تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

قصیده تلخ دریافت حق و سهم آلاینده ها یا خون بها زندگی

  • کد خبر : 7813
  • 23 خرداد 1398 - 13:48
قصیده تلخ دریافت حق و سهم آلاینده ها یا خون بها زندگی

تعیین نرخ سهم عوارض به چه قیمت دراین آشفته بازار انسانیت، به قیمت مرگ در سکوت اهالی، از انسان تا حیوان، از خشکی تا به دریا، از سقوط شکوه نام و عظمت انسان تا توسعه سنگ ها و سنگ فرش ها، دراین هیاهوی تبادلات مرگ و زندگی اگر میلیارد میلیارد اعتبار هم که تخصیص نمایند که نمی نمایند

امواج نیوز – حسن مختارزاده : تقدیمی به اهالی علم ومعرفت، فعالین اجتماعی، صاحب نظران و خرد ورزان، اصحاب قلم و رسانه، دغدغه داران توسعه دیار و مسولین متولی…….
رسانه ای نوشت: سهم آلایندگی شهرستان… در فضای مجازی شهرها و روستاهای جنوب استان بوشهر، بحث الایندگی… حق آلایندگی… سهم… عوارض…
استاندار در مصاحبه بیان داشتند… فرمانداران شهرهای جنوب استان در پی وضعیت سهم آلایندگی اظهار داشتند… ریس شورای بخش گفت… ریس شورای شهرستان گفت… مدیرکل محیط زیست استان… نماینده … وزیر … این … آن… گفت … گفتند… اعتبارات… سهم کمتر….، سهم بیشتر….. آلایندگی …. تخصیص اعتبار… مصاحبه… رسانه… ملیارد تومان … صد… دویست…. و آرام آرام همچون دیگر سالیان سال که آمدند و گذشتند  و خواهند گذشت مرگ خاموش… حکایتی تلخ از واژه واژه ظهور و بروز آلاینده ها که حضورش را اربابان خرد به قیمتی نرخ میگذارند و بدان فخر میفروشند.

تعیین نرخ سهم عوارض به چه قیمت دراین آشفته بازار انسانیت، به قیمت مرگ در سکوت اهالی، از انسان تا حیوان، از خشکی تا به دریا، از سقوط شکوه نام و عظمت انسان تا توسعه سنگ ها و سنگ فرش ها، دراین هیاهوی تبادلات مرگ و زندگی اگر میلیارد میلیارد اعتبار هم که تخصیص نمایند که نمی نمایند و خود خوانده ایم حدیث مفصل از این مجمل، چگونه اش در مسیر بهینه عنایت حال و مراعات جان مردم داشته ایم، آسفالت خیابان ها… احداث پارک…. میدان…. پل هوایی… سنگ فرش…مراسمات و مناسبات تکراری…. انجام پروژه های بی منطق….. تخریب…کند و کاو…..ووووو
بخش سلامت را چه کس پاسخگوست؟ بخش زندگی….بخش تنفس…بخش بیماری های تازه سرک کشیده ،که نبایستی فراموش کرد، این اعتبار دریافتی تحت عنوان آلایندگی ،خون بهاء مردمان این سرزمین است که تقدیم حضورتان میگردد. کم یا زیاد…اندک یا بیش….دیر یا زود، واریز سازو کارتان خواهد گردید که گردیده بود از دیر زمانی نه چندان دور، اما ساماندهی اش را علم میخواهد و برنامه ، آن هم در سطحی کلان درمسیر نجات جان انسانهای ساکن دراین مناطق.
رشد روز افزون عوارض جسمانی…روحی و روانی…افسردگی…سینه درد ها و گلو دردهای مزمن، سرطان آلودگی فضای خشکی و دریا ،ریزش پساب های صنعتی و شیمیایی در دریا و مرگ آبزیان دریایی، آلودگی محیط زیست و ناقل بودن انواع بیماریهای تنفسی، خروش وحشتناک فلرها تحت عنوان ناقوسان مرگ وووو…از جمله زخم ها و دردها و مصیبت های آلایندگی های موجود از استقرار شرکت ها و پالایشگاه های مستقر در منطقه بوده که براین دیار عرضه داشته اند. تاسیسات نفت و گازی که شکوهشان فخر ماست، اعتبار ماست، حیثت ماست، اما از آن سوی … در قبالش فخر فروختند ،گاها بازیهای سیاسی درپرداخت روا میدارند و سرانجام منت گذارده که هزینه اش را تحت عنوان حق آلایندگی و یا سهم و امثالهم پرداخته نموده و می پردازیم پرداخت برمبنای کدامین وجدان؟
بگذریم … حال که بنای جماعت مسول ،احقاق حقی است بر مبنای موقعیت جغرافیایی و میزبانی و امثالهم از دیار وزیران تا تبار وکیلان از مرکز حکومت والی بلاد جنوب و متولیان محلی، شهر و روستا، عزم بر احقاق حق جزم نموده اید ،بر ذهن بنگارید و بر یاد بسپارید که هزینه خون بهاء مردم جنوب را دریافت میدارید ،هزینه خون بهایی که در آینده نه چندان دور در صورت عدم رسیدگی به وضعیت اصولی و اساسی و تخصصی بهداشت وسلامت، جان، این نسل و نسل های آینده با فاجعه بزرگ زیست محیطی روبرو خواهید شد که داستان نوشداری پس از مرگ سهراب رخداد دیگری در تاریخ این مرز و بوم به نمایش خواهد گذارد.

لیک شایسته است با عنایت به قداست این شب ها و روزهای مقدس ،ضمن سپاس و تقدیر از همه آناییکه بدور از هر نگرش حزبی و انتخاباتی و تنها بر مبنای حس وطن پرستی، حس انسان دوستی، حس عشق به توسعه انسانی وکمال، حس پیشرفت و توسعه منطقه ، بدین امر مهم مبادرت ورزیده و خواهند ورزید یادآور گردد که در وهله اول سلامت ، سلامت، سلامت مردم مد نظر قرار گیرد، در ادامه تعهد شرکت های مستقر در منطقه در جریان جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی به ویژه ریزش پساب های شیمایی به دریا و نسل کشی آبزیان ،پایبندی به تعهد وضعیت فعالیت فلرهای موجود به صورت جد و تحت عنوان تفاهمنامه با حضور کارشناسان مورد توجه و انعقاد قرار گیرد.
امید که نگاه همیاری مردم خطه جنوب در این رخداد بزرگ و همگامی مسولین امر با نگاه انجام تعهدات به تفاهم نامه ها و اعتقاد به آسایش، امنیت ، سلامت مردم، شاهد رخدادهای عظیم توسعه همه جانبه درمنطقه باشبم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7813

ثبت دیدگاه

  1. قلمتان پر توان جناب مختار زاده
    قلم شما و قدم مردم و اقدام مسئولین محلی می تواند در بهبود اوضاع بسیار کارساز باشد .
    باز هم بنویسید استاد جان ، حتی اگر حس کنید که گوش شنوایی وجود ندارد، بنویسید و بنویسید و باز هم بنویسید چون یقین دارم فریاد قلمتان در پیشگاه خالق کائنات بی جواب نمی ماند !

  2. آرامش پارک خلیج فارس این روزها زیر چرخ ترانه ها و آوازهای غیر ایرانی و با صداهای خیلی بلند له میشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.