تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان:

عوارض آلایندگی پارس جنوبی درکجا هزینه می شود؟

  • کد خبر : 9761
  • 19 خرداد 1399 - 11:16
عوارض آلایندگی پارس جنوبی درکجا هزینه می شود؟
بمناسبت هفته محیط زیست نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان کنگان با رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان انجام شد.

به گزارش امواج نیوز، احمدآذریار دراین نشست با تبریک هفته محیط زیست اظهارداشت: اصحاب رسانه می‌توانند در آگاه سازی و اطلاع رسانی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست موثر باشند.
ایشان ضمن معرفی عملکرد محیط زیست شهرستان در سال قبل اظهار داشت:حضور در مدارس و تعامل با انجمن‌‌های محیط زیستی و نشست های تخصصی، برگزاری کارگاه‌های مختلف گونه شناسی، انتخاب محیط یار در مدارس، آموزش و توزیع کیسه پلاستیک بین گردشگران و شهروندان و پاکسازی ساحل و کوهستان از جمله اقدامات محیط زیست شهرستان درسال قبل است.

وی ادامه داد:خوشبختانه در سفر هیئت دولت به استان بوشهر در سال گذشته احداث مرکز پایش محیط زیست برای شهرستان کنگان و عسلویه مصوب شد.

آذریار گفت: همچنین با توجه به مطالعات انجام شده، احداث تصفیه خانه فاضلاب کنگان، تصفیه خانه سایت دو پارس کنگان و تصفیه خانه مستقل شرکت ها و پالایشگاه های سایت عسلویه را ضروری دانست و ساماندهی سواحل با مطالعه انجام شود تاآسیب های زیست محیطی کمتری داشته باشیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان بیان کرد:با توجه به موقعیت ویژه شهرستان و آلاینده بودن شرکت‌ های مستقر در آن نیاز است که اداره محیط زیست آن از لحاظ زیر ساختی و تشکیلاتی قوی و مجهز شود و همچنین پاسگاه محیط بانی دریایی که جز چارت سازمانی است، راه اندازی شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان با بیان اینکه متناسب بارشدصنعتی منطقه،محیط زیست رشدنکرده است،اظهارداشت شرکت‌های مستقر در منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خودبهتر عمل کنندونبودزیرساخت‌های لازم برای بررسی پایش آلودگی هوا،صدا،آب ، خاک ودریا رایکی از مشکلات محیط زیست کنگان دانست که انتظار می‌رود مسئولین شهرستان،استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع آن پیگیری کنند.

آذریار عنوان کرد:ما باید در اداره محیط زیست سیستم پایش تصویری داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی و به صورت پیشرفته خروجی شرکت‌ها را رصد کنیم.

وی همچنین تخلیه فاضلاب‌های برخی منازل شهرستان نیز یک چالش محیط زیستی دانست و گفت: نیاز است که شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان تعمیر و ارتقاء داده شود تا بتوان این مشکل فاضلاب‌ها را رفع کرد.

 

ارتقای اداره محیط زیست شهرستان ضروری است

احمد آذریار عنوان کرد: کنگان یک منطقه آلاینده است و عوارض آلایندگی که برای شهرستان پرداخت می‌شود. اینکه عوارض آلایندگی پارس جنوبی کجا هزینه می‌شود جای بررسی دارد انتظار داریم که در جهت بهبود امکانات وتجهیزات محیط زیستی و سلامت مردم هزینه شود و این بودجه در کجا هزینه می شود، قابل بررسی و تامل است.

وی ادامه داد:امروز تمامی ما قبول داریم که دریا آلودگی دارد اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم ، توان تشخیص و بررسی دقیق این میزان آلودگی‌ها را نداریم.

وی با اشاره به طرح‌های مورد نظر گفت:طرح محله سبز،شکارممنوع و همچنین از شرکت‌های مستقر در منطقه تعهدی مبنی بر توسعه فضای سبز شهرستان به مساحت ۲۰هکتار گرفته شده است که بزودی اجرا می‌شود.

این محیط بان گفت:پسماندهای عفونی شهرستان باید به شکل بهداشتی و با پلاستیک‌های مخصوص خود به محل دفن زباله برد و جدا از زباله‌های دیگر دفن شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9761
  • نویسنده : محمد کنگانی - صلاح خنافره

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.