تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
پاکنژاد:

وضعیت شهرستان کنگان تا کنون سفید است / تمام ورودی های منطقه کنترل می شود

  • کد خبر : 9330
  • 19 اسفند 1398 - 20:56
وضعیت شهرستان کنگان تا کنون سفید است / تمام ورودی های منطقه کنترل می شود

در این جلسه فعالین اجتماعی و خبرنگاران و سمن ها به ارایه دیدگاه ها و دغدغه های خود و در مورد جلوگیری از شیوع بیماری کرونا پرداختند. همچنین مسولین حاضر گزارشی از عملکرد خود در زمینه با جلوگیری ازگسترش بیماری کرونا ارایه دادند.

به گزارش امواج نیوز، در جلسه فعالان اجتماعی، خبرنگاران و سمن ها به ارائه دیدگاه ها و دغدغه های خود در مورد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پرداختند. مسولین حاضر نیز گزارشی از عملکرد خود در این خصوص ارائه دادند.

سید علی پاکنژاد فرماندار شهرستان کنگان در این باره گفت: خط مقدم ما، پرسنل بیمارستان هستند که برای پیشگیری و درمان با این بیماری می جنگند؛ متاسفانه خیلی ها هنوز این موضوع را جدی نگرفتند در حالی که باید هم ترس داشت و هم مراقب بود.

وی تصریح کرد: با کمک مردم، خیرین و منطقه ویژه اقلام و مورد نیاز بیمارستان امام خمینی(ره) تهیه شده و در حال استفاده هستند ولی باید تجهيزات جایگزین اقلام مصرف شده در خط مقدم بیمارستان و شبکه بهداشت، بشود.

فرماندار کنگان ادامه داد: اولین شهرستانی بودیم که در بحث جلوگیری از حضور مسافر نوروزی تمامی مدارس، بوم گردی ها، هتل و مسافرخانه ها را تعطیل و دومین شهرستان در استان هستیم که اقدام به تعطیلی بازار کرده ایم.

پاکنژاد گفت: تمامی ورودی شهرستان با همکاری سپاه، نیروی هلال احمر و نیروی انتظامی در ۲۴ شبانه‌روز کنترل می شود، اما آنچه کار را کند کرده، مالکین پلاک های غیر بومی ست چرا که این مالکین یا بومی کنگان هستند یا در شهر ساکن می باشند.

وی در خصوص قرنطینه کردن شهر به صورت کامل گفت: قرنطينه از دستور فرماندار خارج است ولی با همکاری استاندار پرواز های عسلویه را به پایین ترین حد ممکن رسانده ایم.

پاکنژاد با اشاره به نیاز مبرم اطلاع رسانی و رعایت بهداشت فردی از موسسات سازمان های مردم نهاد (سمن) شهرستان کنگان بخصوص سایت های محلی مجوز دار شهرستان خواستار شد تا در اطلاع رسانی دقیق مطالب آموزشی و پیشگیری از بیماری با دولت همسو باشند و اخبار صحیح را انتشار دهند.

وی گفت: درست است وضعیت شهرستان سفید است ولی اقداماتی در راستای آمادگی و پیشگیری، در منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: تعطیلی صنوف غیر ضروری در کنگان با همکاری اصناف، تعطیلی کمپ های غیر ضروری با همکاری شرکت ها، ساخت بیمارستان صحرایی با هماهنگی منطقه ویژه در شهر سیراف، کنترل ورودی و مسدود نمودن راه های ورود به ساحل پرک، مسدود نمودن ورودی ساحل چاه مجنون توسط شهرداری سیراف و دهیاری و تعطیلی و خاموش کردن چراغ تمامی پارک های سطح شهر کنگان از موارد پیشگیری انجام شده است.

این مدیر مسئول از محموله بهداشتی که توسط لنج داران و بازاریان اقلام بهداشتی از کشور های همسایه خریداری شده و به زودی در سطح شهرستان توزیع خواهد شد، خبر داد.

ایشان ادامه داد : کودکان کار در دستور کار قرار گرفته، بخشی جمع آوری شده و با بقیه نیز در سطح شهر برخورد می شود.

فرماندار کنگان در خصوص قرنطینه خانگی مردم تاکید کرد: از مردم شهرستان خواهش میکنم به جز موارد ضروری در قرنطینه ی خانگی خود خارج نشوند و از رفتن به مهمانی، مراسم عروسی و تشییع جنازه و شب نشینی های شبانه خودداری کنند تا شهر در وضعیت سفید خود باقی بماند.

فرماندار به تخطی برخی صنوف از اطلاعیه اتاق اصناف اشاره کرد که با همکاری دادستان و مسئولین امنیتی شهرستان با تمامی املاکی های که در این ایام منزل مبله اجاره می‌دهند، برخورد جدی خداهیم کرد.

پاکنژاد گفت: با بانک ها صحبت خواهد شد که اقساط را کمتر و با مردم مدارا کنند تا ان شاء الله با همکاری همه از این وضعیت بحرانی عبور کنیم و مردم به روال عادی زندگی خود برگردند.

فرماندار کنگان در پایان از تمامی مردم، مسئولین، لنجداران، بازاریان و سایت های خبری تقدیر و تشکر کرد چرا که تا کنون برای مقابله با کرونا از هیچ تلاشی چشم پوشی نکردند.

اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه پاسداران شهرستان کنگان: کنترل راه های شهری ۲۴ ساعته در شهر سیراف و کنگان حال انجام است، اما متاسفانه مالک پلاک های غیر بومی یا کنگانی هستند یا در کنگان ساکن می باشند که کار را بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد: کارگاه تولید ماسک در کنگان توسط بسیج خواهران راه اندازی شده که روزانه ۵۰۰ ماسک تولید می شود و بعد از تجهیز بیمارستان تحویل بهداشت و درمان شهرستان داده می شود.

تاجیک گفت :تلاش دوستان در کنگان، جهادی است‌‌؛ تا به امروز ضد عفونی های که توسط گروه جهادی با همکاری بسیج، شهرداری و دهیاران انجام شده وضعیت شهرستان را بهبود بخشیده و همچنان ادامه دار خواهد بود.

در پایان بازاریان و لنج دارن لیست توزیع ژل شستشو دست ۵۰۰ سی سی اعلام کردند، توزیع این اقلام روزانه اعلام می شود:

۱ بیمارستان امام خمینی(ره): ۲۰ عدد
۲ بیمارستان تامین اجتماعی: ۱۰ عدد
۳ درمانگاه نیکان: ۵عدد
۴ نانوای ها: ۱۲ عدد
۵ مرغ فروش ها وقصابی ها: ۱۰ عدد
۶ بازار ماهی فروش: ۴ عدد
۷ مساجد: ۳۲ عدد
۸ کارگاه تولید ماسک: ۵عدد
۹ اهداء کنند ها: ۵۰ عدد
۱۰ ستاد مردمی مبارزه با کرونا:۱عدد

خبرنگار: زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9330

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. این ها همه شوآف هست
    کدوم کنترل کدوم برنامه ریزی
    کدوم تعطیلی
    تا وضعیت سفیده به خودتون بیاید
    ورودی بازه بازه
    از همه ی شهرا دارن میان
    نذارید پشیمونی به بار بیاد
    جون مردم دست شماست
    تا دیر نشده اقدام کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.