تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
قرار بود سهمی برای اشتغال بومی‌ها در نظربگیرند اما به ما نرسید!

بومیان همیشه جویای کار زیر سایه غول‌های نفت‌وگاز

  • کد خبر : 8827
  • 21 مهر 1398 - 10:15
بومیان همیشه جویای کار زیر سایه غول‌های نفت‌وگاز

یکی از این جوانان بومی می گوید: برای ما بومی‌ها شغل پایداری در پروژه‌های پارس جنوبی وجود ندارد.

به گزارش امواج نیوز، جمعی از جوانانِ جویای کار جم، کنگان، عسلویه و دیر، از اجرایی نشدن سهمیه جذب بومی‌ها در پارس جنوبی خبر می‌دهند.
این جوانان که بومی استان بوشهر و ساکن این استان هستند، می‌گویند: علیرغم اینکه بسیاری از ما دارای سابقه کار و تحصیلات مناسب هستیم، بعضاً بیکاریم و حتی گاهی مجبور می‌شویم برای کار به استان‌های دیگر برویم؛ آن هم درحالیکه در استان خودمان برای تمام کشور اشتغال‌زایی کرده‌اند!
این جوانان می‌گویند: مشکل اصلی از شرکت‌های پیمانکاری‌ است که دستورات و ضوابط وزارت نفت را اجرا نمی‌کنند؛ این شرکت‌ها پس از برنده شدن مناقصه و گرفتن کار، بعضاً آشنایان خود را از شهرها و استان‌های دیگر به عسلویه می‌آورند و به بهانه اینکه بومی متخصص نداریم، از اشتغال جوانان بومی سر باز می‌زنند.
به گفته‌ی این جوانان، آلودگی و ضایعات نصیب بومی‌هاست ولی پول و کار، نصیب دیگران!
دی ماه سال گذشته، سیدپیروز موسوی (مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس) در نشست با نمایندگان جوانان جویای کار در عسلویه تصریح کرد: از زمان اتخاذ رویکرد جدید در سازمان منطقه ویژه پارس در زمینه اشتغال، برنامه‌ریزی‌های اصولی و اقدامات خوبی صورت گرفته است که تحقق کامل این روند نیاز به صبر و فضای آرامش دارد.
وی ادامه داد: شیوه نامه نحوه به کارگیری نیروی انسانی اولویت دار محلی توسط پیمانکاران صنعت نفت در منطقه عمومی پارس جنوبی، ساز و کار جذب نیرو را مشخص کرده است و با شرکت‌های متخلف که این شیوه نامه را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.
موسوی افزود: طبق این شیوه نامه مشاغل پشتیبانی تخصصی، اصلی تخصصی و حراست حداقل ۵۰ درصد و در مشاغل پشتیبانی عمومی نیز ۱۰۰ درصد سهمیه جذب به نیروهای بومی اختصاص یافته است.
حالا جوانان بیکار عسلویه در انتظار اجرای صد درصدی این شیوه‌نامه هستند و می‌گویند: انتظار داریم به وعده‌های داده شده عمل شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=8827

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.