تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

فوت مادر باردار اهل چاه مبارک عسلویه در پارسیان چگونه اتفاق افتاد؟

  • کد خبر : 9749
  • 16 خرداد 1399 - 12:06
فوت مادر باردار اهل چاه مبارک عسلویه در پارسیان چگونه اتفاق افتاد؟
با توجه به انجام تست کرونا و نمونه گیری از بیمار توسط بیمارستان رستمانی پارسیان و ارسال جهت بررسی ، نتیجه آزمایش بیمار از آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش امواج نیوز، دکتر علی اکبری رئیس بیمارستان رستمانی شهرستان پارسیان در این خصوص گفت: ۲ روز قبل خانم ۲۵ ساله باردار اهل چاه مبارک (عسلویه بوشهر) با علائم تب و افزایش ضربان قلب و مشکوک به کرونا ، بصورت سرپایی وارد زایشگاه بیمارستان رستمانی پارسیان میشود .
به گزارش همراهان، بیمار حدود ۳۵ روز روزه دار بوده و همچنین روز بستری نیز روزه بوده است و از دو روز قبل از مراجعه به بیمارستان رستمانی پارسیان ، بعلت مشکلات کلیوی ( نداشتن برون ده ادراری) به صورت سرپایی به بیمارستان عسلویه مراجعه کرده و ازمایشات لازم از بیمار گرفته میشود علیرغم مختل بودن آزمایشات و بدحالی بیمار بعلت نبود متخصص زنان در بیمارستان عسلویه ، بیمار بدون هماهنگی و اطلاع و یا ارجاع ، مرخص شده و پس از ۲ روز به مطب اقای دکتر خواجه متخصص داخلی در شهر پارسیان مراجعه و ایشان با شک به کرونا به بیمارستان رستمانی ارجاع می دهند .
در هنگام مراجعه به بیمارستان، در ابتدا توسط متخصص زنان معاینه شده و بدلیل تب و بیحالی و شک به کرونا ، در اتاق ایزوله بخش زنان بستری و توسط پرستار از جنین بیمار نوار قلب گرفته می شود . بدلیل نبود ضربان قلب ، از بیمار سونوگرافی بعمل امده که متاسفانه جنین فاقد علائم حیاتی بود .
با توجه به افت شدید پلاکت و فاکتور های انعقادی،انجام سزارین امکان پذیر نبود به همین علت از استان درخواست پلاکت شد و پس از دریافت فوری و تزریق پلاکت و فاکتورهای انعقادی ، جهت ختم حاملگی ، بیمار به اتاق عمل منتقل و با انجام سزارین جنین فوت شده از شکم خارج و پس از عمل بیمار ، جهت مراقبت های ویژه به ای سی یو منتقل شد .
برای درمان دقیق تر ، بلافاصله گروه واتس اپی جهت مشاوره با اساتید استان تشکیل و شرایط لحظه به لحظه بیمار ، مطرح و درمان های لازم با نظر اساتید استان برای بیمار انجام شد .
متاسفانه با توجه به شدت بیماری و از کار افتادن ارگان های حیاتی ، درمانهای انجام شده مفید واقع نشد و مادر در ساعت حدود ١۵:٠٠ دچار ایست قلبی تنفسی شد ، اقدامات احیا انجام شد و بیمار برگشت کرد و درمانهای مورد نیاز با نظر اساتید ادامه یافت ولی جواب بیمار به درمان محسوس نبود و متاسفانه پس از ارست دوم (ایست قلبی) در ساعت ١:١۵ دقیقه روز بعد (۱۴خرداد) ، علیرغم حدود چهل و پنج دقیقه احیا بیمار فوت شد .

با توجه به انجام تست کرونا و نمونه گیری از بیمار توسط بیمارستان رستمانی پارسیان و ارسال جهت بررسی ، نتیجه آزمایش بیمار از آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، کرونا مثبت اعلام شد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9749
  • منبع : روابط عمومی بیمارستان رستمانی پارسیان

ثبت دیدگاه

  1. کى ٣۵ روز شد که روزه دارى بود همش ٣٠ روز نمیشه کرونا هم اکه کرفته بود از خود بیمارستان کرونا دارن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.