تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

فنی و حرفه ای کنگان، دومین مرکز تربیت مربی کشور

  • کد خبر : 9164
  • 30 دی 1398 - 13:00
فنی و حرفه ای کنگان، دومین مرکز تربیت مربی کشور

فرماندار کنگان در اولین دوره آموزشی مرکز تربیت مربی، ضمن تقدیر از پیگیری های مجدانه ی رئیس مرکز فنی و حرفه ای گفت: قطعا با مهارت آموزی می‌توانیم محدودیت‌ها را رفع و اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

به گزارش امواج نیوز، سید علی پاک‌نژاد فرماندار کنگاندر این خصوص با اشاره به موارد و مشکلات موجود در فنی‌ و حرفه‌ای گفت: کمبود مربی در مرکز یکی از مشکلات فنی‌ و حرفه‌ای ست که خوشبختانه امروز کنگان، عنوان دومین مرکز تربیت مربی در کشور به خود اختصاص داده، کسب این مهم در جنوب کشور سبب افتخار فنی و حرفه‌ای استان و شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان تا چند وقت اخیر عملکرد خوبی نداشت، افزود: تلاش‌های سرپرست جدید مرکز در جهت ایجاد تغییرات و تحولات فنی و حرفه ای شهرستان ستودنی ست لذا با حضور ایشان و همچنین تکمیل و تجهیز مرکز، در آینده ی نزدیک می توان رضایت شهروندان را جلب کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه کنگان قطب استان در زمینه‌های گوناگون است بیان کرد: یکی از خصوصیت‌های خوب شهرستان، پایتخت اقتصادی کشور بودن است لذا با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های نفت و صنعت در منطقه، باید از این میزبانی بهره‌مند شد چرا که معتقدم تاکنون در این حوزه ضعیف وارد شدیم.

پاکنژاد، تقویت مرکز فنی و حرفه‌ای و انعقاد تفاهم نامه‌ با منطقه ویژه را یکی از اقدامات اخیر عنوان کرد و این تعامل را لازمه تدوین سند توسعه مهارت شهرستان دانست.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های اجرایی مرکز تربیت مربی کنگان به تصویب کارگروهی در استان با حضور معاون وزیر رسید؛ که خوشبختانه با پیگیری‌های اداره کل فنی و حرفه ای، تا چند ماه آینده شاهد افتتاح آن در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار کنگان با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کنگان نقطه قوتی برای منطقه است به بهرمند شدن استان‌های همجوار از این ظرفیت اشاره کرد و اعلام آمادگی نمود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان نیز با بیان اینکه ۱۰ رشته آموزشی و ۱۰ کارگاه در مرکز دایر است، گفت: تبدیل مرکز فنی و حرفه ای کنگان به دومین مرکز تربیت مربی و ارتقا مهارت کشور از مصوبات سفرمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بوده است و در این مرکز اولین دوره آن، رشته ی بازرسی مخازن سقف شناور پیشرفته بوده است که این رشته برای اولین بار در کشور برگزار گردیده است.

کاشفی گفت :یکی از رویکردها قابل توجه ی که برای این مرکز در نظر گرفته‌ایم، توانمند سازی و هدایت شغلی کارآموزان جویای کار بوده است.

محمد جواد کاشفی با اشاره به معضل بیکاری جوانان منطقه افزود: خوشبختانه در مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی توانسته ایم، نتایج امیدوار کننده‌ای در تاریخ فنی و حرفه ای شهرستان به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: در حوزه ی اشتغال‌زایی، استان بوشهر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده؛ مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان نیز یکی از ۱۸ مرکز برتر کشور در این اقدامات مشترک است.

کاشفی عنوان کرد: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، دانشجویان و… از با اهمیت ترین رویکرد مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کنگان است که با پیگری‌های انجام شده در صدد آن هستیم اقشار مختلف مردم را به سمت هر نفر یک مهارت سوق دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های آموزشی ما در فنی و حرفه‌ای آموزش‌های کوتاه مدت است که خوشبختانه از تیرماه سال جاری تا اکنون بیش از ۲۰ پایگاه سیار مهارت آموزی در سطح شهرستان فعال کرده ایم، که در جذب متقاضیان آموزش در منطقه کمک شایانی کرده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان، یکی دیگر از برنامه‌های مرکز را اشتغال‌زایی در روستاهای منطقه عنوان کرد و به برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و شورای روستا جهت برنامه ریزی و تحقق این هدف، اشاره کرد.

کاشفی لازمه توسعه خدمات آموزشی در سطح شهرستان را با همکاری و تعامل همه‌جانبه فرمانداری و ارگان‌های منطقه دانست.

 

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9164

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.