تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
رییس اتاق اصناف کنگان در گفتگو با امواج نیوز:

زیر بار ظلم آشکار سازمان محیط زیست نمی رویم

  • کد خبر : 7710
  • 06 خرداد 1398 - 3:32
زیر بار ظلم آشکار سازمان محیط زیست نمی رویم

عیسی کرمی، رییس اتاق اصناف شهرستان کنگان در این باره گفت: زیر بار ظلم آشکار سازمان محیط زیست نمی رویم و از حقمان نمیگذریم.

به گزارش امواج نیوز، کرمی در این باره گفت: در عجبیم مسائلی باید به سمع و نظر مسؤلین  برسانیم که تکرار مکررات است؛ اصلا شاید هم داریم یک شوخی خنده آور با هم می کنیم یا احتمالا تصمیم گیرندگان راهی برای خنداندن مردم پیدا کردند؛ به هر حال باید تشکر ویژه ای از تصمیمات سازمان محیط زیست کشور کرد که موجب خنداندنمان شد.

خبر گزارش محیط زیست کشور مبنی بر به صفر رسیدن آلایندگی در شهرستان کنگان فقط می‌تواند یک دلیل داشته باشد: «مسولین محیط زیست احتمالا شهرستان کنگان را خالی از سکنه دیده و اینجا هیچ موجود زنده ای نیست که اصلا آلایندگی بر آن تاثیر گذار باشد » مسئولین باید یک مطلب را آویزه گوش خود کنند و آن این است: صبر و تحملِ بار ظلم حدی دارد، منکر این نیستیم که ورود صنعت در منطقه کنگان، محاسنی داشت، اما اینقدر مردم شاهد معایب هستند که تمنای نبودن این صنعت می کنند.

 

گوشه ی از افتخارات این صنعت در کنگان

۱- هنوز تمام ابعاد عمق فاجعه آلایندگی مشخص نیست و قطعا اینده ان را بیشتر قضاوت خواهد کرد ولی چیزی که مشخص است ، الایندگی حاصل وجود صنعت است.

۲- نهایت بی توجهی به اشتغال جوانان شهرستان کنگان را از ناحیه صنعت شاهد هستیم .

۳- صنعت عامل تورم و گرانی؛ گرانی املاک گرفته تا صید ماهی در دریا .

۴-استفاده از امکانات بسیار اندک موجود در منطقه که با هزاران مشقت توسط بومیان با پرداخت عوارض و غیره ساخته شده( از ساحل گرفته تا ‌پارک ها و از بین رفتن حتی آسفالت خیابان‌ها )

۵- هجوم افراد بیکار جویای اشتغال ( از سراسر کشور) در منطقه که با ایجاد واحدهای صنفی متعدد موجب اختلال و از بین رفتن بسیاری از واحدهای صنفی شده است.

۶-استفاده از امکانات حوزه سلامت و به خصوص بیمارستان( طبق آمار، ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان کنگان به شکل مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به صنعت منطقه می باشد)

۷-تغییر و تاثیر در فرهنگ جامعه  یا همان هجوم خرده فرهنگ ها از سراسر کشور به منطقه کنگان

شمارش ضرر و زیان‌های ناشی از وجود صنعت بجز زجر و درگیری ذهنی ، چیزی دیگر ندار.

اما شرم باد بر تصمیم گیرانی  که حق و حقوق مردم اصیل و نجیب و شریف این منطقه را اینچنین آشکار و پنهان از بین میبرند.

اما بدانند که مردم به پشتوانه اصول مقابله با ظلم ( اصلی که بر پایه آن، نظام مقدس اسلامی ایران شکل گرفت)،  تا گرفتن حق و حقوق کامل خود، سکوت نخواهند کرد .

ضمن تشکر از اعلام موضع  مسولین استانی و شهرستانی در راس آن استاندار و فرماندار محترم، اعضای شورای شهر حمایت و پشتیبانی مردم ولایت مدار اعلام و خواهان پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب هستیم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7710

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.