تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

دستور جدید دادستان شهرستان کنگان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر : 9344
  • 20 اسفند 1398 - 18:43
دستور جدید دادستان شهرستان کنگان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

دستور جدید دادستان شهرستان کنگان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با موضوعاتی نظیر: تست های سلامت شهروندان- ممنوعیت دراختیار قرارددن مدارس برای مسافران- عدم اسکان مسافرین در سطح شهر و محل های اقامتی- تعطیلی اماکن ورزشی، فرهنگی و بازار ته لنجی- نظارت دقیق بر ارایشگاه های زنانه و مردانه و ساماندهی و پایش منازل مبله- نظارت مستمر بر فضای مجازی توسط پلیس فتا- نظارت شدید و جدی بر اغذیه فروشی ها- نظارت بر عرضه مایحتاج عمومی و عدم احتکار اقلام ضروری و بهداشتی، صادر شد

به گزارش امواج نیوز، دادستان شهرستان کنگان خطاب به فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کنگان گفت: همانگونه که مستحضرید پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سطح جامعه نیازمند عزم همگانی است و این مهم مورد تاکیید مقام معظم رهبری و سایر مسئولین قوا و متخصصان امر می باشد. لذا مقتضی است با همکاری سایر نهادهای اجرایی در سطح شهرستان نسبت به اجرایی نمودن مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری از کرونا همچنین مصوبات اخرین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اقدام نمونده و در همین راستا توجه به نکات ذیل ضروری بوده و به قید فوریت اقدامات لازم معمول شود.

۱- با همکاری شبکه بهداشت و هلال احمر نسبت به استقرار تیم های چک و کنترل بهداشتی اقدام شود تا با انجام تست های سلامت شهروندان موارد مشکوک را به مراکز نگهداری جهت مراقبت های ویژه هدایت نمایند، بدیهی است این امر با حضور کادر متخصص درمانی و هماهنگی نیروی انتظامی جهت اجرای دقیق و عدم بروز مشکل صورت پذیرد.

۲- با همکاری آموزش و پرورش از در اختیار قرار دادن مدارس به مسافرین جدا جلوگیری به عمل آید.

۳- با همکاری شهرداری ها نسبت به نظارت بر عدم اسکان مسافرین درکنار سواحل و پارک های سطح شهر و برپایی چادر یا به هرشکل دیگر اقدامات لازم صورت پذیرد و تمامی پارک ها و اماکن عمومی و خصوصی تعطیل گردند.

۴- با هکاری اداره میراث فرهنگی به تمامی هتل ها، مسافرخانه ها، محل های اقامتی خصوصی، رستوران ها و قهوه خانه ها جهت جلوگیری از اسکان مسافرین تذکر داده شود و نظارت لازم توسط نهادهای ذی ربط انجام شود.

۵- با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، اداره ورزش و جوانان، اداره بندر، اماکن و مراکزی که به هر نحوی در آنها تجمعات(حتی در قالب برگزاری مراسمات شادی و عزا) شکل می گیرد، مانند: تالارها، سینماها، هیئت و تکایای مذهبی، باشگاه ها، استادیوم های ورزشی و بازرهای ته لنجی تا برگشتن شرایط به حالت عادی تعطیل گردند.

۶- همکاری با شبکه بهداشت و اتاق اصناف جهت نظارت دقیق و مستمر بر آرایشگاه های زنانه و مردانه در سطح شهرستان و چنانچه نقض موازین بهداشتی مشاهده شد، ارائه گزارش به این دادسرا جهت تعقیب کیفری و پلمب واحد صنفی.

۷- با همکاری اداره میراث فرهنگی و اصناف سامان دهی منازل مبله و رصد و پایش آنها توسط نهادهای نظارتی و دستگاه های متولی صورت گیرد و از طریق پلیس فتا تذکر جدی به کسانی که از طریق سایت دیوار و شیپور و سایت های تبلیغاتی در فضای مجازی نسبت به ارائه منازل مبله اقدام نموده اند، صورت پذیرد و از پذیرش مسافر توسط آنان پیشگیری شود.

۸- نظارت مستمر بر فضای مجازی توسط پلیس محترم فتا جهت رصد اقدامات و فعالیت هایی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، صورت پذیرد.

۹- تا زمان اعلام عادی شدن شرایط توسط ستاد ملی منترل بیماری کرونا، نظارت شدید و جدی بر رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشی ها، دست فروشان و عرضه کنندگان موادغذایی صورت پذیرد و بازدیدهای منظم توسط کارشناسان شبکه بهداشت از این اماکن به عمل آید.

۱۰- با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سایر نهاد های نظارتی نسبت به نظارت بر عرضه مایحتاج عمومی و عدم احتکار اقلام ضروری و بهداشتی مورد نیاز در شهرستان اقدام گردد، در صورت ضرورت جهت اخذ دستورات قضایی با این دادسرا هماهنگی به عمل آید.

بدیهی است ادارات مربوط در سطح شهرستان، اقدامات لازم را در خصوص اجرای بندهای پیش گفته اجرا خواهند نمود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9344

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.