تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024

مهار سیلاب‌های فصلی و لزوم لایروبی رودخانه‌ها

  • کد خبر : 9959
  • 12 مهر 1399 - 12:11
مهار سیلاب‌های فصلی و لزوم لایروبی رودخانه‌ها
آيا تدابير شهرداری كنگان در خصوص مبارزه با سيلاب ها به مرحله اجرا درآمده است؟ آيا شهرداری پاييز و زمستان امنی را برای شهروندان كنگان رقم خواهد زد؟

امواج نیوز – راضیه محمدی: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای حفاظت، ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب است که صرفاً برای رفع انسدادهای ایجاد شده در مسیر تخلیه رودخانه‌ها به پایانه خود که می‌تواند دریا یا تالاب باشد کاربرد دارد.

از این رو ایجاد آمادگی و انجام اقدامات فنی و پیشگیرانه برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی مبتنی بر تجربیات سیلاب‌های اخیر بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

با نزدیک شدن به فصل بارندگی ، الزامی است که شهرداری ، نقاط ضعف شهر کنگان را در مناطقی که در معرض خطر سیلاب هستند را مشخص کرده باشد و تا کنون تمامی اقدامات لازم را به مرحله اجرا رسانیده باشد.
در سال گذشته شاهد بارندگی های فصلی و به مراتب شدیدی بودیم که خسارات فراوانی نیز در چند نقطه از شهر به بار آورده اند، همین مساله ایجاب می کند که شهرداری در زمینه حل بحران آب گرفتگی معابر و دیوار چینی در مناطقی که در معرض خطر سیلاب هستند، با توجه به اینکه در آغاز فصل بارش نیز هستیم، تا کنون تدابیر خود را جهت رفاه حال و آسودگی خیال شهروندان در این زمستان به مرحله اجرا درآورده باشد.

گفتنی است: پیام های متعددی از جانب کاربران پایگاه خبری امواج نیوز با این مضامین نیز دریافت شده است:
تا کنون نامه نگاری های متعددی در خصوص دیوارچینی حریم بعضی از این دره ها صورت گرفته است و شورای شهر و مجموعه شهرداری نیز قول هایی در زمینه تسریع هر چه زودتر انجام این دیوار چینی ها داده اند.

یکی از مخاطبان اشاره کرده است:
در برخی مناطق شهر از جمله شهرک فرهنگیان، همچنان آثار تخریب های سال قبل مشاهده می شود و این در حالی است که فاصله حاشیه دره تا منازل مسکونی کمتر از ٣ یا ۴ متر است (دره ای که در ابتدای ورودی خود گذر عبوری حتی کمتر از ۴ متر دارد).
قطعا چنین مکان های با اولین بارش ها و طغیان های احتمالی سیلاب ها، فاجعه و خرابی های سال گذشته تکرار خواهد شد.
امید است مجموعه شهرداری با همکاری ارگان های مربوطه تا کنون در این خصوص تدابیر قابل قبولی اندیشیده و به مرحله اجرا در آورده باشند.
چرا که دیگر زمانی برای اجرایی کردن این تدابیر نمانده است و ظلم بزرگی است اگر به دلیل کم کاری خدشه ای هر چند کوچک به جان، اموال و مکان زندگی شهروندان وارد شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9959
  • نویسنده : راضیه محمدی

ثبت دیدگاه

  1. فکر ی هم برای کنار داروازه قران جلوتراز نان برکت به طرف بنک کنیدهنگام بارندگی اب زیادی جمع میشود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.