تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

پلیس راهنمایی و رانندگی کنگان تا کنون چه تدابیری برای حل معضل آزار دهنده پارک دوبل اندیشیده است؟

  • کد خبر : 9842
  • 12 مرداد 1399 - 13:46
پلیس راهنمایی و رانندگی کنگان تا کنون چه تدابیری برای حل معضل آزار دهنده پارک دوبل اندیشیده است؟
پارک دوبل شاید در نگاه اول تنها اشغال قسمت کوچکی از خیابان باشد اما ، در واقع کلیه ترددهای یک مسیر ترافیکی را مختل کرده وعلاوه بر این باعث بروز تصادفات بسیاری نیز می شود .

به گزارش امواج نیوز: در سال های اخیر و بارشد روز افزون صنایع در اطراف شهر کنگان و رشد بی سابقه جمعیت در این شهر ، همواره شاهد ترافیک دربسیاری از مسیر ها و خیابان های اصلی درون شهری هستیم .

 خیابان هایی از جمله : وحدت ، استقلال ، ابوذر ، آزادی ، ١٧ شهریور ، غدیر ، بخش هایی از حاشیه خیابان ساحلی ومسیر هایی هستند  که از ساعاتی در صبح و بویژه بعد از ظهر تا شب شاهد ترافیک و حجم سنگین عبور و مرور در آن ها هستیم .

اما مساله تنها به تردد سنگین وسایل نقلیه ختم نمی شود ، بلکه معضلاتی قدیمی از جمله پارک دوبل ، پارک از هر دو سمت واینشرایط ترافیکی را آشفته تر کرده است و عجیب است که مدیران شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی تا کنون تدبیر قابل قبولی برای حلاین مشکل اندیشیده نشده است …!

با وجود همه بی تفاوتی ها نسبت به این موضوع مهم لازم است بدانیم که با استفاده از فرهنگ سازی ، اندکی سختگیری بیشتر از جانب پلیس و در نظر گرفتن پارکینگ های شهری در مکان های پر تردد از سوی مدیران شهری ، براحتی میتوان از پیامد های این مشکل بکاهیم.

پارک دوبل شاید در نگاه اول تنها اشغال قسمت کوچکی از خیابان باشد اما ، در واقع کلیه ترددهای یک مسیر ترافیکی را مختل کرده وعلاوه بر این باعث بروز تصادفات بسیاری نیز می شود .

البته بنظر می رسد نظارت پلیس نیز بر این مساله تا کنون بسیار کمرنگ بوده است ، به طوری که می توان گفت اگر همان توانی که درتوقیف موتورسیکلت ها یا جریمه های نبستن کمربند با سرعت ٢٠ کیلومتر !  را در این مورد به خصوص به کار بگیرند ، در ایجاد آرامش وقانون مند کردن شهروندان به مراتب موفق تر خواهند بود .

در خیابان ١٧ شهریور نیز بدلیل تمرکز مطب های پزشکان ، علی الخصوص در ورودی آن شاهد بی نظمی و آشفتگی بسیار آزار دهندهای هستیم که می طلبد از یک سو مدیران شهری دقت بیشتری در توزیع مناسب مکان خدمات مورد نیاز شهروندان کمی تجدید نظر کرده وبودجه مناسبی نیز از جانب شهرداری ها صرف فرهنگسازی ( ساخت تیزر ، نصب بنر و سایر تبلیغات شهری …)  در خصوص اینمساله مهم ترافیکی شود و از سوی دیگر پلیس نیز نظارت خود را بر این مساله در این مکان دو چندان کرده و با اعمال جریمه و برخورد مناسب  حتی با خودروهایی که با سرنشین اقدام به پارک دوبل می کنند، در بازه زمانی بسیار کوتاه این مشکل را ریشه کن کنند.

باشد که با همکاری همه جانبه مردم، نهاد های شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی بزودی این مشکل فراگیر را حل کرده و تردهای شهری به راحتی و با آرامش خاطر صورت گیرد .

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9842
  • نویسنده : راضیه محمدی
  • منبع : کنگان نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.