تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
هواشناسی:

پیش‌بینی هوای بوشهر در هفته جاری

  • کد خبر : 9113
  • 15 دی 1398 - 18:00
پیش‌بینی هوای بوشهر در هفته جاری

طی امروز و فردا ضمن کاهش محسوس دما، وقوع پدیده مه (صبحگاهی و شامگاهی) در برخی نقاط استان و کاهش موقت دید مورد انتظار است.

به گزارش امواج نیوز، با توجه به تداوم وزش جریانات شمالی و افزایش نسبی سرعت وزش باد روی دریا، سواحل استان به ویژه سواحل جنوبی و مرکزی مواج و متلاطم خواهد بود.

روز سه شنبه موقتا وضعیت جوی و دریایی آرامی برقرار خواهد بود اما از ظهر روز چهارشنبه به تدریج با ورود یک سامانه بارشی به استان ناپایداری ها افزایش و ضمن افزایش ابر و افزایش باد و تلاطم دریا (به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان)، انتظار می رود روز پنج شنبه آسمان استان ابری و بارانی باشد و دریا نیز به سبب وزش تندباد مواج و متلاطم باشد.

بر اساس پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی آسمان استان بوشهر در نیمه جنوبی تا اواخر وقت امروز ابری گاهی رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و وزش باد، امروز در نیمه شمالی و به تدریج فردا در نیمه جنوبی استان، آسمان صاف گاهی همراه پدیده مه و کاهش موقت دید، در سواحل و روی دریا وزش باد خواهد بود.

جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا و فراساحل جنوبی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، و در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۷ بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۲۴ و مد دوم ساعت ۱۶:۱۹ است.

بیشترین دمای روز جاری مربوط به شهر برازجان با ۲۳ درجه سانتیگراد، و بعد از آن شهر اهرم با ۲۲ درجه، و بوشهر، خارگ و خورموج با ۲۱ درجه است. در حالی که شهر جم با ۱۶ درجه سانتیگراد دارای کمترین دما و پس از آن نیز دیّر و کنگان با دمای ۱۹ درجه سردترین شهرهای استان بوشهر هستند. 

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=9113

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.