تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

پزشک اورژانس بیمارستان کنگان بعد از تشخیص اشتباه: اولین روز کاری من است پیش می آید

  • کد خبر : 6701
  • 12 دی 1397 - 10:35
پزشک اورژانس بیمارستان کنگان بعد از تشخیص اشتباه: اولین روز کاری من است پیش می آید

جواب جالب پزشک اورژانس بعد از تشخیص اشتباه خود : امروز اولین روز کاری من است و از این اتفاقاها پیش می آید.

اختصاصی امواج نیوز، در پی گزارشات مردمی مبنی بر تشخیص اشتباه پزشک شب گذشته اورژانس کنگان، چند بیمار با دریافت ویزیت مجدد به بخش رادیولوژی و ثبت اعتراض خود به پزشک با برخورد های عجیبی از سوی این پزشک روبرو می شوند.

م. خادمی یکی از شهروندان کنگانی که شب گذشته در اورژانس بیمارستان کنگان با این مشکل مواجه شده بود در تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت: تعجب بر انگیز است که مسئولین، شهرستانی که از لحاظ موقعیتی، شهری استراژیکی و مهم تلقی می شود نسبت به بخش اورژانس بیمارستان آن بی تفاوت باشند؛ اورژانس یعنی مکانی برای مراجعه بیمارانی که دچار حادثه فوری و وخیم شده اند و نیاز مبرم به درمان سریع دارند.

با این همه اوصاف روبه رو شدن بیمار با پزشک تازه کاری که طرح میگذراند خود به شدت درد افزوده میکند.
خادمی در ادامه از اعتراض ۴ بیمار دیگر به ناکارآمدی پزشک شب گذشته در اورژانس و همچنین به جزئیات بیشتر و ارائه مستندات پرداخت و اظهار کرد که بعد از رخ داد حادثه ای در بلوار اصلی که چاله کنار پیاده رو علت آن بود، از شدت درد در ناحیه پا راهی اورژانس بیمارستان شدم، پزشک اورژانس (بنا به صلاح سایت خبری امواج نیوز از اعلام نام پزشک معذوریم) بعد از تشخیص، نسخه مراجعه به رادیولوژی و عکسبرداری از روی پا سمت راست Ap را تجویز کرد که پس از مراجعه مجدد به این پزشک متوجه شد شکشتگی در این قسمت نبوده است و اشتباه تشخیص داده است و با گرفتن هزینه ویزیت مجدد نسخه جدیدی را به بیمار تحویل می دهد.

حال بیمار در کنار درد و بیماری خود در این شرایط اقتصادی حاکم چند برابر بیشتر هزینه درمان خود کند.
خادمی به ۴ بیماری که همزمان با او به پزشک اورژانس مراجعه کرده بودند اشاره کرد و بیان داشت: هر چهار نفر به دلیل عارضه شکستگی ویزیت شدند که هر کدام به دلیل تشخیص اشتباه پزشک دو بار به رادیولوژی بعد از پرداخت دو ویزیت مراجعه کردند.
همراه م.خادمی از اعتراض خود به این پزشک گفت و با جواب جالب پزشک اورژانس روبرو شد که امشب اولین روز کاری من است و این مشکلات پیش می آید.

جالب است که بدانید این پزشک بعد از دوبار تجویز عکس از پای بیمار موفق به تشخیص صحیح نشده است و بیمار به هدف درمان قصد سفر به شهرستان همجوار کرده است.

 

تشخیص اشتباه پزشک درد بیماران را می افزاید

هرچند که انسان جایزالخطاست و پزشک هم انسان؛ اما جنس خطای پزشکی با همه خطاها فرق می‌کند، خطای پزشک می‌تواند جان بگیرد، داغ بگذارد و دل بیقرار کند…

شاید بارها شنیده باشید که کسی به پزشک مراجعه می‌کند تا مرهمی بر دردش گذارد، اما گاهی اشتباه یا خطایی نه‌تنها درد را درمان نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید و حتی داغی بر جای می‌گذارد که سال‌ها دل را می‌سوزاند.

مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق قانون اگر صدمه‌ای به کسی به دلیل خطای پزشکی وارد شود این صدمه باید جبران شود، گفت: در حوزه مالی یا خود پزشک این صدمه را جبران می‌کند و یا بیمه مسئولیت پزشکان را می‌پردازد و میزان آن نیز بر اساس ملاک‌های پزشکی قانونی مشخص می‌شود. البته گاهی برخی خطاهای پزشکی جنبه انتظامی هم پیدا می‌کنند و خطا آنقدر جدی است که نظام پزشکی می‌گوید باید مجازاتی غیر از مجازات مالی مانند بستن مطب و … هم برای پزشک در نظر بگیریم. بنابراین احکام مجازات‌ها بر اساس درجه خطا مشخص می‌شود.

 

بیمارستان کنگان پاسخگو باشد
بیمار گلایه مند از سایت خبری امواج نیوز خواستار پیگیری این موضوع و جوابیه ای از سوی رئیس بیمارستان و مدیران شهر و اعتراض شدید خود نسبت به تغییر این پزشک و جایگزین پزشک دیگر در این بخش شد.
۱. با توجه به اینکه کنگان میزبان صنعت است، آیا بیمارستان امام خمینی(ره) جای چنین پزشکانی است؟
۲. آیا رئیس بیمارستان نمی خواهد به این موضوع پاسخی بدهد و نظارت و رسیدگی بیشتری انجام دهد؟
۳. آیا مردم کنگان موش آزمایشگاهی هستند که هر پزشکی که میخواهد طرح بگذراند به این شهر مهاجرت کند؟

 

دو پیام ارسالی دیگر از بیمارستان در یک ساعت پس از تماس تلفنی فوق:

۱. آ. عبدالهی: پزشک اورژانس با توجه به حال نامساعد بیمار، او را دو بار راهی رادیولوژی کرد.  (بیمار با ارسال عکس درخواست رسیدگی به این موضوع شد.)
۲. آ رحیمی: نبود صندلی درب اتاق پزشک متخصص اورژانس طاقت بیمارانی که در صف انتظار ایستاده اند را کم میکند نهایت منجر به مشاجره می شود چرا که بیمار صبور نیست و درد امانش را کم کرده است.

آیا این خود جز اهمیت ندادن به بیمار چه چیزی را به همراه دارد؟

خبرنگار: زینب تجمع

 

تصاویرنسخه های تشخیص مجدد پزشک

 

 

نبود صندلی درب اتاق متخصص اورژانس

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=6701

ثبت دیدگاه

  1. متاسفم براي رييس بيمارستان,مسووليني كه بدرد هيجي نميخورند و فقط به فكر بول جمع كردن باشن

  2. اخ اخ اخ اخ اخ یعنی واقعا ریس بیمارستان هم پیش این دکتر میره برای خودش

  3. چرا مردم فقط فریب خبرهای افتتاح بخشهای جدید بیمارستان درخبرگزاری میخورند ]ازعموم مردم فهیم شهرستان کنگان دعوت به مطالبه گری از رییس بیمارستان درمصلی جمعه مینمایم

  4. چرا سایت ثلاث این خبرها را درج نمیکند؟

  5. لطفا به داد ما کارگرای خدماتی بیمارستان امام خمینی استان بوشهرشهرستان کنگان برسید باتوجه به اینکه تمام وقت دربیمارستان شاغل هستیم ولی متاسفانه بدون قراردادومزایای قانون کار هستیم حقوق رابصورت ساعتی دریافت میکنیم

  6. کارگرای خدماتی بیمارستان امام خمینی شهرستان کنگان باتوجه به اینکه تمام وقت دربیمارستان شاغل هستند ولی متاسفانه بدون قراردادومزایای قانون کار هستند حقوق رابصورت ساعتی دریافت میکنند

    • خبر بعدی در این خصوص هستش

      • *میزان عیدی و پاداش کارگران پاره‌وقت

        بر اساس ماده ۳۹ قانون کار، مزد و مزایای کارگرانی که به صورت نیمه وقت یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند، به نسبت ساعات کار انجام یافته محاسبه و پرداخت می‌شود که عیدی و پاداش نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

        *میزان عیدی و پاداش کارگران ساعتی

        در مورد کارکنان ساعتی که حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آنها در ماه متغیر است، برای محاسبه عیدی و پاداش، میانگین حقوق سه ماه آخر خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت.

        *نحوه پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار شاغل در واحدهای دولتی

        قانونگذار با تصویب قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مصوب سال ۱۳۷۴ اعتبار قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۱۳۷۰ را لغو نکرده است، بنابراین حکم تعیین عیدی معادل ۶۰ روز آخرین مزد مشمولان قانون کار کماکان به قوت خود باقی است؛ ضمناً کارگاه در قانون کار به اعتبار اشتغال کارگران در محل انجام کار تعریف می شود به این ترتیب کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از اینکه در بخش خصوصی و یا دولتی شاغل باشند از دو ماه عیدی و پاداش آخر سال موضوع ماده واحده قانون اسفند ۱۳۷۰ مصوب مجلس شورای اسلامی برخوردار خواهند بود .

        عیدی کارگرانی که در طول سال با کارفرما قطع رابطه می‌کنند،کارگرانی که در طول سال از خدمت مستعفی، اخراج، بازنشسته یا به شکلی رابطه آنان با کارگاه قطع می‌شود، به نسبت مدت کارکردشان مستحق دریافت عیدی و پاداش سالانه خواهند بود.

        آنچه که مبنای محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران مشمول قانون کار قرار می‌گیرد، مزد و فوق العاده‌هایی است که کارگر به مناسبت اشتغال در شغل مربوط دریافت می‌کند؛ به عبارت دیگر مزایایی که افراد به نوعی در ارتباط با شغل دریافت می‌کنند از اجزاء مزد محسوب می‌شود لذا فوق‌العاده شغل، سختی کار و هر آنچه که به تبع شغل به کارگر داده می‌شود جزو مزد منظور شده و الزاماً باید در محاسبه عیدی و پاداش لحاظ شود.

        طبعاً مزایای رفاهی و انگیزشی از قبیل کمک عائله‌مندی، کمک هزینه مسکن، بن خواربار و پاداش افزایش تولید جزو مزد به شمار نیامده و در پرداخت عیدی و پاداش لحاظ نمی‌شود.

        با توجه به ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالیانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشــمول قانون کار مصوب مورخ سال ۱۳۷۰ مجلس شــورای اسلامی، همه کارگران مشمول قانون کار صرف نظر از محل اشتغال و نوع کارگاهی که در آن کار می‌کنند اعم از دولتی، خصوصی، تعاونی، صنعتی، خدماتی و … به میزان مقرر در مصوبه فوق از عیدی و پاداش سالانه برخوردار خواهند بود.

  7. به آقای خادمی پیشنهاد میکنم گزارش مستندخودرا به امام جمعه وفرماندار ارائه دهند

  8. این جا جاداره از مدیر سایت ثلاث تشکر بکنیم که واقعا زحمت میکشه برای سر پوشی به این اخبار تلخ واقعا دستش درد نکنه باید از طرف ریس بیمارستان بهش جایزه نوبل بده خیلی زحمت میکشه

  9. اقای کاردان یه نظر سنجی برای میزان رضایت مردم از عملکرد بیمارستان بگذارید تشکر

  10. اقای کاردان پس این نظر سنجی در مورد رضایت مردم از بیمارستان چه شد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.