تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

دردسر روزهای کرونایی در کنگان، گرانی میوه و صیفی جات/ متولیان تنظیم بازار در خواب

  • کد خبر : 9421
  • 28 فروردین 1399 - 11:17
دردسر روزهای کرونایی در کنگان، گرانی میوه و صیفی جات/ متولیان تنظیم بازار در خواب

متولیان تنظیم بازار تنها ناظر این گرانی های بی حساب و کتاب هستند و برای تعادل بخشی بازار اقدامی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش امواج نیوز، در شرایطی که اکثر مشاغل با ضرر سال را به پایان رساندند و همه جوره به قشر متوسط رو به پایین فشار وارد شده، کاش دولتمردان به اوضاع آشفته تره بار سرو سامان می دادند. برای نمونه سیب زمینی و پیاز که جزو خرید اولیه مردم است از ۸ هزار تومان تا ۱۵ هزارتومان در حال فروش است. میوه هم جوری شده نمیشه رفت سمتش! واقعا چه کسی قرار است به این آشفته بازار سر و سامان دهد. این یکی از پیام های مردمی درباره افزایش قابل توجه قیمت میوه و صیفی جات در بازار کنگان است.

بی‌ سامانی در بازار میوه و تره‌ بار کنگان به حدی است که از این فروشگاه تا آن یکی، در یک نوع میوه بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تومان اختلاف قیمت در هر کیلو وجود دارد و دردناک‌ تر اینکه گاهی قیمت میوه در یک مغازه از صبح تا شب، دچار تغییر می شود.

این گرانی‌ ها مردم را عاصی کرده و بخش بیشتری از سبد هزینه شان را در برگرفته است، خصوصا کسانی که حقوق ثابتی نداشته و در روزهای کرونا زده، به دلیل تعطیلی کسب و کارشان، باید از پس انداز خود هزینه کنند.

برخی از مغازه داران نیز محدودیت تردد خودروها و جریمه ماشین های بار میوه در جاده ها را منجر به کاهش انتقال محصولات از استان فارس به کنگان را از دلایل بالا رفتن قیمت میوه و صیفی جات ارزیابی می کنند.

به گفته آنها، گرانی میوه باعث شده فروش آنها هم در روزهای گذشته کمتر شود.

از طرفی، از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا و تعطیلی بازارهای هفتگی استان بوشهر، در کنار ممنوعیت دستفروشان میوه در کنار خیابان ها که تاکنون برخوردی در کنگان صورت نگرفته، گرانی را در این شهرستان دامن زده است.

اما آنچه از شواهد پیداست، متولیان تنظیم بازار در استان بوشهر تنها ناظر این گرانی های بی حساب و کتاب هستند و برای تعادل بخشی به بازار اقدامی را در دستور کار قرار نداده اند. / خلیج فارس

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9421

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.