تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

پای درد و دل رانندگان تاکسی خطی کنگان

  • کد خبر : 7909
  • 29 تیر 1398 - 13:45
پای درد و دل رانندگان تاکسی خطی کنگان

این روزها خبر از درد و دل های رانندگان خطی به گوش می رسد که شاهد نگاه‌های اعتراضی و صحبت‌های انتقادی هستیم،رانندگان میگویند مسئولین به آن ها توجهی ندارند. این موضوع بهانه‌ای شد برای اینکه به سراغ این شغل برویم و ببینیم در عمقش چه می‌گذرد.

به گزارش امواج نیوز، با توجه به محل استقرار شهرستان کنگان به عنوان قطب انرژی کشور اما مردمان این منطقه پس از گذشت سال ها هنوز چشم انتظار احداث یک پایانه مسافربری برون شهری هستند.

اینجا ایستگاه عسلویه، خط مسافربری تاکسی‌های عسلویه است. به میان رانندگان تاکسی این خط می روم تا از مشکلاتشان برایم بگویند. آنقدر دلشان پر است که نمی‌دانند از کجا شروع کنند. یکی از رانندگان خط رشته حرف را به دست می‌گیرد و می‌گوید: «متاسفانه تاکنون نه تنها حمایتی از سوی هیچ ارگانی از ما نشده است بلکه زمانی برای استخدام به شرکت های نفت و گاز مراجعه می‌کنیم در جواب ما این گونه می‌گویند که در قبال استخدام حقوق یک ماه خود را به ما دهید تا شما را استخدام کنیم. حق اعتراض نداریم و تنها جوابی که در مقابل شکایت‌هایمان می‌شنویم عبارت «همینه که هست» است.»

راننده دیگری حرف‌ را قطع می‌کند و می‌گوید: «مشکل دیگر ما مسافرکش‌های شخصی است که پا در کفش ما می‌کنند در حالی که راهنمایی و رانندگی هم از آن ها حمایت می کند و به دلیل وجود آن‌ها، ما مسافر نداریم.

مشکل این رانندگان آن قدر زیاد است که خودشان هم نمی‌دانند از کدام بگویند، اما فریاد مشترکشان همه یک چیز است: «یکی به داد ما برسد. رانندگان شخصی مسافرهای ما را پس دهید. ».

یکی دیگر از راننده‌ها ادامه می‌دهد: « که رانندگان غیر بومی زمانی که مسافران ما را در حضور دید نیروهای انتظامی و راهنمایی رانندگی مستقر در آن ناحیه سوار می‌کنند شاهد هیچ گونه برخوردی از سوی آن ها نیستیم اما زمانی که ما مسافر را سوار می‌کنیم جلوی ما را می‌گیرند و تقاضای به همراه داشتن مجوز را از ما دارند و می‌گویند که شما دزدی کنید برایتان با صرفه تر است که این موضوع در نوع خود جالب و جنجالی میباشد ».
تنها خواسته آنان این بود که مسئولین توجهی نیز به آنان داشته باشند و پای درد و دل و مشکلات آنها بنشیند و با قول و وعده و وعید های پی در پی آنها را راضی نکنند.
به عنوان کلام آخر اینگونه گفتند که متاسفانه نه تنها رانندگان بلکه تمام افراد بومی در مقابل افراد غیر بومی بسیار مظلوم واقع شده اند.

خبرنگار: نوید کاردان

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7909

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.