تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

خیابان های کنگان مجهز به سامانه پایش تصویری شد

  • کد خبر : 9257
  • 22 بهمن 1398 - 17:29
خیابان های کنگان مجهز به سامانه پایش تصویری شد

همزمان با طلوع چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از شهر بوشهر ، در کنگان نیز سامانه پایش تصویری راه اندازی شد.

به گزارش امواج نیوز، شهردار کنگان در آیین راه اندازی این سامانه با بیان این مطلب بیان کرد: سامانه پایش تصویری با نصب دوربین در این شهر انجام و این حلقه مفقود ترافیکی که موجب بالا رفتن امنیت اجتماعی نیز می شود ، کامل شده است.
رحیم جمالی با بیان این که نبود سامانه پایش تصویری در این شهر امکان رصد وضعیت ترددها و دیگر مسائل مربوطه در حوزه شهری را سخت کرده‌ بود ، افزود: برای اجرای این سامانه تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شد که توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دوربین ها نیازمند اعتباری چند برابری است.
وی با بیان اینکه دوربین های مستقر شده نظارتی و ترافیکی است ، افزود: در این طرح مطالعاتی ، ۲۷ نقطه از شهر کنگان به عنوان نقاط حساس و آسیب پذیر جهت پایش تصویری انتخاب شد که در فاز یک ۵ نقطه عملیاتی شده است .
شهردار کنگان تاکید نمود: در هر ایستگاه ۴ دوربین که سه عدد ثابت و یک عدد گردان می باشد نصب شده است که باعث می شود نقاط کور ایستگاه ها به صفر برسد.
جمالی ضمن تشکر از همراهی اداره برق و مخابرات ، اظهار نمود: زیر ساخت شبکه به وسیله فیبر نوری و با همکاری شرکت مخابرات انجام و پلیس راهور به عنوان بهره بردار از این شبکه استفاده خواهد کرد.
وی گفت: قابلیت های آنالیز تصویر ، قابلیت تشخیص پلاک تا ۳۰۰ متر ، ضبط تصاویر بیش از یک ماه ، قابلیت ردگیری اجسام ، قابلیت تشخیص چهره ، قابلیت اندازه گیری اجسام و افراد ، قابلیت تشخیص ترافیک و تجمع و قابلیت تشخیص ورود ممنوع بخشی از ظرفیت ها و قابلیت های این پروژه بزرگ است.
شهردار کنگان در پایان عنوان کرد: پیشگیری از سرقت و جرائم رانندگی ، پیگیری و تشخیص پلاک های متخلف ، تشخیص عبور از چراغ قرمز و پیگیری تصادفات رانندگی ، کنترل ترافیک ، تشخیص ترافیک خیابان ها ، مسیر دهی به اورژانس ، آتش نشانی و پلیس از قابلیت های موارد استفاد پایش تصویر است.
امام جمعه کنگان نیز با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر بخاطر اجرای این پروژه گفت: امنیت مقوله ای بسیار مهم است که در جهت پایداری هر شهر، مهم‌ترین کار این است که ساکنان آن شهر امنیت داشته باشند و برای این کار باید از ابزارهای نوین استفاده کرد که پایش تصویری یکی از آنهاست.
حجت الاسلام محمود محمودی با تقدیر از خدمات صورت گرفته در دهه مبارک فجر افزود: به رغم همه تهدیدها و تحریم ها ، خدمات خوبی انجام و پروژه های فراوانی در کشور به بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی شد که نیاز است این خدمات و تلاشها برای مردم بازگو شود.
وی تاکید کرد: بازگویی خدمات نظام دینی موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.
فرماندار کنگان نیز با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان گفت: با توجه به اهمیت این پروژه برای ادامه و تکمیل آن اعتباری در سال ۹۹ لحاظ خواهد شد.
سید علی پاکنژاد با اشاره به افزایش حجم ترافیک در شهر کنگان افزود: یکی از راه‌کارهای حل مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک ، کنترل عبور و مرور به‌صورت مکانیزه است که پایش تصویری می تواند به این مهم کمک کند.
وی ادامه داد: کنترل شهر به‌وسیله‌ی دوربین و پایش شهر به‌صورت تصویری می‌تواند شهر را در هر دو موضوع حمل‌ونقل و امنیت کمک کند.
فرماندار کنگان بیان کرد: هوشمندسازی شهرها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت خواهد شد لذا توجه به دولت الکترونیک امری الزامی است.
رییس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای هوشمندسازی شهرها ، یکی از راهکارهای رسیدن هرچه سریعتر به اهداف دولت الکترونیک است.
طاها دشتی مطلق افزود: به منظور ایجاد امنیت شهروندان و ایجاد ناامنی برای متخلفان و قانون شکنان، سامانه پایش تصویری در نقاط حساس وکلیدی شهر نصب که با تکمیل آن امید می رود ضریب امنیت و رعایت قانون افزایش یابد./ ابوذر حسین پور

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9257

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.