تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
معاون وزیر راه:

۱۰۰ میلیارد تومان در توسعه اسکله کنگان هزینه می‌شود

  • کد خبر : 7574
  • 11 اردیبهشت 1398 - 1:50
۱۰۰ میلیارد تومان در توسعه اسکله کنگان هزینه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از گسترش وسعت پس کرانه بندر کنگان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان در توسعه اسکله کنگان هزینه می‌شود.

به گرارش امواج نیوز، محمد راستاد عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان شهرستان کنگان اظهار داشت: مطالعه اولیه در مورد طرح توسعه اسکله تجاری بندر کنگان انجام شده است و طرح توسعه این اسکله با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و ۵۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه برای این طرح اختصاص خواهد یافت که در شرف اقدام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور بیان کرد: برای استفاده بهینه از اعتباراتی که برای این امر تخصیص می‌یابد یک مهندسی ارزش نیز انجام می‌شود تا اعتبارات به بهترین شکل در این محل هزینه شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بخش خصوصی بخواهد در زمینه گردشگری دریایی در شهرستان کنگان اقداماتی را انجام دهد، سازمان بنادر آماده است تا همکاری‌های لازم را داشته باشد تا زمینه توسعه گردشگری و سفرهای دریایی فراهم شود.

راستاد اضافه کرد: برای شروع فعالیت‌های مسافرت‌های دریایی نیاز به کشتی مسافری است که هم از ظرفیت داخلی کشور و هم ظرفیت تولید داخل می‌توان استفاده کرد و انتظار داریم با توجه به تمایل سرمایه‌گذاران شاهد سرمایه‌گذاری در این زمینه باشیم.

وی با تقدیر از پیگیری‌های نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس، تصریح کرد: مصوبه توسعه بندر کنگان دستاورد بسیار خوبی است که با تلاش نماینده مجلس و فرماندار و استاندار محقق شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و ۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ قابل توجهی است که باید به خوبی استفاده شود. عمق خوبی اینجا وجود دارد ولی مساحت کم است و پس‌کرانه هم محدود است.

وی افزود: کشتی‌سازی‌های داخلی توان ساخت بالایی دارند و می‌تواند کشتی مسافری مورد نیاز را فراهم سازند و می‌تواند به توسعه مراودات بندر کنگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر کمک کند.

راستاد در ارتباط با پس کرانه مورد نیاز بندر کنگان نیز گفت: در صورتی که بخواهیم توسعه را انجام دهیم پیشنهاد می‌کنم که شورای شهر اراضی استحصالی قبلی را به بخش تجاری برگرداند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7574

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.