تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

خطاب به مسئولینی که فقط حرف می زنند / اگر به نصفی از حرف ها عمل می کردید، اکنون کنگانی آباد داشتیم

  • کد خبر : 9814
  • 09 تیر 1399 - 13:44
خطاب به مسئولینی که فقط حرف می زنند / اگر به نصفی از حرف ها عمل می کردید، اکنون کنگانی آباد داشتیم
کنایه رهبرانقلاب به مسئولینی که فقط حرف می زنند که ایشان در این خصوص گفتند: یکی دو نفر از برادران عزیز، گفتند شما صحبت کنید؛ ما مکرّر داریم صحبت میکنیم. آن مقداری که من و امثال من صحبت میکنیم اگر نصف آن، کار کنیم، همه‌ی دنیا آباد می شود.

به گزارش امواج نیوز، دقیقا ۴ تیر ماه ۱۳۹۹ فرماندار کنگان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: بازارهای سرپوشیده و پارک‌های کنگان به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند همچنین نظارت بر فعالیت‌ها در شهرستان تقویت و افزایش خواهد یافت و شهروندان توجه داشته باشند برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم عروسی ممنوع و مراسم تشییع و تدفین اموات با حداقل نفرات و رعایت اصول بهداشتی برگزار گردد.

در این خصوص یاد می‌کنیم از کنایه رهبر انقلاب به مسئولینی که فقط حرف می‌زنند که ایشان در این خصوص گفتند: یکی دو نفر از برادران عزیز، گفتند شما صحبت کنید؛ ما مکرّر داریم صحبت میکنیم. آن مقداری که من و امثال من صحبت میکنیم اگر نصف آن، کار کنیم، همه‌ی دنیا آباد می‌شود.

با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا چرا باید همچنان پارک‌های این شهر باز باشند؟ مگر مصوبات جلسه از سوی فرمانداری به مدیران شهری ابلاغ نمی‌شود؟

مروری بر مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در کنگان که تعطیلی بازارهای بزرگ و سرپوشیده به مدت ۱۰روز، ضدعفونی کردن اماکن عمومی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بازرسی و نظارت بر صنوف، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و فعالین اجتماعی در جهت مقابله با ویروس کرونا، نظارت بر ترمینال‌های مسافربری و جایگاه‌های سوختی، تعطیلی سفره خانه‌ها، استفاده از ماسک در تمام ادارات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مطب پزشکان و دفاتر ثبت ازدواج، آموزش مقابله با ویروس کرونا به نیروهای امدادی هلال احمر، تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها به مدت ۱۰ روز و مسدود نمودن راه‌های ارتباطی پارک‌ها و ساحل از مصوبات این جلسه بود.

و امروز ۹ تیر ماه ۱۳۹۹ به جز چند مورد تعطیلی سفرخانه‌ها آن هم به دلیل عرضه و فروش قلیان هیچ نظارتی در کنگان صورت نگرفته است که همچنان تمامی راه‌های ارتباطی به پارک‌ها، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و تمامی مصوبات دیگر اجرا نشده است، که اگر نصف صحبت هایمان کار میکردیم الان کنگانی آباد داشتیم.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، استان بوشهر و شهرستان کنگان با ۴۵۴ مبتلا در وضعیت قرمز قرار دارد، آیا زمان آن نرسیده که جان مردم را اولویت اول قرار داده و به مبارزه با این بیماری تلاش کنیم؟

مردم دیگر کرونا را جدی نمی‌گیرند/ اشتباه استراتژیک دولت در عادی سازی کرونا

اما چه شده است که مردم نسبت به کرونا بی‌تفاوت شده‌اند و وضعیت را عادی پنداشته‌اند و پزشکان بیم این را دارند که وضعیت کشور به دو هفته نخست فروردین بازگردد؟

برای این پرسش دو پاسخ وجود دارد. پاسخ نخست در سمت دولت قرار دارد و به شیوه برخورد، رفتار و حکمرانی آن باز می‌گردد. دولت هم به دلیل محدودیت‌های اقتصادی و هم به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از سوی برخی مراکز ثانویه تصمیم‌گیری، توان ادامه قرنطینه را نداشت.

در کنار این یک اشتباه جدی ستاد ملی کرونا، دولت و صدا و سیما این بود که به مرور کرونا را عادی نشان دادند و این تصویر را در ذهن جامعه ایجاد کردند که وضعیت عادی یا سفید شده است.

در طرف مقابل مردم قرار دارند که علاوه بر ناتوانی در تحمل فشار اقتصادی بیشتر، به مرور به کرونا عادت کرده‌اند و به خاطر همین عادت ترس روزهای نخست از این بیماری را ندارند و میل دارند به هر شکل ممکن حداقل بخشی از زندگی پیشین خود را احیا کنند.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دولت به جای عادی سازی کرونا هم‌چنان باید به هشدار دادن بپردازد و قواعد سفت و سختی برای بازگشایی‌ها وضع کند و به فکر راه چاره‌ای جدی برای تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده کافی باشد، نه اینکه با اشتباه استراتژیک، کرونا را در ذهن مردم عادی‌تر از آن‌چه که مردم فکر می‌کنند جلوه دهد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9814
  • نویسنده : نوید کاردان

ثبت دیدگاه

  1. علاوه بر صحبت باید فرهنگ سازی کرد باید مردم بخواهند و دستگاههای نظارتی پای کار باشند طوری عمل شود که بر مردم سخت نشود و تاجایی که جا دارد با رعایت کردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری از جانب مردم رعایت شود و از جانب دستگاههای دولتی فرهنگی سازی شود وقتی می شود درب پارک و دیگر اماکن که به دست خود دولت هست در وهله اول بست باید از خود فرهنگ سازی شروع کنند تا جا بیفتد. البته نباید با افراد خاطی و سهل انگار مماشات کرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.