تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

خبر خوش به طبیعت گردان کوه نمک جاشک

  • کد خبر : 7172
  • 28 بهمن 1397 - 21:55
خبر خوش به طبیعت گردان کوه نمک جاشک

در هفته گذشته گروهی ده نفره از دانشمندان زمین شناس از کشور ایتالیا با همکاری راه بلدان منطقه در کاووش گری خود در کوه نمک از مسیر شرق که منتهی به روستای کردلان میشود موفق شدند یک غار دیگر را کشف نمایند.

به گزارش امواج نیوز، در هفته گذشته گروهی ده نفره از دانشمندان زمین شناس از کشور ایتالیا با همکاری راه بلدان منطقه در کاووش گری خود در کوه نمک از مسیر شرق که منتهی به روستای کردلان میشود موفق شدند یک غار دیگر را کشف نمایند.
سر تیم این گروه با بیان اینکه این غار زیبا در مسیر روستای کردلان واقع شده . دارای مناظر بسیار زیبای طبیعی از جمله قندیلها نمکی و دالانها و دهلیزهای فراوان ( تو در تو) بوده و در طی مسیر با مشقت فراوان.. عمق ۵۰۰ متری جلو رفتیم . و در این مسیر قسمتی از راه را نشسته و یا ایستاده طی نمودیم. و بنا به دلائل فنی از جمله از کار افتادن سیستم g.p.s که امکان گم شدن افراد بود تصمیم بر این شد که تیم در یک عملیات دیگر ادامه مسیر بدهد .
ایشان دلیل دیگر عدم پیشرفت را فراوانی خفاشها و جانوران موذی و خطرناک دانسته .اظهار امیدواری نمود. با توجه به اینکه خفاشها و جانوران در شامه خود بوی انسان را درک میکنند و هم اکنون متوجه حضور ما انسانها شده اند. طبیعتا میباید .احساس ناامنی کرده و تا چند وقت دیگر آنجا را خلوت وبه جای دیگر مهاجرت نمایند و فرصت برای ما فراهم میشود .تا مرحله دوم عملیات خود را آعاز نمائیم .
ایشان در پایان اظهار خوشحالی خود را با بیان اینکه اهالی این منطقه باید قدر این موهبت طبیعی را بدانند و شرایطی فراهم شود تا مردم به این غارها آمده و از نزدیک مناظر طبیعی را به چشم خود ببینند . …
…..
کوه نمک جاشک با چشم اندازی زیبا که در فصول پاییز و زمستان تا نیمه های بهار شاهد حضور روزانه جهانگردان داخلی و خارجی میباشد. در شهرستان دیر از استان بوشهر به عنوان بزرگترین و زیبا ترین کوه نمکی خاورمیانه واقع شده و پیش از این هم دهها غار و دهلیز و چشمه نمکی در آن کشف شده است / آبدان دانش

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=7172

ثبت دیدگاه

  1. جای تاسف داشت این متن نه خوشحالی!
    (نمیدانم پیام قبلی من ارسال گردید یا خیر)
    امید است که نگرش خود را نسبت به طبیعت تغییر دهیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.