تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
در نشست با خبرنگاران کنگان:

الماسی: اولویت و دغدغه من اشتغال جوانان است

  • کد خبر : 8017
  • 20 مرداد 1398 - 10:47
الماسی: اولویت و دغدغه من اشتغال جوانان است

سکینه الماسی در جمع خبرنگاران: من به تنهایی نمیتوانم در بحث اشتغال ورود کنم و نیاز به همدی و انسجام همه مسئولین و نمایندگان استان می باشد.

به گزاش امواج نیوز، سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی بمناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران کنگانی افزود: پیشکسوتان در عرصه رسانه به عنوان الگوهای همیشه در بین ما می‌مانند، اگر خبرنگاران مطالبه‌گری را فریاد می‌زنند این حق و رسالت خبرنگاران را می رساند.

تنها ۴۰۰نفر در مصاحبه کاری پذیرفته شده اند

الماسی در خصوص بحث اشتغال و سوالات خبرنگاران ادامه داد: از زمان انتخاب بنده به عنوان نماینده مردم بیشتر فازهای عسلویه و کنگان به بهره برداری رسیده بود که نیروهای متخصص خود را استخدام و بکار گرفته بودند که این خود مسائل و مشکلات اشتغال را بوجود آورده بود.

الماسی گفت: اولویت و دغدغه من اشتغال جوانان است و من وارث اشتغال در جنوب کشور شده‌ام به همین دلیل است که انتظارات زیادی در این خصوص از نماینده دارند.

وی ادامه داد: نیروی تحصیل کرده بومی زیادی داریم ولی صنعت نیاز به نیروی تحصیل کرده و توانمند کار با صنعت را دارد، به همین دلیل تا کنون به ازای هر ۱۰ نفر ۱۰ میلیون را برای آموزش و توانمند سازی این نیروهای بومی در جهاد دانشگاهی اختصاص داده ایم.

ایشان در خصوص اشتغال بانوان افزود: از زمان حضور بنده با تمام مدیر عاملان پتروشیمی‌ها نشست هایی برگزار شد و مهمترین کاری که با افتخار انجام دادم ورود بانوان به آزمون استخدامی بوده و بحث جذب نیروهای بومی را در خصوص شرایط استخدامی را پنج درصد به ۶۰ درصد افزایش داده ایم.

الماسی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص استخدامی جدیدپلمیر پاد جم گفت: ۲۳۰ نفر در پلیمر پاد بعد از آزمون ورودی استخدام شده اند که ۵۰ نفر از آن متعلق به پتروشیمی جم بوده و ما بقی متعلق به پلیمر پاد که باز هم تمام تلاشم را در جهت به کارگیری نیروهای بومی انجام داده ام.

متوالی امر بهداشت و درمان وزارت بهداشت است

الماسی در خصوص بحث سلامت به خبرنگار امواج نیوز گفت: وزارت نفت اعلام کرد که در راستای طرح مسئولیت های شما ما کاری به بیمارستان نداریم و متولی امر بهداشت در کشور وزارت بهداشت است اما خوشبختانه به پیشنهاد شخص بنده وزارت نفت در حوزه های مناطق نفت خیز گاز خیر و مناطقی که صنعت نفت فعالیت میکند در راستی سلامت و بهداشت و درمان کار های اساسی انجام شده است.

نماینده مردم با بیان اینکه مناقصه اسکله کنگان به‌زودی برگزار می‌شود ادامه داد: پیش نویس ابلاغ اعتبار اسکله کنگان روی کارتابل آقای نوبخت است.

وی در ادامه در خصوص ورزش بانوان سیراف گفت: بزرگترین و مجهزترین مجتمع ورزشی بانوان به زودی در سیراف با حمایت هایی از طرف پتروشیمی زاگرس به بهره برداری خواهد رسید.

مردم در خصوص عوارض آلایندگی نگران نباشند

ایشان همچنین در خصوص کمیته رفع آلایندگی افزود: رئیس جمهور دستور تشکیل کارگروهی را با پنج وزارتخانه داده است که در این خصوص ۶ الی ۷  جلسه برگزار شده و جلسه نهایی ظرف هفته آتی برگزار خواهد شد.

سکینه الماسی در خصوص تقسیم آلایندگی و عوارض آلایندگی گفت: تنها یک مورد از آلودگی هوا در این کمیته مورد بحث قرار گرفته بود که مجددا نشستی در این خصوص برگزار خواهد شد و در مورد آلایندگی موارد بیشتری مطرح و بررسی میگردد و ظرفیت آلایندگی در خود کنگان هزینه خواهد شد.

ایشان در خصوص پکیج ۶۰۰ میلیاردی افزود: نشست هایی را با فرمانداران برگزار شده و نیاز های شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته که این مبلغ در هفت سر فصل که شامل: آموزش و پرورش, بهداشت و درمان، بهسازی‌ روستاها، کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است هزینه خواهد شد.

خبرنگار و عکاس: نوید کاردان – میلار حمانی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=8017

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.