تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024

کنگان از هوای پاک سهمی ندارد!

  • کد خبر : 7969
  • 13 مرداد 1398 - 10:40
کنگان از هوای پاک سهمی ندارد!

طبق گفته های کارشناس پایش آنلاین حفاظت محیط زیست استان بوشهر : در فصل بهار، در شهر کنگان هیچ روزی هوای پاک نداشته ایم.

به گزارش امواج نیوز، سید علیرضا مصلحیان در خصوص کیفیت هوای استان بوشهر عنوان کرد: در طی ۳ ماه نخست سال جاری، در شهر گناوه یک روز هوای پاک، ۴۱ روز هوای قابل قبول، ۳۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۷ روز هوای ناسالم داشته ایم، و ۸ روز نیز ایستگاه به دلیل برخی مشکلات خاموش بوده است.

وی تصریح کرد: در فصل بهار و در شهر کنگان هوای پاک نداشته ایم، ۸۰ روز هوا قابل قبول، ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، و ۱۱ روز نیز ایستگاه خاموش بوده است.

این کارشناس بیان کرد: شاخص های هوا و کیفیت آن بستگی به جهت باد غالب دارد، و ممکن است نسبت به جهت باد تغییراتی داشته باشد.

مصلحیان با اشاره به کیفیت هوا در سه ماهه اول سال جاری گفت: در شهر بوشهر ۲ روز هوای پاک، ۵۸ روز قابل قبول، ۶ روز هوای ناسالم حساس و متاسفانه به مدت ۲۷ روز نیز دستگاه خاموش بوده است.

ضرورت وجود دستگاه های پایش گاز در عسلویه و کنگان

کارشناس پایش آنلاین حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: ایستگاه پایش شهر خورموج در ۲۱ خردادماه سال جاری افتتاح شده است، و هوای این شهر در خردادماه ۹ روز قابل قبول، و ۲ روز هم ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی یادآور شد: شاخص های موردنظر سازمان محیط زیست برای این پایش ها بر اساس گردوغبار است.

سید علیرضا مصلحیان تاکید کرد: ایستگاه های پایش در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه و خورموج تنها میزان گردوغبار را مورد سنجش قرار می دهد، البته در کنگان گاز هم پایش می شود اما دستگاه های گاز فعلا معیوب هستند، و نیاز به کالیبره دارند؛ و به دلیل کمبود بودجه نتوانسته ایم این دستگاه‌ها را راه اندازی و تعمیر نماییم.

وی هزینه کالیبره این دستگاه ها را بالا دانست و گفت: محیط زیست قادر به تامین این هزینه ها نیست.

کارشناس پایش آنلاین حفاظت محیط زیست بوشهر تصریح کرد: به ویژه برای شهرهای صنعتی چون عسلویه و کنگان ضرورت وجود دستگاه های پایش گاز بیشتر احساس می شود./ ایسنا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7969

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.