تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

۳۶ مورد جدید کرونا در استان بوشهر

  • کد خبر : 9478
  • 07 اردیبهشت 1399 - 14:18
۳۶ مورد جدید کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از تائید ابتلای ۳۶ مورد جدید در استان بوشهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مراکز بیماریابی و انجام نمونه‌گیری توسط نیروهای بهداشتی در سطح استان بوشهر گام مؤثری در کشف و کنترل کرونا برداشته شد

به گزارش امواج‌ نیوز، دکتر سعید کشمیری در این خصوص گفت: با تائید ابتلای ۳۶ مورد جدید توسط آزمایشگاه کووید ۱۹ در استان بوشهر لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا روز یکشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه به عدد ۲۲۳ رسید.
دکتر کشمیری با اشاره به روند مطلوب بهبودی بیماران افزود: تاکنون ۱۳۵ بیمار از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۵۶ مورد خانم و ۷۶ مورد نیز آقایان بوده‌اند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند ادامه داد: تا ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را سپری می‌کنند.

وی جزئیات افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر را چنین بیان کرد: از ۳۶ بیماری که امروز به لیست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد، یک مورد آقایی ۷۵ ساله ساکن شهرستان دیر که در حال حاضر در بیمارستان بستری است، دو مورد ساکن شهرستان جم نیز آقایی ۲۱ ساله و در بیمارستان بستری و بانویی ۲۵ ساله که برای مراقبت خانگی از بیمارستان ترخیص شده هستند.
دکتر کشمیری ادامه داد: از دو مورد مثبت امروز در دشتستان نیز یک آقایی ۳۳ ساله و یک دختر نوجوان ۱۶ ساله است که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و بیماری یابی نوجوان ۱۶ ساله به شکل سرپایی و در مرکز بیماریابی صورت گرفته است، هر دو بیمار با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد کرونا در بوشهر گفت: در شهرستان گناوه نیز سه مورد جدید به آمار مبتلایان اضافه شد که از این سه نفر، آقایی ۳۲ ساله باسابقه مسافرت به شهر شیراز و یک بانوی ۷۱ ساله در حال حاضر بستری است و یک بانوی ۴۶ ساله دیگر نیز در تماس با مورد مثبت قرار داشته است که با مراجعه سرپایی به مرکز در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارد.
دکتر سعید کشمیری ادامه داد: به علت افزایش بیماریابی که توسط نیروهای بهداشتی در مراکز خدامت جامع سلامت صورت گرفته است ۲۸ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز شناسایی شد.
عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری مناسب موجب ابتلای ۲۰ نفر از یک منطقه شد
دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: متأسفانه بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمع،  موجب ابتلای ۲۰ نفر از اهالی یک منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر شد.
وی افزود: از مجموع موارد جدید در شهرستان بوشهر از ۲۴ نفر در مراکز جامع سلامت نمونه‌گیری سرپایی انجام‌شده و باحال عمومی خوب و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در منزل تحت مراقبت خانگی قرار دارند.
وی عنوان داشت: دو بانوی ۴۳ و ۵۱ ساله و یک آقای ۲۱ ساله ساکن شهر بوشهر نیز در بیمارستان بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: یک مورد در شهرستان بوشهر نیز آقایی ۲۴ ساله است که باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد و در منزل تحت مراقبت خانگی قرار گرفت.
اگر می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم باید از حضور در تجمعات عمومی و دور همی‌های خانوادگی پرهیز کنیم
دبیر مبارزه با ستاد کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر قرار است کرونا را شکست دهیم باید از حضور در تجمعات عمومی و دور همی‌های خانوادگی به‌شدت پرهیز کنیم چراکه کانون اصلی انتشار ویروس کرونا تجمعات است

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9478

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.