تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

افتتاح پروژه آبخیزداری دره هاکان شهرستان کنگان

  • کد خبر : 9195
  • 16 بهمن 1398 - 9:24
افتتاح پروژه آبخیزداری دره هاکان شهرستان کنگان

منصوری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری: ارتفاع این بند آبخیزداری ۱۲ متر و حجم استحصال سالیانه آب این سازه ۳۲۰ هزار متر مکعب است.

به گزارش امواج نیوز، در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان کنگان با حضور استاندار بوشهر، فرماندار و امام جمعه شهرستان کنگان، معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و جمعی از مقام های استانی و شهرستانی پروژه بند سنگی و ملاتی شهرستان کنگان نیز به بهره برداری رسید.
در این مراسم فرماندار شهرستان کنگان ضمن اشاره به تاثیر مثبت احداث این سازه در کنترل سیلاب ورودی به شهر کنگان در بارندگی‌های سالجاری و تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی از اقدامات موثر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سالهای اخیر تشکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان در خصوص این طرح گفت: این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ با مبلغ ۱۹ میلیارد ریال در مدت ۴ ماه احداث گردید.
علیرضا منصوری بیان نمود: ارتفاع این بند آبخیزداری ۱۲ متر و حجم استحصال سالیانه آب این سازه ۳۲۰ هزار متر مکعب است. حجم عملیات بنایی آن ۴۴۰۰متر مکعب و حجم عملیات خاکی ۵۷۰۰ مترمکعب باشد.
ایشان در پایان افزود: این سازه در حوزه آبخیز کنگان و بنک اجرا گردیده است و اهداف اجرای آن، کنترل سیلاب و رسوب ورودی به شهرهای کنگان و بنک ، تغذیه سفره های زیر زمینی پایین دست می باشد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9195

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.