تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

اشتغال دغدغه جوانان، نگرانی خانواده ها

  • کد خبر : 9858
  • 27 مرداد 1399 - 11:47
اشتغال دغدغه جوانان، نگرانی خانواده ها
امروزه بزرگترین دغدغه جوانان داشتن یک شغل و درآمد است که این مهم باعث آرامش روانی در جامعه می شود.

به گزارش امواج نیوز، امروزه بزرگترین دغدغه جوانان داشتن یک شغل و درآمد است که این مهم باعث آرامش روانی در جامعه می شود، اشتغال نقش مهمی در جلوگیری از انحرافات اجتماعی دارد.

شهرستان کنگان در تمامی حوزه ها فرصت های زیادی جهت ایجاد شغل برای افراد بیکار دارد، اما ضعف مدیریت باعث شده است که شاهد حضور جوانان بیکار بیشماری در این شهرستان زر خیز باشیم.

با وجود ۶۰ درصد منطقه ویژه در شهرستان کنگان، که تنها پارس دو ۱۶ هزار هکتار از شهرستان کنگان را در بر گرفته است اراضی منطقه پارس ۲ (پارس کنگان) به وسعت ۱۶ هزار هکتار، شامل ۸ فاز پالایشگاهی و یک طرح LNG می باشد. ساخت فازهای ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ و کارخانه ی (IRAN LNG) در کنار پتانسیل کشاورزی و گردشگری کنگان می تواند میزان بیکاری در کنگان به صفر برساند.

اما علی رغم همه این ظرفیت ها شاهد بیکاری جوانانی هستیم که علی رغم تحصیل و تخصص در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکل هستند.

روزانه شاهد جذب های فامیلی در شرکت مستقر در شهرستان هستیم اما در این بین سهم جوانان این شهرستان نادیده گرفته می شود.

این بی توجه ای به اشتغال جوانان کنگان ناشی از ضعف مدیرانی می باشد که هیچ دغدغه ای برای ساماندهی به اشتتغال بیکاران ندارند.

بیکاری در آینده نزدیک امنیت شهرستان را به خطر خواهد افکند، جوانی که درآمد ندارد امیدی هم برای ادامه زندگی در وی شکل نمی گرد برای ایشان بودن و نبودن فرقی ندارد.

فشارهای خانواده ، جامعه و اقتصادی ممکن است از وی انسان جانی بسازد که امنیت شهرستان به خطر افکند.

اگر فقط مدیران شرکت های مستقر دست از استخدام طایفه ای و فامیلی بردارند و فرصت به بیکاران شهرستان بدهند به جرات می توان گفت هیج جوان بیکاری در کنگان باقی نخواهد ماند‌.

توقع است فرماندار ، نماینده مجلس ، بخشداران ، شوراهای شهرو شهرستان ، مدیران مرتبط کمی همت به خرج بدهند تا بتوانیم این بحران اجتماعی را پشت سر بگذرانیم.

بی شک واگذاری حق اشتغال جوانان کنگان به افراد غیر بومی به عنوان حق الناس بر عهده همه مسئولین است که باید جوابگو باشند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9858

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.