تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

توقیف ۶ شناور صید کف روب در آب‌های دیر و کنگان

  • کد خبر : 7182
  • 04 اسفند 1397 - 17:03
توقیف ۶ شناور صید کف روب در آب‌های دیر و کنگان

جانشین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه از توقیف ۶ فروند شناور صیادی متخلف به علت صید ترال (کف روب) در آب‌های دیر و کنگان خبر داد.

به گزارش امواج نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ سید حسین انصاری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم استان بوشهر از طریق صید و صیادی زندگی می‌گذرانند افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تعدادی شناور غیربومی از طریق صید غیر مجاز ترال (کف روب) اقدام به سودجویی کرده و با انتقال صید خود به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به فروش می‌رسانند.

وی نابودی محیط زیست دریایی و همچنین ذخایر آبزیان را از مضرات صید ترال (کف روب) عنوان کرد و افزود: خواسته مردم استان‌های ساحلی از دستگاه‌های مرتبط و همچنین نیروی دریایی سپاه برخورد با این سودجویان بوده است.

جانشین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در همین راستا سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از اواسط بهمن ماه دستور توقیف کشتی‌های صید ترال (کف روب) را در محدوده ۱۲مایلی و غیر مجاز صادر کرد.

وی با اشاره به توقیف ۶فروند شناور صیادی متخلف به علت صید ترال (کف روب) گفت: در پی گزارش متعدد مردمی مبنی بر صید غیر مجاز (ترال) تعدادی شناور در آب‌های ساحلی دیر و کنگان، نیروی دریایی سپاه ۶فروند شناور را که در فاصله ۳۵ تا ۴۰ مایلی ساحل اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند شناسایی و توقیف کرد.

سرهنگ انصاری تصریح کرد: از این شناور‌های صیادی متخلف تور، تخته، وینچ صید ترال و ماهی که با روش غیرمجاز صید کرده بودند کشف و ضبط شد که شناورها و وسایل صید ترال (کف روب) با هماهنگی دادستانی تحویل نماینده شیلات در شهرستان دیر شدند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7182

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.