تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

پرژه حذف عوارض آلایندگی در شهرستان کنگان و شهرستان های دیگر استان بوشهر مقدمه ای بر تحقق و بهرمندی برخی استان ها از عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی است

  • کد خبر : 7724
  • 07 خرداد 1398 - 9:24
پرژه حذف عوارض آلایندگی در شهرستان کنگان و شهرستان های دیگر استان بوشهر مقدمه ای بر تحقق و بهرمندی برخی استان ها از عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی است

گفتگوی مجید روشن مدیر موسسه مردم نهاد رویش جوان شهر سیراف با رسانه خبری امواج نیوز: تنها چند ماه از استقبال پرشور و گرم مردم شهرستان کنگان و شهرستان های جنوبی در زیر باران از ریاست جمهور به امید توسعه و آبادانی می‌گذرد، که علی رغم انتظار خبر حذف حق عوارض آلایندگی کام مردم و […]

گفتگوی مجید روشن مدیر موسسه مردم نهاد رویش جوان شهر سیراف با رسانه خبری امواج نیوز: تنها چند ماه از استقبال پرشور و گرم مردم شهرستان کنگان و شهرستان های جنوبی در زیر باران از ریاست جمهور به امید توسعه و آبادانی می‌گذرد، که علی رغم انتظار خبر حذف حق عوارض آلایندگی کام مردم و مسؤلین را تلخ کرد.

نظر به اینکه با هیچ سنجش و ملاکی نمی‌توان پذیرفت که شهرستان های مهر و لامرد ۲۸ درصد، پارسیان ۲۲ درصد از عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی بهرمند شوند اما سهم شهرستان های عسلويه ۳۶ درصد، جم ۱۴ درصد، شهرستان های کنگان، دیر و برخی از شهرستان های استان بوشهر صفر درصد سهم عوارض آلایندگی داشته باشد .

نکته قابل تامل اینجاست فلرها در بالای سر مردم نجیب شهرستان کنگان و شهرستان های جنوبی استان بسوزد اما عوارض آلایندگی صفر باشد، در حالی که شهرستان های لامرد و مهر با فاصله ۸۰ کیلومتری از عسلویه عوارض آلایندگی ۲۸ درصدی دریافت کنند.

جناب آقای گراوند استاندار محترم استان بوشهر و مسؤلین و مردم شهرستان های جنوبی استان، هوشیار باشید. لابی گران با نفوذ خود، پرژه حذف عوارض آلایندگی در شهرستان کنگان و شهرستان های دیگر استان بوشهر را، مقدمه ای بر تحقق و بهرمندی برخی استان ها از عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی می‌دانند.

مسئولین استانی و شهرستانی و مردم توجه داشته باشید، بعد از مدتی حق عوارض آلایندگی به شهرستان کنگان و دیگر مناطق باز می‌گردانند تا مردم و مسئولین قانع شوند. اما عوارضی که به استان های همجوار اختصاص داده شده است، تنها درصد آنها تعغیر می‌کند نه اینکه نامش از لیست محیط زیست حذف شود. این پروژه لابی گران، نیاز به هوشیاری و مدیریت و مطالبه گری جدی دارد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7724

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. وقتي بوشهر حق آلايندگي كنگان و عسلويه را به منطقه ذكر شده اختصاص نمي دهد نتيجه اين مي شود كه بقيه شهرها در طمع دريافت حق آلايندگي مي افتند .خانم الماسي كجايي .فرماندار كجايي .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.