تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
صدای مردم:

وضعیت نابسامان ورود فاضلاب پارک های سیراف به دریا + فیلم

  • کد خبر : 7359
  • 04 فروردین 1398 - 14:43
وضعیت نابسامان ورود فاضلاب پارک های سیراف به دریا + فیلم

ورود مستقیم فاضلاب پارک های سیراف به دریا می تواند مشکلات زیست محیطی و بیماری های پوستی را برای ساکنان و مردم سیراف و حتی خود گردشگران و مسافران نوروزی به وجود آورد.

به گزارش امواج نیوز، پارک ها و فضاهای بازی دارای اهمیت های فراوانی بوده به طوری که وجود پارک های مناسب در جوامع یکی از لزومات مهم به شمار رفته و در ارتباط گیری و جذب گردشگر نقش بسزایی دارد.محیط‌ زیست سرمایه‌ بزرگی محسوب می‌شود که صیانت از آن‌ امری لازم و ضروری است و عدم فرهنگ‌سازی، غفلت، سهل‌انگاری و ناآگاهی برخی از افراد و مسئولین موجب صدمه به طبیعت و محیط‌ زیست می‌شود از این‌ رو لازم است مسؤلان تلاش بسزایی در این عرصه انجام دهند.
مسئله فاضلاب شهری از جمله مسائل حساس و ضروری است که شهرستان ها به آن گریبانگیر هستند و عدم تعبیه تخلیه فاضلاب شهری و همچنین عدم ساماندهی فاضلاب در خروجی شهر به معضل بزرگی تبدیل شده است. این امر موجب فوران فاضلاب به داخل شهر و ایجاد انواع بیماری‌ها و بوی تعفن می‌شود.
تصاویر و کلیپ های ارسال شده توسط شهروندان خبرنگار حاکی از آن است که عدم موقعیت سنجی مناسب در ساخت برخی از جایگاه های آبخوری و ظرف شویی ها باعث شده خروجی این جایگاه ها در کنار آب دریا قرار گیرد که این امر علاوه بر ایجاد خطر بیماری های عفونی در این کانال ها، موجب انتقال بیماری از این فاضلاب ها به کودکان و مسافرانی باشد که برای بازی و شنا به آن منطقه در کنار دریا رفته اند.

احمد آذریار رئیس اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان کنگان در این باره گفت: با توجه به تصاویر ارسالی اگر مکان مورد نظر فقط برای آب خوری تعبیه شده باشد مشکلی ندارد. اما اگر محل مورد نظر به عنوان ظرفشویی تعبیه شده باشد که ممکن است برای شستن لباس نیز استفاده بشود اون موقع حکم فاضلاب دارد که با توجه به اینکه آب خروجی در نزدیک ساحل می باشد و در این قسمت سطح آب نیز بالا هست حتما باید از چاه غیر جذبی یا سپتیک استفاده بشه و تخلیه مستقیم به دریا و ماسه های ساحلی یا هدایت اون به چاه جذبی از نظر بهداشتی مشکل دارد مخصوصا که اون قسمت محل شنا و استفاده مردم می باشد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7359

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.