سلامت محور نیستند! البته حدود یک سالی است که به همت دانشگاه علوم پزشکی استان، احداث یک مجتمع ۶ واحدی در داخل بیمارستان  امام خمینی آغاز شده است ولی متاسفانه بنا به دلایلی نامعلوم، این کار  تقریبا متوقف شده است. از طرفی دیگر شاهدیم که احداث یک مجتمع ۱۶ واحدی برای پزشکان بیمارستان برازجان شروع شده است و به احتمال زیاد قبل از بیمارستان کنگان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

در این خصوص از فرماندار محترم شهرستان کنگان و همچنین نماینده محترم مردم جنوب استان و شورای اسلامی شهر و شهرستان درخواست پیگیری این موضوع را داریم تا مبادا حق بیمارستان امام خمینی در راه رو های مرکز استان، به جایی دیگر داده شود و این مرکز درمانی با مظلومیت خود تنها بماند. سوال واضح این است که چرا برای بیمارستان امام خمینی مجتمع ۱۶ واحدی احداث نشد؟ و همین مجتمع ۶ واحدی بیمارستان کنگان نیز تکمیل نمی شود؟

لازم به ذکر است، جایگاه بیمارستان امام خمینی کنگان در بحث پدافند غیر عامل و با توجه به حادثه خیز بودن صنعت و راه های جاده های منتهی به صنعت ، بسیار حیاتی و مهم است.

از نکات بسیار عجیبی که مسئولین شهرستانی ، استانی ، نفت و صنعت به آن بی اعتنا بوده اند، همین مسئله تامین و احداث خوابگاه برای پزشکان بیمارستان کنگان می باشد که این موضوع نشان از کم اهمیت بودن این مسئله برای مدیران تصمیم گیر صنعت و دانشگاه علوم پزشکی استان است. مردم عزیز شهرستان کنگان و دیگر شهرستان های جنوبی می دانند که برای جذب یک پزشک ، ابتدا باید شرایط حضور وی و میزبانی و رفاهی را برای وی مهیا کرد که البته و متاسفانه بیمارستان کنگان در این زمینه شرایط خوبی ندارد.

مسئله پانسیون های بیمارستان کنگان ، از مطالبات شهروندان شهرستان و مرتبط با سلامت مردم است که تا کنون نسبت به اجرای آن تاخیر، تعلل و اهمال شده است.

یادمان باشد که جذب پزشک بدون تامین مسائل رفاهی و خوابگاهی آن ، بجز نارضایتی پزشکان و فشار مضاعف به بیمارستان ، چیز دیگری را به همراه نخواهد داشت.

در این مورد، مطمئنا بیمارستان کنگان با توجه به درامدهای محدود ، از عهده آن بر نمی آید اما کوتاهی مدیران شهرستانی ، صنعت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای مردم قابل قبول نیست و لذا از نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر انتظار میرود در این زمینه به عنوان وکیل مردم وقت بگذارد و این مسئله را یک بار برای همیشه حل نماید.

بیمارستان کنگان نیازمند یک مجتمع ۲۵ واحدی برای اسکان پزشکان خود می باشد و این مجتمع »فقط باید نو ساز باشد زیرا مجتمع های فرسوده ای که چند سال از عمر سازه  آن گذشته است، عمدتا بعد از مدتی کوتاه ، مشکلات و هزینه های عدیده در تاسیسات و تعمیر و نگهداری به بار می آورد حتی اگر آن سازه ۱۰ سال از عمر ساخت آن گذشته باشد نهایتا مدتی بعد ، هزینه های زیادی را بر بیمارستان تحمیل خواهد کرد.

مطلب بالا یک مطالبه عمومی و مردمی از نماینده مردم جنوب استان و دیگر مسئولین منطقه و استان است.

این متن و مطالبه با رعایت احترام،  تحریر شده است و فقط یک تقاضا و مطالبه ساده مردمی است. در صورتی که نسبت به انجام آن، اقدامی صورت نگیرد، به ناچار در نوشتار بعد، جزئیات بیشتری از کم کاری برخی از افراد در سطوح مختلف، منتشر خواهد شد.

یادداشت: جمعی از معتمدین، مطلعین، رسانه ها و دلسوزان شهرستان کنگان

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9972

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.