تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
فرماندار کنگان:

ممنوعیت پذیرش مسافر نوروزی در شهرستان/جمع آوری قلیان‌ها در اماکن عمومی و پارک‌ها توسط نیروی انتظامی

  • کد خبر : 9304
  • 14 اسفند 1398 - 15:06
ممنوعیت پذیرش مسافر نوروزی در شهرستان/جمع آوری قلیان‌ها در اماکن عمومی و پارک‌ها توسط نیروی انتظامی

پاکنزاد فرماندار کنگان گفت: با تجوه به شیوع ویروس کرونا در کشور برای حفظ سلامت مردم، ستاد اسکان نوروزی در این شهرستان از پذیرش مسافران خودداری کند.

به گزارش امواج نیوز، سید علی پاکنژاد روز سه شنبه در جلسه ستاد مشترک شورای سلامت و امنیت غذایی و پدافند غیرعامل شهرستان کنگان افزود: هر ساله در ایام نوروز مهمانان و گردشگران زیادی به شهرستان سفر می‌کنند که به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ستادهای اسکان آموزش و پرورش و مدارس شهرستان از پذیرش مهمانان خودداری کنند.

وی در باره اقدامات برای مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد: رعایت دستورها و الزام‌های بهداشتی و پزشکی در حوزه پیشگیری و درمان می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها و خطرات احتمالی را کاهش دهد.

رئیس شورای سلامت شهرستان کنگان در باره لغو برنامه‌های فرهنگی و هنری اظهار داشت: لغو رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی با هدف پیشگیری از وقوع کرونا در شهرستان است.

پاکنژاد گفت: همچنین نظارت بر بازار اقلام بهداشتی مورد نیاز با جدیت در سطح شهرستان کنگان انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آموزش، فرهنگ سازی و ترویج الگوی مصرف آب یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات کم آبی در سطح شهرستان است.

فرماندار کنگان با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی و مشکلات اجتماعی مراکز بازیافت زباله عنوان کرد: مراکز غیر بهداشتی و غیرقانونی ضایعات در این شهرستان پلمب و تعطیل شود.

پاکنژاد گفت: به منظور تامین سلامت مردم و خانواده ها، شهرداری‌های شهرهای سه گانه این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری قلیان‌ها در اماکن عمومی و پارک‌ها اقدام کنند.

وی از اختصاص مبلغی از بودجه شهرداری ها برای مقابله با ویروس کرونا و نظافت و بهداشت عمومی شهروندان خبر داد.

در این جلسه خلیل جوکار رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگان به عنوان سخنگوی شورای سلامت این شهرستان در اخبار کرونایی معرفی شد. ایرنا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.