تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024

دومین مرگ کرونایی در بوشهر/۵۰ بیمار تنفسی بستری هستند /مردم باید بیماری را جدی بگیرند

  • کد خبر : 9327
  • 19 اسفند 1398 - 18:23
دومین مرگ کرونایی در بوشهر/۵۰ بیمار تنفسی بستری هستند /مردم باید بیماری را جدی بگیرند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا بوشهر گفت: بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یک نفر به مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش امواج نیوز، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر گفت: بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یک نفر به مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری در این خصوص اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز ۱۹ اسفند ۱۱ نفر است که دو نفر آنان در شیراز شناسایی و همان‌جا نیز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: این بیمار بعد از برگشت از سفر مشهد با علائم تنفسی به بیمارستان شهید گنجی برازجان مراجعه و بستری شد که بلافاصله از وی آزمایش گرفته شد.

وی با بیان اینکه امروز جواب آزمایش این بیمار از سوی سخنگوی وزارت بهداشت مثبت اعلام شد، اضافه کرد: این بیمار بعد از طی دوره یک‌هفته‌ای درمان از بیمارستان مرخص و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که قرنطینه خانگی می‌شوند به خانواده‌های آنان قبل از ترخیص آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند علاوه بر آموزش‌های لازم به خانواده، همکاران ما به صورت روزانه به منزل وی مراجعه می‌کنند و علائم و وضعیت وی نیز رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس به وسیله آموزش است، ادامه داد: بی‌توجهی ما باعث می‌شود ویروس وارد بدن شود، بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله را رعایت کرد، مردم در خانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه مردم باید بیماری را جدی بگیرند، بیان کرد: ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ بیمار تنفسی در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری هستند، اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در کشور ۵۵۰ بیمار تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: متأسفانه شب گذشته بیماری که دیروز جواب آزمایش وی مثبت اعلام‌ شده بود و دارای سندرم داون و مبتلا به بیماری دیابت و نارسایی قلبی بوده به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن فوت‌ شده است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9327

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.