تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
رئیس بیمارستان کنگان:

سطح شهر باید از عبور و مرور و تردد مردم خالی شود

  • کد خبر : 9324
  • 19 اسفند 1398 - 14:27
سطح شهر باید از عبور و مرور و تردد مردم خالی شود

خود مراقبتی و در راس آن خود قرنطینگی از مهمترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در داخل شهرستان است. تک تک افراد ساکن در شهرستان باید خود را در قبال پیشگیری از ابتلا و انتشار این ویروس مسئول و متعهد بدانند.

به گزارش امواج نیوز، دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: خود مراقبتی و در راس آن خود قرنطینگی از مهمترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در داخل شهرستان است. تک تک افراد ساکن در شهرستان باید خود را در قبال پیشگیری از ابتلا و انتشار این ویروس مسئول و متعهد بدانند.

وی گفت: ما اگر بتوانیم سطح شهر را از عبور و مرور و تردد مردم خالی کنیم، شانس موفقیتمان برای مهار این بیماری به شکل قابل قبولی افزایش می یابد. در واقع وقتی مردم در سطح شهر حضور نداشته باشند، چنانچه ویروس کرونا نیز وجود داشته باشد، به هیچ عنوان قابل انتشار و مبتلا کردن افراد وجود ندارد. در این هنگام است که ضد عفونی کردن سطح شهر نیز یک آیتم کمک کننده برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت اما تا زمانی که مردم آزادانه و راحت در سطح شهر در حال تردد هستند و امکان انتشار ویروس از فردی به افراد دیگر وجود دارد، ضد عفونی کردن سطح شهر و سایر اقدامات مشابه، تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلاء افراد از یک دیگر ندارد.

دکتر حیدری ادامه داد: برای این کار ممکن است مسئولین شهر و شهرستان بخواهند از کمیته های مردمی، بسیج، انتظامی و غیره نیز استفاده کنند و مردم را وادار به رفتن به منازل کنند که باز حرکت و کار بسیار درستی است زیرا در حال حاضر جان انسان ها بر هر چیزی ارجحیت دارد و افرادی که این اصل را نادیده می گیرند، اجبار اجتماعی باید وارد کارزار شود. بنابراین تردد افراد در سطح شهر باید به حدود صفر درصد برسد به جز افرادی که در حال مدیریت شهر هستند و به نوعی در صف مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: خرید لباس و پوشاک و تزئینات منزل و گشت و گذار در سطح شهر، استفاده از پارک ها و اماکن تفریحی و رستوران ها و ساحل چیزی نیست که در حال حاضر جزء واجبات و الزامات زندگی مان باشد، لذا از شهروندان عاجزانه درخواست دارم با درک این شرایط بحرانی، در منزل خود بمانند تا از ابتلا به ویروس در امان باشند.
مردم می توانند برای کمک به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، با کمک های مالی خود، تجهیزات و لوازم مورد نیاز را برای فرزندان و همشهریان خود که در صف مقدم مبارزه با این ویروس هستند را تهیه و از طریق نهادها و افراد مطمئن در اختیارشان بگذارند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9324

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.