به گزارش امواج نیوز به نقل از نبض جوان: نامه‌ای منتسب به آموزش و پرورش شهرستان کنگان منتشر شده است که عنوان این نامه را تهدید معلمان به دلیل عدم نصب برنامه “شاد” از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرار داشت. در پی پیگیری خبرنگاران، مدیر آموزش و پرورش در پیامی به این ابهامات ایجاد شده پاسخ دادند.

پیام مدیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

دوست دارم گلی گر نیستم، خاری هم نباشم. شهید دکتربهشتی

کدام تهدید؟؟؟؟؟؟؟؟ کدام معلم؟؟؟؟؟؟؟

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات فعالین فضای مجازی و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلمدر پاسخ به تخریب آموزش و پرورش شهرستان کنگان در فضای مجازی باعنوان تهدید معلمان؟!!!!!! نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام میداریم.

۱- بر هیچ کس پوشیده نیست با ورود ویروس منحوس کرونا به کشور عزیزمان ایران اسلامی، بخش اعظمی از فعالیت های اجتماعی به رکود تبدیل شد و خوشبختانه بار دیگر خاطره دوران دفاع مقدس و ایثار ملت سرفراز ایران نمودار گشت تا آنانکه قصه دیروز مردم این دیار را شنیده اند یک بار دیگر به چشم ببیند.

۲_ در این ایام پزشکان، پرستاران و عوامل اجرایی بیمارستان ها در خط اول مبارزه با این ویروس لعنتی قرار دارند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

۳_ با تعطیلی مدارس و فضاهای آموزشی، بدون شک اولین دغدغه اولیای بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز، تعطیلی و آسیب رسیدن به وضعیت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

۴- تشکر و سپاس فراوان از مدیران معلمان و کادر آموزشی مدارسی که از اولین روزهای تعطیلی درس، فعالیت‌های مجازی کلاس‌ها در گروه های واتساپ راه اندازی نمودند و به اذعان مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان بوشهر. شهرستان کنگان از پیش قراولان این فضای مجازی قرار گرفت.که لازم به یادآوری است بیش از ۵۰۰ گروه آموزشی در فضای مجازی واتساپ در شهرستان کنگان مشغول فعالیت شدند. ( آفرین به همت مدیران ساعی)

۵- تغییر فضای آموزشی مجازی از گروه واتساپ به برنامه ی کاملا ایرانی ویژه دانش آموزان با امکانات کلاس بندی، ورود مدیر، معلم، دانش آموز، امکان کلاس بندی، حضور و غیاب و اجرای برنامه های آموزشی در برنامه (شاد) که توسط وزارت متبوع طراحی شده و ادارات کل و بالطبع ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها مجری برنامه‌های ابلاغی می باشند.اما اقدامات آموزش و پرورش شهرستان کنگان نیز قابل بررسی می باشد.

۱- تشویق و ترغیب همکاران و دانش آموزان فعال در فضای مجازی شاد.

۲- بررسی فعالیت‌های مدیران و معلمان هر سه مقطع تحصیلی دبستان، دبیرستان،( متوسطه اول و متوسطه دوم) هنرستانهای فنی ، حرفه ای و کار و دانش در چندین نوبت با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون آموزش و نوآوری، کارشناسان حراست و آموزش ها بصورت مستمر و دقیقمهم،

مهم و سوال؟آیابه نظر شما شناسایی و کمک به افردادی که توانایی تدریس در فضای مجازی ندارند تهدید است یا تشویق. در آموزه های دینی، تلاش برای بهبود اوضاع نا بهنجار وظیفه دینی و انسانی خود می دانیم و به حسب وظیفه معلمی به مدیر مدارس اعلام کردیم ، اگر کادر مدرسه در اجرای طرح وزارتی عدم تمکین دارد به این مدیریت اعلام نمایید.

حال سؤال اینجاست که نامه ای به مدیری ارسال شده و پاسخ از مدیر ، اما چه شده که عده ای معلوم الحال مدعی این همه افراد تلاشگر عرصه آموزش شده اند، نمی دانیم.

ولی خوب می دانیم ابرهای جهالت کنار خواهد رفت.خواهش می کنیم تماشاگر نباشیم و ندیده قضاوت نکنیم، از کاه کوه نسازیم و جامعه آموزشی شهر را ملتهب نکنیم.

راستی با کدام انگیزه، چنین طلبکارانه هیاهو راه می اندازیم. اگر خود را مدیون دانش آموزان می دانیم و اگر پذیرفته ایم معلم باشیم، معلم بمانیم.

در پایان کانت فیلسوف آلمانی می گوید : در دنیا دو چیز زیباست، وجدانی آسوده از گناه و آسمانی پر از ستاره بیایید زیبایی ها را ببینیم تا با وجدانی آسوده سر بر بالین بگذاریم. تشکر