تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

گل‌هایی که در بیمارستان های منطقه پرپر می شوند

  • کد خبر : 7887
  • 20 تیر 1398 - 20:49
گل‌هایی که در بیمارستان های منطقه پرپر می شوند

یک جوان در حادثه ی تصادف با نبود تجهیزات بیمارستان های منطقه به کام مرگ کشیده می شود

امواج نیوز- حدود ساعت ۱۲ دو شب گذشته جوانی بیست و چند ساله از اهالی روستای بستانو با موتور سیکلت در جاده ی روستا حرکت می کرد که اتومبیلی از پشت با او تصادف می کند و جوان بیهوش در کنار جاده می افتد .

خویشاوندان جوان مصدوم باخبر می شوند و با آمبولانسی که منطقه ویژه در اختیار آنان قرار می دهد، جوان خود را به بیمارستان پارسیان می رسانند. جوان را پذیرش کردند ولی متاسفانه به دلیل نداشتن امکانات و متخصص مربوطه با دستور سوپروایزر با بیان اینکه با کنگان هماهنگ می شود وی را بدون در اختیار دادن آمبولانس بیمارستان مجوز انتقال می دهند که با کمک آمبولانس منطقه ویژه  پدر و مادر، جوان خود را به ناچار راهی کنگان می کنند و حدود ساعت ۵ صبح به بیمارستان امام خمینی کنگان وارد می شوند اما در اینجا نیز به بهانه ی نداشتن متخصص مغز و اعصاب از پذیرش جوان رو مرگ سرباز می زنند.

یکی از بستگان کنگانی بیمار که همان روز آقای دکتر راستگو جراح مغز و اعصاب را در بیمارستان کنگان دیده بود، موضوع را با آقای جهرمیان سوپر وایزر در میان می گذارد. سوپروایزر پاسخ می دهد که بله امروز اینجا بود ولی حالا نیست!

این بیچارگان که هیچ فریادرسی را در بیمارستان کنگان نمی یابند از مسئولان می خواهند که بیمار آنها را به بوشهر اعزام نمایند. سوپروایزر و مسئولین امر با این بهانه که پرستاری برای همراهی با بیمارنداریم، از اعزام بیمار خودداری می کنند و جوان نگون ‌بخت تا ساعت ۷ صبح چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۸ در راهروی بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

بالاخره بستگان جوان مصدوم با راهنمایی یکی از مراجعین به بیمارستان، یکی از پرستاران آزاد را که جزو پرسنل بیمارستان نمی باشد، پیدا کرده و او را به سوپروایزر بیمارستان معرفی می کنند.

بالاخره پس از دو ساعت معطلی در بیمارستان کنگان، دوباره بیمار را در آمبولانسی که با خود از منطقه ویژه آورده بودند، می گذارند و راهی بوشهر می شوند اما در آنجا دیگر کار از کار گذشته و جوان نگون‌بخت نفس های آخر خود را می کشیده است.

متاسفانه قبل از ظهر همان روزخبر درگذشت این جوان ناکام به دوستان و اقوام داده شد و همه را به سوگ نشاند!

عمر همه ما به دست خداست و یکی دیر تر و دیگری زودتر از این دنیا رخت بر خواهیم بست اما داغ جوان خیلی سوزناک است.

جوانی که تازه خدمت سربازی را به اتمام رسانده و پدر و مادرش در حال تدارک عروسی او بودند اینک باید زیر خروارها خاک آرام بگیرد!

در این بین، کمبود امکانات در بیمارستان های پارسیان و عسلویه و بی توجهی و اهمال در بیمارستان کنگان، داغ ننگی است که متاسفانه بر پیشانی مسئولان بهداشت منطقه خورد.

 

آقای پزشک متخصص مغز دیروز سه شنبه در بیمارستان حاضر بوده و امروز هم در بیمارستان دیده شده است اما معلوم نیست که چرا سوپروایزر محترم از فراخواندن او بر سر بیمار رو به موت خودداری کرده است!

ضمنا با وجود اینکه در همان زمان دو دستگاه آمبولانس در پارکینگ بیمارستان موجود بوده، مسئولان از اعزام یک نفر پرستار به همراه بیمار خودداری کرده اند و دو ساعت از وقتی که ثانیه به ثانیه ی آن برای جوان مصدوم حیاتی بوده، بیهوده و با بی رحمی هدر داده اند!

حال چه کسی مسئول است؟ رئیس بیمارستان کنگان که تبلیغات او گوش فلک را پر کرده یا سوپروایزر و دیگر مسئولان بهداشت کنگان؟

یکی از مراجعان بیمارستان کنگان که او هم از این همه بی توجهی و سنگدلی مسئولان به فغان آمده بود، به یکی از همراهان جوان مصدوم گفته که آقای دکتر راستگو متخصص مغز و اعصاب به دلیل مخالفت هابی که دکتر حیدری رئیس بیمارستان با او داشته، حاضر به همکاری با ایشان نیست و به همین دلیل از حضور بر بالین این جوان نگون‌بخت خودداری کرده است!

معلوم نیست اظهارات این شهروند کنگانی در مورد دلیل عدم حضور پزشک منخصص، تا چه حد صحت داشته باشد اما وظیفه ی دستگاه های نظارتی است که صحت و سقم موضوع را جویا شوند و اجازه ندهند که بیش از این جان جوانان این مرز و بوم در اثر بی مدیریتی و بی مسئولیتی افراد نالایق به هدر برود.

حال سؤال بستگان بیمار و همه ی مردم روشن ضمیر منطقه این است که جواب خون این جوان که ممکن بود با اندک امداد و توجهی به زندگی برگردد بر عهده ی کیست؟

آیا برای منطقه ای مثل کنگان و عسلویه عار نیست که جوان سرمایه ی مملکت، قربانی کمبود امکانات و اهمال و بی رحمی پزشک و کادر درمانی قرار گیرد؟

آیا نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی که نتوانسته مسئولان درمان و بهداشت کشور را به سامان دادن وضع بهداشت این دو شهرستان متقاعد نماید، راحت سر به بالین می گذارد؟

آیا فرماندار عسلویه می تواند ادعای بهبود کیفیت مراکز درمانی عسلویه داشته باشد؟

آیا در این‌ منطقه، پایانی بر جوانمرگی سرمایه های مملکت قابل تصور است؟

هزاران آیا و شاید و کاش وجود دارد که پاسخی به آنها داده نمی شود و همچنان شاهد پرپر شدن شهروندان بی گناه و اهمال مسئولان هستیم.

دکتر حسن عبدالهی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7887

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.