تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
صرفاً جهت اطلاع:

جناب فرماندار نظارت بر بازار کنگان ضعیف است

  • کد خبر : 7477
  • 24 فروردین 1398 - 15:29
جناب فرماندار نظارت بر بازار کنگان ضعیف است

فرماندار محترم نظارت بر بازار ضعیف است و آن‌ طور که باید و شاید بازار را کنترل و تنظیم نمی‌کنید و همین امر سبب شده قیمت‌ها در کنگان نوسان داشته باشد.

به گزارش امواج نیوز، صبح امروز در پی اخبار انتشار یافته ای از فرماندار کنگان و نشست در خصوص “نظارت بر بازار کنگان باید به صورت دقیق و مستمر انجام شود” باید بیان کنیم که جناب آقای نوروزی فرماندار محترم شهرستان کنگان نظارت بر بازار ضعیف است و آن‌ طور که باید و شاید بازار را کنترل و تنظیم نمی‌کنیم و همین امر سبب شده قیمت‌ها نوسان داشته باشد.

جناب فرماندار به خاطر وضعیت بازار و نبود ثبات قیمت مردم فشار خیلی زیادی را متحمل می شوند که با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کنترل بیشتر که نه کنترل واقعی بر بازار خواستار مردم شهرستان کنگان می باشد. مصوبات جلسات کارگروه تنظیم بازار شهرستان باید تا کسب نتیجه توسط اعضاء با تلاش و جدیت به‌ دقت پیگیری شود.

مسئولان ادارات نسبت به وظایف کارگروه با توجه به شرایط کنونی جامعه و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان نظام حساسیت فراوانی که داشته باشند ندارند! متاسفانه تعاملات مؤثر و سازنده در راستای آرامش بازار و تأمین کالاهای ضروری مردم و کنترل قیمت‌ها در این شهرستان دیده نمیشود.

همچنین در گشت‌های مشترک برای مقابله با هرگونه کم‌فروشی، گران‌فروشی، تخلفات صنفی، بهداشتی و … با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان متشکل از نیروی انتظامی شهرستان، اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، شبکه بهداشت، اداره دامپزشکی و سایر نهادها مربوطه ضعف وجود دارد، که به‌طور مستمر نسبت به بازدید برگزاری گشت‌های مشترک و کنترل قیمت و کمیت و کیفیت اجناس و کالاها را مورد بازرسی قرار نمی دهند.

چرا اداره تعزیرات حکومتی شهرستان، گزارش جامعی از تعداد پرونده‌هایی که تاکنون با موضوعات تخلفات اقتصادی و قاچاق کالا و ارز را مورد رسیدگی و منتج به صدور حکم شده و همچنین تعداد پرونده‌های رسیدگی نشده را به فرمانداری ارسال نمیکند؟ یا اینکه رسانه ای نمی شود؟

 

گرانی قیمت ماهی در کنگان توجیه پذیر نیست

شایسته نیست مردم کنگان در کنار دریا ماهی را با قیمت گران خریداری کنند، گرانی قیمت ماهی در بازار کنگان غیر قابل توجیه است و باید بر روی بازار ماهی نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.

برای مبارزه با گرانی و تنظیم بازار ابتدا باید به دنبال سودجویان دانه درشت رفت تا بتوان علاوه بر مهار گرانی، بازار را نیز کنترل کرد. چنانچه فضا برای فعالیت افراد سودجو تنگ شود می توان با آنها مقابله و بی نظمی در بازار را کاهش داد.

 

وانت‌های دستفروش عامل بیشتر گرانی ها و نبود هیچگونه نظارت

پدیده وانت‌بارهای دستفروش در وضعیتی در بازار تجربه می‌شود که نبود نهادهای مستقل و قدرتمند برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باعث شده است که حقوق خریداران در بازارهای قانونی و رسمی نیز به وفور مورد اجحاف واقع شود، اما با این حال نه‌ تنها بازار رسمی تاکنون تحت کنترل و نظارت دقیق قرار نگرفته که پدیده فروشندگان غیرقانونی و بی‌متولی نیز به ریسک خرید در بازار دامن زده است.

بسیاری از کالاهای غیربهداشتی، تقلبی و با درجه کیفی بسیار پایین که در بسیاری از مغازه‌ها قابلیت عرضه ندارند یا فروش آن به دلیل اجاره بالای فروشگاه‌ها توجیه اقتصادی ندارد، توسط وانت‌بارها عرضه می‌شود، بی‌آن‌که مسئولیت خاصی متوجه فروشنده باشد. زیرا عرضه این نوع کالا در مغازه‌ها ریسک بیشتری دارد. شکایت مشتری، بازرسی‌هایی که در سطح بازار انجام می‌شود و… ریسک توزیع کالاهای شبه‌دار توسط فروشگاه‌های رسمی و دارای نشانی مشخص را بالا می‌برد. هرچند که گاها وجود چنین بازاری نیازی زیادی از مردم را برطرف می کند اما نبود نظارتی بر قیمت ها معظل بزرگی است که مردم با آن به مشکل برخورده اند.

 

کیفیت پایین و نبود تنوع نان در کنگان

جمله ای در این خصوص که بارها از زبان مردم کنگان میشنویم: این نان‌ها را تا زمانی که تازه است می‌توان استفاده کرد اما یکی دو ساعت بعد اصلا قابل جویدن نیستند. اکثر شهروندان معتقدند که پخت نان در کنگان و نبود هیگونه تنوعی در نان به مراتب از سایر نقاط کشور از کیفیت بسیار پایین تری و تفاوت بیشتری برخوردار است که حتی نان بعضی نانوایی ها به قدری بی کیفیت است که مثل لاستیک است و هر چه جویده شود له نمی شود.

یکی از دلایل کیفیت بسیار پایین نان در کنگان عدم نظارت بر نانوایی ها می باشد که برای درک درست این مطلب باید سراغ نان خشکی ها که زحمت جمع آوری نان خشک را برعهده دارند، رفت.

 

قابل ذکر است که این تنها گزیده ای از درد و دل این مردم در خصوص نبود نظارت بر بازار کنگان در پی تحقیقات خبرنگار امواج نیوز می باشد که در پایان نظارت ویژه ای و جوابیه ی به این موضوع را از سوی فرماندار محترم خواستاریم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7477

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. خداخیرت بده واقعا خوب ودرست گفته ای،جناب کاردان نتیجه نظرسنجی بیمارستان چه شد؟

  2. مگر اين شهر فرماندار هم داره؟؟ و یا مسئولی ؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.