تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024

آقای رئیس جمهور مردم کنگان را دریابید

  • کد خبر : 7278
  • 25 اسفند 1397 - 21:34
آقای رئیس جمهور مردم کنگان را دریابید

پیکر انسان های این دیار از بی مهری نامهربانان داغ وتب دار است.در این هیاهوی پر طمطراق شعله ودود و آهن انسان هایی زجرکشیده و درد کشیده در انتظار طبیب نشسته اند ولیکن خبری از درمانگر نیست.

امواج نیوز: نادر احمدی، سرزمین این مردمان سالهاست حتی با باران بیگانه شده و تنها یار همیشگی آنها زمین خشک وآفتاب سوزان و گرمای طاقت فرساست.
خاطرات به جا مانده از پدران و مادران پینه دست و دریانوردان و کشاورزان مهربان حکایت روزهای خوش زندگی امروزی آنان شده.
مردم اینجا در سوگ امنیت،رفاه، آرامش و آسایش؛لالایی هایی غمگین وحزین میخوانند.
اگر اینجا برای ایران اسلامی مُعرف پایتخت اقتصادی و انرژی است برای مردم این دیار معرف پایتخت ومرکزیت مشهود تبعیض وبی عدالتی و کوتاهی در حقوق مردم و مخصوصا جوانان است.
اینجا مصداق بارز فاصله ،جدار و مرز طبقاتی مرکز نشینان و بومیان است.
جنوب کشور بظاهر همه چیز تمام و افتخار ملی و غنی از ثروت و نفت وگاز و صنعت امادر عرصه همه چیز تمام بودن برای بومیان جز مشکل چیزی دیگر ندارد. روز به روز با رشد وتوسعه و افتتاح فازهای بیشتر شاهد فقر بیچارگی و بی توجهی بیشتر به مردم این دیار هستیم.
لحظات ما با شنیدن در هم شکستن فکر و روان مردمان این شهر در ورای این سروصدای صنعت در حال سپری شدن است.
اینجا دیگر خبری از تجارت و بازرگانی وسفرهای دریایی وصید صیادی نیست وانگار رویایی بیش نبوده.
ناخدا وجاشو نامی غریبه وبی ارزش شده.
برای نسل های الان سر سبزی و بهار و ایام خوش جوانی غیر قابل درک و فهم است.
اینجا دیگر خبری از منابع طبیعی و ثروت های خدادای نیست خبری از گل و بلبل و سبزه و نسیم نیست وجای خود را به آهن ودود و شعله وگرما و بیماری داده.
اینجا انسان جای خدا نشسته وانسان ها به دنبال عدالت در مدینه فاضله می گردند.
اینجا خبری از اشتغال ،رضایت ورفاه نیست. تحصن و اعتصاب حکایت روزمره مردان و زنان و جوانان بومی این شهر شده است.
اینجا آز آلایندگی،پساب های صنعتی،اثرات مخرب زیست محیطی،بیماری های تازه مهمان شده،تغییرات اقلیمی
خشکسالی ،تصادفات و اتفاقات ناگوار پرشده
میتوان روزنامه ها و کتاب ها نگارش کرد از روزگار غریب این شهر و مردم نجیبش.
دریاها خالی از آبزیان یا آغشته به پساب های صنعتی و آلایندگی،خاک های بی کیفیت و هوایی مملو از ذرات معلق وسمی و مردمانی در محاصره جبر بودن. اینجا مردم به فغان و فریاد در آمده اند.

آقای رئیس جمهور:
خدمت به مردم و مخصوصاجوانان محروم و زجر کشیده جامعه یکی از اهداف و آرمان های نیک اندیشان و مصلحان تاریخ بشری بوده وبه یقین مردم جنوب که پایبند به اصول و سیاست های نظام و تدبیرهای حضرتعالی هستند خواستار توجه و عنایت و کرامت حضرتعالی هستند.

در دو دهه گذشته شهرستان کنگان نه تنها مهمان صنعت بوده بلکه مهمان هموطنان خود با فرهنگ ها ورسوم و قومیت های مختلف از چهارگوشه ایران عزیز بوده و این شهرستان نمونه ایی از مهمان نوازی و نجابت و شرافت و امنیت برای تمام کشور بوده.
در این مدت مردم این دیار خود را با شرایط تحمیلی و اجباری ساخته و صبر و بردباری پیشه نموده اند ولیکن سر به گریبان نهاده اند ولب به سخن و شکوائیه نگشودند.
با نگاهی پدرانه به جوانان مایوس درمانده این دیار امید و روشنایی ببخشید.
نقطه شروع محرومیت زدایی واتصال دنیای زیبا وعادلانه برای این مردم باشید.
ناقوس های رحمت و مهربانی و شفقت را با تصمیماتی قاطعانه که برخواسته از مطالبه مردمی با دستان پرمهرتان بصدا دراورید.
چکیدن قطرات باران عدالت در این دیار فراموش شده را رقم بزنید.
با نگاهی ژرف و عمیق تصویری از اینده درخشان ونیکو برای نسل های آینده بجا بگذارید.
با دستوراتی رهبرانه ومدبرانه چرخ محرکه اشتغال جوانان بومی و این ماشین به گل نشسته را جانی دوباره ببخشید.
شهرستان کنگان علیرغم اینکه طی یک دهه ( سال ۸۲ و ۹۱ ) دو بار تفکیک شده است، ولی همچنان سومین شهرستان پر جمعیت استان و پر جمعیت ترین شهرستان در جنوب استان می باشد . این شهرستان که از موقعیت جغرافیایی و استراتژیک فوق العاده ای برخوردار است، در شاهراه استان فارس، هرمزگان و بوشهر قرار دارد و به نوعی در راه اصلی ترانزیتی واقع شده است. با توجه به اینکه شغل ابا و اجداد مردم این منطقه دریا بوده و این نعمت الهی جز سرمایه های پایدار محسوب می شود متاسفانه با وجود تلاش های فراوان تا کنون کنگانی ها از داشتن یک اسکله برای کار تجارت محروم می باشند.
اسکله این شهر به شکل چند منظوره و بسیار کوچک می باشد، تقاضا می شود کلنگ زنی اسکله جدید با توجه به موافقت جناب اقای نوبخت با این موضوع، با دستان مبارک شما در کنگان به زمین بخورد تا با اجرای این پروژه شاهد شکوفایی و رونق اقتصاد،تجارت و بازرگانی این منطقه شویم.

بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر سالانه حدود یک میلیون مراجعه کننده از شهرستان های اطراف دارد تبدیل بیمارستان کنگان به بیمارستان معین نفت ( بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۸۹ ) میتواند مشکلات درمانی منطقه جنوب را بشکلی شایسته بر طرف نماید.
عمران شهری و توجه به زیر ساخت های یک شهر یکی از ابعاد توسعه پایدار و زمینه ساز تحولات و تغییرات رفاه اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی است و این کار مستلزم توجه و عنایت ویژه دولت به شهرداری هاست بخصوص در مناطقی که زیر بار صنعت و افزایش نامنظم ویکباره جمعیت و تبعات حاصله از این افزایش منجمله آلایندگی و مسائل زیست محیطی،ترافیک شهری،بهداشت عمومی،کمبود سرانه سبز و فضاهای عمومی،نا امنی،تهاجم خرده فرهنگ ها،کمبود زیر ساخت های آموزشی وعلمی،کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی،مشکلات حمل ونقل عمومی و همچنین تورم و گرانی در تامین مسکن و موادغذایی می باشد.
با توجه به استقرار ۲۰ ساله صنعت در این منطقه از حضرت عالی و هیات همراه استدعا میگردد اعتباری ویژه و در خور نیاز ومطالبه شورا وشهرداری ها کنگان جهت عمران و آبادانی و رفاه مردم شریف این منطقه در نظر گرفته شود تا شاهد توسعه وپیشرفت همه جانبه شهرستان در راستای صنعت باشیم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7278

ثبت دیدگاه

  1. با سلام .
    متشکرم از اینکه به فکر توسعه وابادانی شهر هستید .اما حضور بومی ها مانع از پیشرفت شهر شما کنگان زیبا نیست .بلکه این ایران است که نیازمند حضور تمام اقشار جهت عمران وابادانی این مملکت است .
    این شهر اگر از حضور افغان ها پاک شود چهره زیبای خودش رو دوچندان میکند .
    ما نباید تبعیض بین خودمان که ایرانی هستیم قائل بشیم بلکه بیگانگان نباید درمملکت ما جولان بدهند .چرا وقتی معمار ومهندسان عمران خبره داریم در ساخت وسازها از نیروی افغان استفاده کنیم و…
    متشکرم از این اینکه خواستار پیشرفت شهر کنگان هستید ومتشکرم جایی بود که ما هم بتونیم ایده هامون بیان کنین

  2. با سلام کنگان پیشرفت نمی‌کند بخاطر اینکه مسولان دلسوز و با درایت و با فکر باز و پرتلاش و به فکر مردم ندارد همچنین مسولان شهر کنگان بفکر خودشون هستند و هیچ هماهنگی بین دستگاهها وجود ندارد همین باعث شده اینهمه پول و ثروت که حق مردم کنگان است نصیب استانهای دیگه میشه مردم اینجا با فقر و بیچارگی و بیماری و کمبود امکانات دست و پنجه نرم میکنند وای بر شما مسولان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.