تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

پاسخ شهردار کنگان در خصوص باید و نباید های بلوار امام حسین (ع)

  • کد خبر : 8853
  • 28 مهر 1398 - 11:05
پاسخ شهردار کنگان در خصوص باید و نباید های بلوار امام حسین (ع)

رحیم جمالی شهردار شهر کنگان: بلوار امام حسين (ع) بايدها و نبايدها، شهروندان عزيز استحضار دارند در هفته دولت امسال شاهد بهره برداري از بلوار امام حسين (ع) بوديم، بلواري كه طبق طرح تفصيلي، به موازات محور اصلي شهر كنگان كه فرم توسعه خطي يا نواري دارد، احداث و به بهره برداري رسيده است.

به گزارش امواج نیوز، بعد از انتشار مطلبی در خصوص بلوار امام حسین (ع) که در این رسانه خبری منتشر شد، رحیم جمالی شهردار شهر کنگان در این خصوص اظهار داشت: بلوار امام حسين (ع) بايدها و نبايدها، شهروندان عزيز استحضار دارند در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری از بلوار امام حسين (ع) بوديم، بلواری كه طبق طرح تفصيلی، به موازات محور اصلی شهر كنگان كه فرم توسعه خطی يا نواری دارد، احداث و به بهره‌برداری رسيده است.
جهت تنوير افكار عمومی و پاسخ به بحث‌های عمدتا غير كارشناسی و غير فنی مطالب زير را به استحضار شهروندان عزيز می رسانيم :
١- فضای احداث بلوار عرض مطلوب و متغير حدود ۴۵ دارد، اين عرض قائدتاً برای احداث ۴ باند (دو باند كندرو و دو باند تندرو) مناسب است، متاسفانه از ۴ كيلومتر مسير، ١/۵ كيلومتر به صورت دو باند عريض احداث شده بود، و در طراحی جديد امكان طراحی ۴ خطه را از بين برده بود، لذا می بايست طراحی به صورت ٣ باند لحاظ مي شد و عملا طراحی با توجه به شرايط موجود به صورت ۴ لاين امكان پذير نبود.
٢- اين مسير عريض در اصل محل عبور تاسيسات مختلف شهری است كه بعضا ماهيتی فرا استانی دارد، لذا استفاده جهت محور عبور و مرور با توجه به حجم سنگين اين تاسيسات جنبه فرعی دارد، لذا توجه و دقت به حضور اين تاسيسات و رعايت الزامات فنی عبور، و رعايت حریم آنها دغدغه اصلی طراحان محور بوده است.
٣- ابنيه فنی و پل‌های اين مسير، كانال‌های دفع آبهای سطحی، … در برآورد اوليه احداث بلوار، به جهت عدم تخصيص كافی اعتبارات استانی لحاظ نشده و به مرور و با اعتبارات داخلی شهرداری تكميل خواهد شد، احداث كانال دفع آبهای سطحی يا اضافه نمودن عرشه‌های جديد در حال حاضر هيچ منافاتی با كليت پروژه نداشته و به سبب ضرورت استفاده شهروندان از اين مسير بازگشايی و به مرور تكميل خواهد گرديد، همانگونه كه تكميل پل‌ها و ديوارهای جانبی بلوار امام خمينی (ره) تا ساليان بعد هم ادامه داشت.
٤- ارتفاع گرفتن پل‌های مسير، صرفا به دليل عبور لوله خط محرم است. فاصله عرشه پل‌ها تا لوله آب حدود دو متر در نظر گرفته شده است كه جهت عبور مطلوب آب با توجه به دبی پيش بينی شده است، كم كردن ارتفاع بيم عدم دفع آب و خطر پس زدگی و طغيان را بالا می‌برد.
٥- دوباره كاری انجام شده در طول مسير صرفا به دليل پيدا شدن تاسيسات جديد و تغيير سريع نقشه‌ها و گاهی خطای پيمانكار بود، اين دوباره كاری‌ها صرفا در حد جابجايی سنگ جدول بوده است، كه متاسفانه توسط افرادی به عمد بزرگ نمائی می‌گردد، كيفيت اجرای بسيار مطلوب پل‌ها و ابنيه مهم هيچ گاه نظر اين عزيزان را به خود معطوف ننموده است.
٦- اين پروژه در بدترين شرايط مالی شهرداری انجام شده و به بهره‌برداری رسيده است، تورم ناگهانی مصالح اصلی كار (آهن و بتن و قير …) و جهش چند برابری هر كدام از اين اقلام و ضرر و زيان ناشی از آن، اراده شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بر تكميل اين مسير را هرگز تضعيف ننمود و در يكسال و نيم گذشته به طور مداوم پروژه فعال بوده است.
٧-این پروژه در مراحل مختلف و در حین اجرا توسط ناظران دفتر فنی استانداری (مرجع و ناظر عالی استان) بررسی شده و مورد تاييد قرار گرفته ست.
در پايان از صبر و حوصله شهروندان عزيز كنگانی، به خصوص اهالی شريف محلات مجاور به سبب همكاری صميمانه و تحمل سختی‌های زمان اجرا تشكر و عذر خواهی نموده و متعهد هستيم اين پروژه را به نحو مطلوب و شايسته به شهروندان شريفمان تقديم نماييم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=8853

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.