تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
در نشست الماسی با مردم کنگان:

پروژه‌های جنوب استان از محل اعتبارات نفت پیشرفت داشته است

  • کد خبر : 8358
  • 11 شهریور 1398 - 11:37
پروژه‌های جنوب استان از محل اعتبارات نفت پیشرفت داشته است

سکینه الماسی: ٧٧ پروژه شهرستان كنگان با اعتباري دوبرابر اعتبار كل استان بوشهر و نزديك به ٢٠٠ ميليارد تومان هستند.

به گزارش امواج نیوز، سکینه الماسی عصر یکشنبه در نشست نقد و بررسی عملکرد نماینده مردم جنوب استان بوشهر در کنگان گفت:  وزارت نفت تا قبل از بنده نسبت به كل استان بوشهر و مخصوصا جنوب استان بوشهر بي تفاوت بود، اما ما اين رويه را كاملا تغيير داديم و آن را با آمار و ارقام خدمت شما عرض ميكنم، خودتان مقايسه كنيد.

وی ادامه داد: در سال ١٣٩٤ حوزه انتخابيه جنوب استان بوشهر ٢٥ پروژه با اعتبار ١٠ ميليارد تومان داشته است كه سهم كنگان كمتر از يك ميليارد تومان بوده است.

الماسی گفت: در سال ١٣٩٥ كل استان بوشهر ٩٥ پروژه عمراني با اعتبار ١٦٨ ميليارد تومان داشت كه شهرستان كنگان فقط يك پروژه بهداشتي با اعتبار دو مليارد و ٦٠٠ ميليون تومان بود.

وی گفت: توجه كنيد ما در چه شرايط و وضعيتي جنوب استان را تحويل گرفتيم. در شرايطي كه شهرستان هاي زرخير ما حتي مدرسه و زمين و سالن هاي ورزشي هم نداشتند. تا اين حد محروم بوديم.

الماسی در ادامه گفت: اما از اسفندماه ١٣٩٥ كه پكيج ٦٠٠ ميلياردي در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي در رايزني با رييس جمهور، وزير نفت و شوراي معاونين وزارت نفت مصوب شد ورق كاملا برگشت. شرايط تغيير كرد.

وی بیان کرد: از انتهاي سال ١٣٩٥ به بعد حوزه بوشهر، گناوه، ديلم ٧ پروژه عمراني دارند. حوزه دشتستان كمتر از ١٠ پروژه عمراني دارد. حوزه دشتي و تنگستان نيز ٢١ پروژه دارند كه جمعا مي شود ٣٨ پروژه با اعتباري كمتر از ٨٠ ميليارد تومان، اما حوزه جنوب استان بوشهر ٣١٩ پروژه با اعتبار بالغ بر ٦٧٦ ميليارد تومان دارد.

الماسی در خصوص پروژه های کنگان گفت: فقط شهرستان كنگان ٧٧ پروژه دارد يعني نزديك ٤٠ پروژه بيش از كل استان بوشهر. اعتبارات شهرستان كنگان بيش اعتبارات كل استان بوشهر است. ٧٧ پروژه شهرستان كنگان با اعتباري دوبرابر اعتبار كل استان بوشهر و نزديك به ٢٠٠ ميليارد تومان هستند.

وی اظهار داشت: هم اكنون ٢١ پروژه شهرستان كنگان با اعتبار بيش از ٤٠ ميليارد تومان تكميل شده است و ٣٠ پروژه با اعتبار بيش از ١٠٠ ميليارد تومان در حال كار هستند.

وی گفت: البته از آنجايي كه ما يك برنامه ٥ ساله داريم هنوز ٢٨ پروژه شهرستان كنگان با اعتباري حدود ٥٢ ميليارد تومان ابلاغ نشده است و در سال هاي آتي ابلاغ خواهد شد. اين تفاوت جنوب استان بوشهر و فقط يكي از شهرستان هاي جنوب با كل استان بوشهر است در حوزه پروژه هاي عمراني است.

الماسی ادامه هداد: ما از ١ پروژه بهداشتي با اعتبار ٢ ميليارد و ٦٠٠ ميليون تومان در سال ١٣٩٥ براي كنگان رسيده ايم به اعتباري حدود ٢٠٠ ميليارد تومان براي كنگان. اين موضوعي است كه به بنده جرات و جسارت مي دهد كه با افتخار جلسات نقد و بررسي را برگزار كنم و اقدامات خودم را در حضور شما عرضه كنم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=8358

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.