تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

ضرورت ایجاد همراه سرا در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و لزوم بررسی جدی تر مشکلات بهداشتی این بیمارستان

  • کد خبر : 7179
  • 02 اسفند 1397 - 10:03
ضرورت ایجاد همراه سرا در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و لزوم بررسی جدی تر مشکلات بهداشتی این بیمارستان

بیمارستان امام خمینی (ره) روزانه علاوه بر شهرستان کنگان، مراجعین زیادی از شهرستان های دیر، جم، عسلویه، خورموج، پارسیان، مهر، لامرد و گله دار دارد که غالب آن ها با مشکل جا و اسکان برخوردار هستند.

اختصاصی امواج نیوز، در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی و انتقال آن به این سایت در خصوص مشکلات بهداشتی و نبود همراه سرا در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، همشهریان محترم خواستار انتقال و انتشار مطالبه خود در این خصوص به مسئولین شهرستان کنگان شده اند.

شهروندان ازحق حیات بهره مند هستند و این حق را نمی توان از آن ها سلب کرد و طبق قانون دو منشور حقوق شهروندی «شهروندان از حق زندگی شایسته و لوازم آن همچون آب بهداشتی، غذای مناسب، ارتقای سلامت، بهداشت محیط، درمان مناسب، دسترسی به دارو، تجهیزات، کالاها و خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی منطبق با معیارهای دانش روز و استانداردهای ملّی، شرایط محیط زیستی سالم و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردارند».
طبق حقوق شهروندی داشتن امکانات درمانی یکی از نیازهای اولیه مردم محسوب می شود که وضعیت بهداشت و درمان هر کشور از جمله شاخصه های مهم پیشرفت و درمان به شمار می رود و توقع برای رفع مشکلات در این حوزه یکی از خواسته های به حق مردم است.
همواره یکی از تبعات تمرکز امکانات و خدمات پزشکی در مراکز اصلی سبب مراجعه انبوه بیماران از شهرهای دیگر به یک شهرستان برخوردار است که علاوه بر زمان بر و سخت کردن روند درمان بیماران مشکلاتی هم برای همراهان آنها به وجود می آورد.
نبود امکاناتی برای اسکان همراهان بیمار در داخل و اطراف بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان نیز باعث شده مشکلات آنها مضاعف شود و بعضاً به اشکال مختلف شب را به صبح برسانند؛ نشستن روی صندلی های بیمارستان تا صبح، خوابیدن روی زمین یا نمازخانه و … روش هایی است که اغلب همراهان بیمارانی که از شهرها و روستاهای اطراف به شهرستان کنگان مراجعه می کنند به دلیل نبود امکانات اقامتی در بیمارستان و نداشتن محلی به نام «همراه سرا» ناخواسته به آن تن می دهند. این معضل در اغلب بیمارستان های کشور خودنمایی می کند ولی جلوه آن در شهرستان کنگان و بیمارستان امام خمینی (ره) که تنها بیمارستان تقریباً دارای امکانات کافی در منطقه جنوب استان بوشهر می باشد بیشتر است.
این در حالی است که بیمارستان امام خمینی (ره) که دارای بخش های مختلف می باشد نیز از نظر محیط فضای سبز نسبت به گذشته که دارای حداقل ها می باشد و از نظر بهداشتی برای مردم که فاقد حتی امکانات اولیه می باشد که بایستی با نظارت بیشتر بر شرکت های خدمات دهنده این مشکلات بهداشتی که کاملاً مشهود است برطرف گردد.

وظیفه ذاتی بیمارستان ها فقط مسائل درمانی است که بیمارستان کنگان با تهیه تجهیزات و گردآوری متخصصین مختلف، این مرکز درمانی را به مکانی جهت رجوع بیماران منطقه تبدیل کرده است. تقاضا میشود مجموعه های فرمانداری، شهرداری و شوراهای شهرستان های دیر، کنگان، عسلویه و جم، با مشارکت یکدیگر برای بیمارستان کنگان همراه سرا بسازند و مردم را از این شرایط ناجور و ناراحت کننده که دل هر انسان با عاطفه ای را به درد می آورد، خارج کند.

در پایان نیز امواج نیوز  این حق را برای بیمارستان امام خمینی (ره) محفوظ می دارد تا در صورت انجام فعالیت های در این خصوص اطلاع رسانی به شهروندان از طریق این رسانه صورت گیرد.

خبرنگار : نوید کاردان

 

تصویر ارسالی از همراهان گرفتار در بیمارستان و نبود مکانی برای استراحت

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7179

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. خداخیرت بده آقای کاردان؛جوابیه نظرسنجی بیمارستان کی درج میکنی؟

  2. ماجنوبی ها چقدر بدبختیم یعنی توکنگان کسی غیر دکتر حیدری برای ریاست توبیمارستان پیدا نمیشه؟

  3. ازتهیه کننده این مشکل صمیمانه تشکر و قدردانی می شود از شورای شهر فرماندار وسایر ارکان حکومت تقاضای رسیدگی داریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.