تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر:

بودجه ۹۸ تحریم‌های ظالمانه را به فرصت تبدیل می‌کند

  • کد خبر : 7175
  • 29 بهمن 1397 - 13:41
بودجه ۹۸ تحریم‌های ظالمانه را به فرصت تبدیل می‌کند

بودجه سال ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای تنظیم شده است که تهدیدهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا را به فرصتی برای کاهش مشکلات ساختاری اقتصاد ایران، افزایش تاب‌آوری اقتصاد ایران و دستیابی به اهداف مندرج در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبدیل کند.

به گزارش امواج نیوز، عضو کمیسیون انرژی با مثبت ارزیابی کردن بودجه سال ٩٨ گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای تنظیم شده است که تهدیدهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا را به فرصتی برای کاهش مشکلات ساختاری اقتصاد ایران، افزایش تاب‌آوری اقتصاد ایران و دستیابی به اهداف مندرج در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبدیل کند.

سکینه الماسی با اشاره به لایحه بودجه۹۸ گفت: بر خلاف سال‌های گذشته که بودجه با انتظارات مثبتی به مجلس تقدیم شده بود، پیش‌بینی می‌شود سال ۱۳۹۸ سال نسبتا سختی برای اقتصاد ایران باشد؛ چراکه به نظر می‌رسد علاوه‌بر نفت سایر حوزه‌های درآمدی دولت با انقباض همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد انقباضی در شرایط فعلی می‌تواند عامل تشدید رکود پیش‌بینی شده برای اقتصاد ایران باشد. در سوی مقابل نیز انبساط بودجه‌ای در شرایط تنگنای درآمدی، می‌تواند با فشار بر پایه پولی، بر نرخ صعود قیمت‌ها و تورم بیفزاید.

وی ادامه داد: رویکردهای اصلی در تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، حفظ ثبات اقتصادی کشور، مهار تورم و صیانت از تولید و اشتغال، مقابله فعالانه با تحریم‌ها و تامین معیشت مردم، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی است. رویکردهای درنظر گرفته شده مناسب هستند اما باید توجه داشته باشیم که چقدر قابل دستیابی هستند و محقق خواهند شد.

الماسی ضمن مفید خواندن رویکردهای بودجه متذکر شد: بدون شک مکانیسم های تحقق بودجه از اصل سند اهمیت بیشتری دارند، مثلا اگر رشد درآمدهای مالیاتی درنظر گرفته شده است باید به گونه ای باشد که از کسب و کارها یا شرکت هایی که فرار مالیاتی دارند اخذ گردد تا موجب فشار بر بازار و در نتیجه کسادی بازار نگردد./ خانه ملت

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7175

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.