تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

اعتصاب در فاز ۱۴ پارس جنوبی کارگران را دریابید

  • کد خبر : 7979
  • 15 مرداد 1398 - 1:08
اعتصاب در فاز ۱۴ پارس جنوبی کارگران را دریابید

کارگران شرکت احداث فاز۱۴ پارس جنوبی؛ روزهای گذشته با مسدود کردن درب های ورودی این شرکت؛ به پرداخت نشدن حقوق خود در سال جاری اعتراض کردند.

به گزارش امواج نیوز، یکی از کارگران کنگانی معترض در این باره به خبرنگار ما گفت: ما هفتصد نیروی کارگر شرکت احداث هستیم که آخرین بار ۳۰ درصد از حقوق اسفندماه سال گذشته را در فروردین ماه سال جاری دریافت کرده ایم و بعد از آن بلا تکلیف هستیم.

این کارگر ادامه داد: بعد از گذشت سه ماه از سال جدید بدون پرداخت باقیمانده حقوق سال گذشته، عیدی و سنوات و حقوق سه ماه بهار ما را به مرخصی اجباری بدون بیمه و حقوق فرستادند و تاکنون هم خبری از حقوق نیست.

کارگر معترض گفت: برای گذران زندگی و تامین هزینه زن و فرزند خود؛ وسایل منزلمان فروخته ایم و درد ما وقتی بیشتر می شود که مدیران ما در پاسخ به مطالبه حقوقمان بعد از شش ماه و اینکه چرا دریافتی خودشان قطع نمی شود، می گویند ما مثل شما نیستیم و شما که ندارید چرا بچه دار می شوید!

وی ادامه داد:  از پلیس امنیت و مسئولان انتظار داریم در کنار ما کارگران باشند و اخلالگران و مسببان ایجاد وضع موجود را دستگیر و پیگیر حق کارگرانی باشند که در گرمای چهل تا پنجاه درجه تابستان کنگان و عسلویه عرق می ریزند و شش ماه یک بار حقوق می گیرند.

این کارگر معترض در ادامه تاکید کرد:پس از اعتراض کارگران؛ مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که ۷۰ درصد باقی مانده حقوق اسفندماه ۹۷ بود پرداخت و مقرر شد طبق برنامه سایر مطالبات هم پرداخت شود که امیدواریم همانند گذشته نباشد و به عمل برسد. بنا بر این توافق که نماینده نیروی انتظامی، حراست و مدیر کارگاه مپنا و مدیران کارگاه های احداث امضا کرده اند؛ حقوق فروردین و اردیبهشت ماه تا پایان مرداد ماه جاری پرداخت می شود./ تماته

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7979

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.